Domitien Ndayizeye

De Wikipedia
Domitien Ndayizeye
8. presidente de Burundi

30 abril 2003 - 26 agostu 2005
Pierre Buyoya - Pierre Nkurunziza
Vicepresidente de Burundi (es) Traducir

1r payares 2001 - 30 abril 2003 - Alphonse-Marie Kadege
Vida
Nacimientu provincia de Kayanza2 de mayu de 1953[1] (70 años)
Nacionalidá Bandera de Burundi Burundi
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Frente para la Democracia en Burundi (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Domitien Ndayizeye (2 de mayu de 1953provincia de Kayanza) ye un políticu burundianu, quién foi presidente del so país ente 2003 y 2005. Asocedió a Pierre Buyoya, como presidente'l 30 d'abril de 2003, dempués de sirvir como vicepresidente de Buyoya por 18 meses. Caltuvo'l cargu, hasta ser asocedíu por Pierre Nkurunziza el 26 d'agostu de 2005.

Anguaño exerz como xefe del Alcuentru Nacional pal Cambéu.[2]

Sol so gobiernu, Ndayizeye intentó poner fin a la fienda ente les etnies hutu y tutsi de Burundi al traviés de la cooperación con otros presidentes de la rexón como Museveni d'Uganda y Mkapa de Tanzania.

L'ataque escontra refuxaos congoleños de la etnia tutsi na frontera de Burundi foi consideráu un desafíu del presidente na capacidá de caltener l'orde públicu y l'estabilidá nel país. Prometió una rápida represalia y que los culpables seríen deteníos.

En 2004, Ndayizeye propunxo un proyeutu de constitución al parllamentu con anterioridad antes de ser sometida a los votantes en referéndum con cuenta d'añu. Les sos rellaciones colos tutsis fueron tirantes, que se reflexa nun boicó de la sesión llexislativa por cuenta de considerar la propuesta. Por cuenta de una falta de preparación, la votaciones tuvieron que retardase hasta finales de payares d'esi mesmu añu.

Burundi inda taba tratando de salir d'una guerra civil qu'empezó en 1993, cuando grandes grupos na so mayoría de la etnia hutu tomaron les armes en contra del gobiernu y l'exércitu, que n'entós taben apoderaos por una elite tutsi.

El gobiernu interín comprometer a compartir de manera más equitativa el poder ente los dos principales grupos étnicos.

El 21 d'agostu de 2006, Ndayizeye foi arrestáu en Bujumbura en rellación a la so presunta participación nun intentu de golpe d'estáu a primeros d'añu. El Senáu llevantó la so inmunidá como senador antes de ser deteníu.[3] Negó los cargos nel so contra nos tribunales el 19 d'avientu, y dixo que ''nunca suañé con entamar un golpe, de fechu dexara la política pa ser empresariu y tar cola mio familia".[4] El 15 de xineru de 2007 foi absueltu xunto al ex-vicepresidente Alphonse-Marie Kadege y otros trés acusaos; otros dos acusaos fueron condergaos a prisión por llargu tiempu.

Mientres les eleiciones xenerales de 2010, representando al so partíu, foi candidatu presidencial pero decidió retirase de la carrera xunto con toos partíos d'oposición, dempués de qu'acusaron al partíu gobernante de manipoliar les eleiciones primaries a conceyales.[5]

Dempués de que'l políticu d'oposición Zedi Feruzi foi asesináu mientres disturbios en Burundi de 2015, Ndayizeye y otros partíos d'oposición rompieron diálogos col gobiernu del Presidente Pierre Nkurunziza.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Munzinger Personen. Identificador Munzinger: 00000024738. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Apaez como: Domitien Ndayizeye. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. 2,0 2,1 Christian Irambona & Don Melvin (24 de mayu de 2015). «Opposition suspends talks as Burundi's crisis grows worse». CNN. Consultáu'l 27 de mayu de 2015.
  3. El dirixente anterior de Burundi arrestó
  4. IOL
  5. Patrick Nduwimana