Distribución dixital

De Wikipedia
Ficha de softwareDistribución dixital
Tipu método de distribución del producto (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La distribución dixital ye'l sistema de distribución de conteníu dixital al traviés d'Internet, lo cual toma productos tales como software, televisión, películes, música y llibros. Dende la década de 2000 haise masificado por cuenta del espardimientu de la conexón a Internet de banda ancha.

Esisten dos sistemes de distribución dixital: la descarga d'archivos y el streaming, según si l'archivu descargar por completu antes de ser aportáu, o si descárgase mientres l'usuariu utilizar.

Conceutu básicu[editar | editar la fonte]

El curiosu principal de la distribución dixital ye la so naturaleza direuta. Pa llograr l'ésitu comercial d'una obra, los artistes tienen d'entrar na cadena d'edición de les sos industries. Les editoriales ayuden a los artistes a espublizar, financiar y distribuyir les sos obres a los vendedores. En delles industries, particularmente la de los videoxuegos, los artistes suelen depender de les editoriales, y en munchos casos atópense llindaos pa trabayar al so antoxu, una y bones la editorial puede considerar que les sos idees nun van ser codaloses. Esto puede desaguar rápido nuna estandarización del conteníu y nel torgamientu de nueves idees.

Al optar pola distribución dixital, un artista puede publicar la so obra na esfera pública d'interés con un total de gastos mínimu. Esto de cutiu resulta en menores precios pa los consumidores y mayores ganancies pa los artistes, según tamién una mayor llibertá artística.

La distribución dixital tamién fai posible el surdimientu de nuevos modelos de negocios. Por casu, un artista podría publicar una pista d'un álbum o un capítulu d'un llibru al empar en cuenta de tener qu'esperar a que toos ellos sían completaos. Esto puede resultar en dos cuesas: si la publicación tien bona aceptación, dará-yos a los artistes una ganancia extra por que puedan siguir col restu de la obra. Si sicasí, nun ye bien aceptada, sírve-yos d'alvertencia pa detenese y nun siguir invirtiendo dineru y tiempu en daqué que nun va dar réditu. Los videoxuegos tienen una flexibilidá aumentada nesta área, demostrada por modelos de micropago como l'utilizáu en GunBound. Una clara resultancia d'estos nuevos modelos ye la so accesibilidá a artistes pequeños o grupos d'artistes que nun tener abondu dineru, tiempu o esperiencia pa crear un nuevu productu nun solu movimientu.

Un exemplu d'esto puede atopase na industria de la música. Los artistes independientes pueden per primer vegada aportar a les mesmes canales de distribución que les empreses discográfiques más importantes, ensin práutiques restrictives nin esaxeraos costos de manufacturación. Esiste un creciente grupu de discográfiques d'Internet qu'ufierten a artistes ensin roblar o independientes distribuyir les sos obres direutamente a tiendas de música en llinia, y en dellos casos mercadotecnia y servicios de promoción.

Ventaja[editar | editar la fonte]

Venta direuta[editar | editar la fonte]

Ensin la necesidá de manufacturación o distribución física, los productos distribuyíos digitalmente riquen d'una menor cantidá d'intermediarios, y polo tanto'l creadores llogren mayores ganancies. Esto tamién mengua la buelga ecolóxica del productu, yá que s'esanicia cuasi na so totalidá la producción de medios físicos.

Disponibilidad global[editar | editar la fonte]

La distribución dixital por inherencia tien unu de los mayores puntos fuertes de la Internet: el so disponibilidad.

Ésta ye tal que cualquier persona nel mundu con una conexón a Internet puede mercar y llograr una copia dixital fácilmente. D'esta manera, amenorgar en gran cantidá o direutamente esaníciense los costos d'unviada y los tiempos d'espera. Pero esti aspeutu ventaxosu ye de cutiu atenuáu polos derechos de distribución rexonales, que llinden la disponibilidad rexonal del productu.

