Draga

De Wikipedia
Draga
tipo de embarcación (es) Traducir
nave de apoyo (es) Traducir y working vessel (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Draga con tolva continua, nel puertu de Puno.

Una draga ye un equipu, que puede tar instaláu nuna embarcación o tierra firme, que s'utiliza pa escavar material debaxo del nivel de l'agua, y alzar el material estrayíu hasta la superficie. Estes operaciones pueden realizase en canales navegables, en puertos, dársenes o banzaos.

La draga anfibia d'Oliver Evans —fecha en Filadelfia, EEXX, en 1805— foi'l primer vehículu de ruedes y autopropulsado de los Estaos Xuníos. Llamada "máquina de folla", yera movida por vapor y foi asitiada sobre exes y ruedes de madera pal so viaxe de prueba en tierra seca. En percorriendo la ciudá, foi llevada a la vera de l'agua y puesta a flote aprovechando la marea alta.[1]

Tipos de dragues[editar | editar la fonte]

La selección de la draga vien influyida pol tipu de material a estrayer, la cantidá, la fondura del fondu, l'acabáu que quiera consiguise y l'economía. Esisten dos grandes grupos, les dragues mecániques y les dragues de succión:

Dragues mecániques[editar | editar la fonte]

Draga de cuyar.
  • La draga de cuyar[2] ta compuesta por una grúa xiratoria que va montada enriba d'un pontón. La grúa lleva una cuyar bivalva que puede algamar grandes fondures (50 metros) y estrayi materiales con gran precisión en sitios amenorgaos. Usa un sistema de fixación de spuds que son unes pilastres que se llanquen no fondero o con ancles. El terrén preferible ye'l suelu granular, sueltu o daqué cohesivos por cuenta de la baxa disolución que provoquen, amás la cuyar ye intercambiable lo que facilita la estracción d'otros materiales. Los sos inconvenientes son una baxa producción en comparanza con otres dragues y l'irregularidá del fondu lo qu'implica la necesidá d'un sobredragado, ye dicir dragar per debaxo de la cota contratada. Tou esto implica que'l costu por metru cúbicu escaváu ye más eleváu.
  • La draga de pala de carga frontera ta constituyida per un fuerte brazu que puede realizar una escavación frontera, alzar la carga, xirar el brazu y depositar el material sobre gánguil. Esta draga afitar al fondu con trés spuds, dos en proa y unu en popa. La capacidá del cazo bazcuya ente 3 y 5 metros cúbicos anque n'Estaos Xuníos fabricar hasta de 20 metros cúbicos. Les ventayes ye qu'escava perbién roques blandes y magres duros y amás según escava abrir a sigo mesma una canal.
  • La draga escavadora o backhoe dredger ye n'esencia una escavadora montada sobre un pontón o en tierra que sirven pa estrayer folles y sable xeneralmente usaes en puertos. Escaven bien materiales duros hasta fondures de 24 metros. Los rendimientos son menores pa escavaciones de sable. Los sos inconvenientes ye la baxa producción y l'acabáu irregular del fondu si'l control de la obra ye mala.
Draga de rosariu.
  • La draga de rosariu o draga de tolva continua ta formada por una cadena de cangilón montada sobre un robezu castillete. La escala de canxilones traviesa'l pontón y fúndese no fondero pa escavar el material. Dempués alzar y entornar sobre'l mesmu pontón. Les ventayes d'estes dragues son que draguen de forma continua, que la dilución que crean al escavar nun ye bien importante y que puede controlase con precisión la fondura a la que s'escava. Sicasí son bien costoses, ocupen demasiáu sitiu, yá que al asitiase precisen enforma espaciu pa estender los anclajes y nun son apoderaes pal trabayu n'agües someres o cuando la espesura a trabayar ye pequeñu. Tou esto fixo qu'estes dragues tean cayendo en desusu.
  • La draga de remoción consiste nuna embarcación que carga una cuchiella que va alisando'l fondu. Úsense cuando'l dragáu dexó un fondu irregular pa nivelar.

Dragues de succión[editar | editar la fonte]

Draga de succión "Manzanillo II".
  • La draga de succión estacionaria consiste nuna embarcación que porta una tubería coneutada a una bomba qu'absuerbe'l material del fondu. Esisten de la mesma dos tipos:
    • La impulsora simple que consiste nuna embarcación que carga la bomba y que lleva la tubería que puede llegar hasta otru barcu de tresporte de material o dalgún sitiu de destín del material como una sablera.
    • La autoportadora contién la bomba y tresporta amás el material dragáu hasta'l destín. Ye apoderada pa dragar materiales granulares y l'acabáu del fondu ye irregular.
  • La draga cortadora o cutter suction dredger ye igual qu'una draga succionadora estacionaria cola diferencia que lleva una cuchiella cortadora na entrada de la tubería pa disgregar el material. Afitar por aciu spuds. Son capaces de cortar materiales con más de 500 kp/cm² de resistencia a compresión simple. Anguaño son bien usaes por tener munches ventayes: Estracción de cualquier material, ser capaces de trabayar n'agües someres, dexar un fondu uniforme y tener una alta producción. Sicasí tienen dellos inconvenientes como son la so sensibilidá a les condiciones marines, la llindada distancia de dragáu y el so altu costu.
Geopotes 14 Una de les mayores dragues de succión en marcha.
  • La draga de succión en marcha va zucando mientres se mueve a 3 nuedos pela zona de dragáu, el tubu a diferencia de les otres dragues de succión mira a popa. Pueden tresportar ente 750 y 10.000 metros cúbicos y fáense con bombes somorguiaes pa menguar el llargor de la tubería d'aspiración. Los materiales que zuquen llindar a sables, si contienen daqué de llimu'l rendimientu baxa enforma. Xeneralmente producen peores rendimientos que les estacionaries porque éstes xeneren un pasu que facilita la disgregación del material.
  • La draga dustpan o recoyedora de fangos ta formada por un sistema de inyectores o llances d'agües que descomponen el material y son recoyíos por una bomba de succión o se dexen en suspensión por que'l movimientu del ríu tresporte'l material lloñe d'ellí.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Furnas, C. C.; McCarthy, Joe (1984) Coleición científica de Llibros de Time Life: El Ingenierio, Segunda, Ciudá de Méxicu, Méxicu: Ediciones Culturales Internacionales, páx. 12.
  2. «TARREZA 13. MAQUINAS N'OBRES PORTUARIES». 13-10-2011. ftp://ceres.udc.es/IT_Obres_Publiques/Troncales/Procedimientos_Construccion_Maquinaria/tarreza_13_10_11.pdf. Consultáu'l 2 de xineru de 2018. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]