Dimpna d'Irlanda

De Wikipedia
Dimpna d'Irlanda
Vida
Nacimientu República d'Irlandasieglu de VII
Nacionalidá Bandera de Irlanda República d'Irlanda
Muerte Geel (es) Traducirsieglu de VII
Causa de la muerte decapitamientu
Santoral
30 de mayu
Cambiar los datos en Wikidata

Santa Dimpna Virxe y Martir (Dymphna) yera la fía d'un rei paganu d'Irlanda y la so esposa cristiana del sieglu séptimu. Ella foi asesinada pol so padre. La hestoria de Santa Dimpna rexistrar por primer vegada nel sieglu XIII por un canónigu de la Ilesia de St. Aubert en Cambrai, por encargu del obispu de Cambrai, Guy I (1238-1247 dC). L'autor declara espresamente que fueron los sos escritos sobre la base d'una llarga tradición oral y una hestoria convincente de sanamientos inesplicables y milagroses de los enfermos mentales. La Ilesia Católica celebraba la so fiesta'l 15 de mayu y foi treslladada al 30 de mayu.

La vida y la muerte[editar | editar la fonte]

Santa Dimpna nació n'Irlanda nel sieglu VII. El so padre yera'l rei Damon de Oriel de relixón pagana, sicasí la so madre yera una devota cristiana. Cuando Dimpna tenía 14 años, la so madre morrió y esto causó trestornos mentales a Damon. Cuando por fin decidió volvese a casar trató d'atopar a una muyer que se paeciera a la so difunta esposa, al nun atopala empezó a deseyar a la so fía debíu a la gran paecencia física.

Al dase cuenta de les intenciones del so padre, con quince años fuxó la la so corte acompañada del so confesor Gerebernus y dos servidores d'enfotu escontra Bélxica. Instalar nos montes de la Kempen y vivieron como ermitaños curiando a probes y precisaos.

El rei dio con ellos na capiya de San Martín y ordenó matar a Gerebernus y trató de qu'ella tornara con él a Irlanda. Furiosu ante la negativa Damon sacó la so espada y cutió la cabeza de la so fía. Tenía 15 años d'edá.

Dempués de que Dimpna y Gerebernus fueren martirizados, los residentes de Geel soterrar nuna cueva cercana. Años más tarde decidieron treslladalos a un llugar más fayadizu. Según la tradición, los obreros atoparon dos sarcófagos de piedra, unu d'ellos cola inscripción "Dympna". Los restos de Santa Dimpna asitiar nun relicariu de plata y asitiada na ilesia de Gheel. Los restos de San Gerebernus fueron treslladaos a Xanten, Alemaña.

En 1286 construyóse al llau de la capiya una casa pa dar cabida al creciente númberu de pelegrinos, y depués una institución mental real, inda activu. El so santuariu terminar en 1749.

Martiriu de Santa Dimpna y San Gerebernus


Oración a Santa Dimpna[editar | editar la fonte]

Oración: Escúchanos, oh Dios, el nuesu Salvador, al honrar a Santa Dimpna, patrona de los enfermos con enfermedá mental y emocional. Ayudar a ser inspiraos pol so exemplu y confortaos pola so ayuda misericordiosa. Amen.


Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Repetto Betes, José Luis. "Tolos Santos" Biblioteca Autor Cristianos. 2007
  • San Dymphna: Milagrosu de Gheel, 15 de mayu. Monesteriu de Santa María y Martha ortodoxa, Wagener, SC, Newsletter, xineru de 2006. Retrieved March 3, 2012.
  • Kirsch, J. P. (1909). "St. Dymphna". Enciclopedia Católica. Nueva York: Robert Appleton Compañía. Retrieved March 3, 2012.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]