Mala producción[editar | editar la fonte]

A diferencia de los negocios de presencia física, nos qu'esiste un requisitu mínimu de productos físicos, el productu nun precisa ser producíu en masa p'abastecer a los vendedores. Con una sola copia orixinal, puédese rápido doblar copies pa satisfaer la demanda.

Esto puede retayar en gran midida los costos de caltenimientu, yá que nun ye necesariu caltener un depósitu o almacén nin tampoco caltener el productu (mugor, seguridá, etc.). Puede caltenese de manera segura y barata un catálogu completu de productos, y caltenelo aptu pa la compra entá cuando yá nun esista una copia física.

Crítiques[editar | editar la fonte]

Perda de sofitu de les editoriales[editar | editar la fonte]

Les soluciones independientes presenten inconvenientes, como la perda de financiamientu per parte de les editoriales. Esto puede solucionase de dos maneres:

  • Por aciu un negociu mistu nel que'l conteníu seya distribuyíu digitalmente pero coles mesmes cúntese col sofitu d'una editorial. Esto xeneralmente traduzse nun compromisu: la editorial puede esixir un porcentaxe de les ventes en llinia, o que los precios de les ventes en llinia sían los mesmos o inclusive mayores que los de les ventes por aciu distribución física. Esto raramente ye deseable polos comenenciudos na distribución dixital.
  • Utilizar los nuevos modelos de negocios que surden cola distribución dixital, como se describe enriba.

La perda de publicidá ye otru inconveniente que surde al arrenunciar a les editoriales, y que realmente entá nun cunta con una solución fayadiza. Los teóricos de los videoxuegos averáronse al proponer un modelu nel que les versiones de prueba son ufiertaes de baldre pa depués ser "desbloquiaes" por un preciu; efeutivamente, el videoxuegu espublizar a sigo mesmu. Sicasí, esto nun soluciona'l problema d'atraer a los consumidores en primer instancia.

Xestión de derechos dixitales[editar | editar la fonte]

Les obres dixitales son fáciles de doblar ensin perda calidable dalguna, y cola naturaleza direuta y los precios amenorgaos de la distribución dixital, la piratería tien un impautu enforma mayor que nos medios tradicionales. La xestión de derechos dixitales ye, siquier en teoría, una solución a esti problema. Esta teunoloxía dexa a los distribuidores "protexer" el so conteníu de la redistribución non autorizada. Cuando daquién trate de doblar un productu, dependiendo de la implementación de xestión de derechos dixitales usada, ésta va torgar, o'l productu va camudar a un "manera de prueba". La xestión de derechos dixitales ye solo una forma de proteición de copia: por definición depende d'un serviciu de rede en cuenta de, por casu, un validador de CD-ROM.

Magar ye efeutiva pa prevenir la piratería casual, bien poques (si ye que dalguna) soluciones d'esti tipu previnieron toles copies ensin autorizar, yá seya porque son burllaes por crackers o porque los medios usaos dexen que sían refugaes, por casu regrabando audiu escontra otru ordenador. Esto fai que'l so usu nos medios tradicionales nes tiendes seya despreciáu polos consumidores. Quiciabes por cuenta de esto, apocayá hubo un alloñamientu gradual del usu de la xestión de derechos dixitales. Sicasí, optóse por compensar a los consumidores, y los nuevos modelos de negocios que surden cola distribución dixital xugaron un rol nesti nuevu enclín.

Falta de comprobante de compra[editar | editar la fonte]

Les lleis de comprobantes de compra nun fueron creaes teniendo en cuenta los productos efímeros. Esto desencadenó munchos problemes llegales pa los distribuidores dixitales, en rellación con reembolsos y devoluciones, les ventes mesmes, y la tresferencia de la propiedá del productu.

Impautu na distribución tradicional[editar | editar la fonte]

L'aumentu de la distribución dixital de música en particular foi criticada por un númberu de vendedores tradicionales que tuvieron que cerrar les sos puertes, como la cadena de música canadiense Sam the Record Man n'agostu de 2007.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Sam the Record Man to shut its Yonge St. doors» (HTML). Entertainment section. The Toronto Star (29 de mayu de 2007). Consultáu'l 18 de xineru de 2009.