Dominiu de Paquistán

De Wikipedia
(Redirixío dende Dominiu de Pakistán)
[[Khanat de Khelat (es) Traducir|←]] [[Khanat de Khelat (es)
[[Jandol State (en) Traducir|←]] [[Jandol State (en)
[[Dir State (en) Traducir|←]] [[Dir State (en)
[[Amb (es) Traducir|←]] [[Amb (es)
[[Bahawalpur (principado) (es) Traducir|←]] [[Bahawalpur (principado) (es)
[[Chitral State (en) Traducir|←]] [[Chitral State (en)
[[Hunza State (en) Traducir|←]] [[Hunza State (en)
[[Principado de Jarán (es) Traducir|←]] [[Principado de Jarán (es)
[[Khairpur (es) Traducir|←]] [[Khairpur (es)
[[Las Bela (es) Traducir|←]] [[Las Bela (es)
[[Principado de Makran (es) Traducir|←]] [[Principado de Makran (es)
[[Nagar (es) Traducir|←]] [[Nagar (es)
[[Phulra (en) Traducir|←]] [[Phulra (en)
[[The Punial State (en) Traducir|←]] [[The Punial State (en)
[[Principado de Swat (es) Traducir|←]] [[Principado de Swat (es)
[[Q104152114 Traducir|←]] [[Q104152114
Raj británicu
Dominiu de Paquistán
(de 1947 a 1956)
Paquistán
Dominiu británicu
Himnu nacional God Save the King
Alministración
Capital Karachi
Forma de gobiernu Monarquía constitucional
Llingües oficiales urdú
inglés
Xeografía
Economía
Moneda Rupia paquistanina
Cambiar los datos en Wikidata

El Dominiu de Paquistán (bengalí: পাকিস্তান অধিরাজ্য, Pakistan Odhirajjo; urdú: مملکتِ پاکستان, Mumlikāt-ē Pākistān), denomináu a cencielles na so dómina como Paquistán, foi un dominiu federal independiente allugáu nel sur d'Asia, surdíu en 1947 tres la partición de la India británica en dos países soberanos (l'otru yera'l Dominiu de la India). El dominiu, qu'incluyó lo qu'anguaño son Paquistán y Bangladex, yera la patria de los musulmanes del sur d'Asia. Convertir na República Islámica de Paquistán en 1956;[1] y el Paquistán Oriental dixebrar de la unión pa convertise en Bangladex en 1971.

Formación[editar | editar la fonte]

El Dominiu de Paquistán formó'l 14 d'agostu de 1947 sol Acta d'Independencia de la India del mesmu añu, que creó los dominios independientes de Paquistán y de la India y recibió la sanción real el 18 de xunetu de 1947. La India foi tratada poles Naciones Xuníes como l'estáu socesor de l'antigua India británica. Como esta yá yera un miembru de les organización, siguió col so asientu y nun solicitó una nueva membresía. Sicasí, Paquistán foi consideráu un país recién independizáu y tuvo que solicitar la so adhesión a la organización internacional; foi almitíu como miembru de la ONX pocu dempués de la so independencia, el 30 de setiembre de 1947.

El monarca británicu caltúvose como xefe d'Estáu, que yera compartíu con otros miembros de la Mancomunidá Británica de Naciones. Les funciones constitucionales del monarca fueron delegaes na so mayoría al Gobernador Xeneral. El primer Gobernador Xeneral de Paquistán, Mohammed Ali Jinnah foi'l presidente de la Lliga Musulmana.

Territoriu[editar | editar la fonte]

El Dominiu estremáu nes sos porciones Oriental y Occidental.

El Dominiu de Paquistán yera una federación de cinco provincies: Bengala Oriental (que más tarde se convirtió en Bangladex), Punyab occidental, Baluchistán, Sind y la provincia de la Frontera Noroccidental. Amás, dellos estaos principescos que yeren enclaves dientro d'eses provincies tamién se xunieron a la federación: estos inclúin Bahawalpur, Jairpur, Swat, Dir, Hunza, Chitral, Makrán y el Kanato de Kalat. Cada provincia tenía'l so propiu gobernador, nomáu pol Gobernador Xeneral de Paquistán.

Conflictos y disputes[editar | editar la fonte]

Nos primeros díes de la independencia, millones de persones emigraron al traviés de les nueves fronteres y más de cien mil morrieron nuna fola de violencia comunal. Dalgunos morrieron de fame o d'escosamientu, ente qu'otros de roxura y otres enfermedaes qu'afecten a los refuxaos de tol mundu.

Surdieron apuestes sobre varios estaos principescos de mayoría musulmana, incluyendo Jammu y Caxmir, que'l so gobernante xuntar a la India. El majarásh de Caxmir, Hari Singh, quixo fundar un principáu independiente y trató d'evitar l'adhesión a unu o otru país. Cuando les fuercies britániques retiráronse, el majarash de Caxmir decidió xunise a la India y depués unvió tropes indies al estáu pa defendela contra les fuercies invasores. Delles disputes y conflictos territoriales llevaron a la guerra indo-paquistanina de 1947, que terminó con Paquistán ganando'l control de cerca de dos quintes partes del antiguu territoriu cachemiro. Esta parte del estáu llámase Azad Caxmir (Caxmir independiente).

Reináu de Sabela II[editar | editar la fonte]

Mientres la coronación de la reina Sabela II en 1953, esta xuró como reina de Paquistán,[2] yá que Paquistán yera inda un dominiu británicu mientres la so coronación, ente que la India yá nun lo yera (el Dominiu de la India eslleiérase en 1950).

El Dominiu de Paquistán dexó d'esistir y foi asocedíu pola República Islámica de Paquistán tres l'aprobación de la Constitución de Paquistán el 23 de marzu de 1956.[3] Paquistán convertir nuna república dientro de la Mancomunidá.

La reina y el duque d'Edimburgu visitaron Paquistán como Xefes de la Mancomunidá en 1961 y 1997.

Paquistán abandonó la Commonwealth en 1972 sobre la tema de l'antigua provincia del este de Paquistán independizase pero reincorporar en 1989, depués suspendíu de la Commonwealth dos veces: primero 18 ochobre 1999 hasta 22 mayu 2004 y el 22 payares 2007 a 22 mayu 2008.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Timothy C. Winegard (29 d'avientu de 2011). Indigenous Peoples of the British Dominions and the First World War, 1ª, Cambridge University Press, páx. 2. ISBN 978-1107014930. Consultáu'l 11 d'agostu de 2013.
  2. «The Coronation of Queen Elizabeth II». Consultáu'l 16 de mayu de 2014.
  3. John Stewart Bowman (2000). Columbia chronologies of Asian history and culture. Columbia University Press, páx. 372. ISBN 978-0-231-11004-4. Consultáu'l 22 de marzu de 2011.