Dromon

De Wikipedia
Dromon
tipo de navío (es) Traducir
buque de guerra y veleru
Cambiar los datos en Wikidata

Dromon ye un barcu de guerra del Imperiu bizantín, siendo unu de los estandartes de la so flota hasta la cayida de Constantinopla en 1453.

El barcu[editar | editar la fonte]

Yera un buque de trés veles triangulares, tamién llamaes llatines, y dos files de remeros, lo que-y daba gran velocidá. Podía allugar ente 150 y 200 homes, que solíen ser esclavos. Estos barcos taben armaos con balistas y máquines pesaes que proyeutaben dardos de fierro, amás del famosu Fueu griego, según catapultes pa disparalo, otra muestra del Imperiu bizantín.

Pertenecía a la flota imperial de Constantinopla, y el so diseñu vien precedíu pol trirreme, una nave rápida que de la mesma taba basada na de los ilirios de la mariña adriática. P'allugar a un númberu tan grande d'homes tenía 30-50 metros d'eslora y 5-7 metros de manga.

Historia[editar | editar la fonte]

Col procesu nomáu como cayida del Imperiu romanu d'Occidente, les provincies orientales quedaron adscrites al Imperiu romanu d'Oriente que darréu sería denomináu Imperiu bizantín. Constantinopla ye la so capital, y non cai hasta 1453 gracies a una gran potencia militar tanto terrestre como naval. El dromon ye unu de los barcos que formen la flota imperial, acompañáu d'otres naves como los panfiles, monorremes o kelandias. La flota de Constantinopla nun s'usó solo pa la conquista, sinón pa defendese de los numberosos asedios a los que foi sometida la ciudá.

El fueu griego[editar | editar la fonte]

Trátase d'una de les principales armes del dromon. Debíu al secretismu que xira en redol a esta forma de combate, nun se sabe perbién cómo surdió y cómo se producía, pero seya que non tou indica que los ingredientes principales yeren agua, nafta, óxidu de calciu, azufre, resina y salitre.

El fueu griego llanzar con sifones de bronce, artefautos o armes asemeyaes a los actuales lanzallamas. Foi inventáu por Calínico en Heliópolis (Baalbek, n'El Líbanu actual) nel añu 650 d. C.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • "Dromón Bizantín". Revista Historia y Vida nº460. Páxs. 12-13
  • "El sitiu de Constantinopla: la cayida del Imperiu bizantín". Waltari, Mika. Coleición Narratives Hestóriques, Editorial Edhasa, Barcelona, España, 2004.