Declaración d'Independencia de Crimea y Sebastopol

De Wikipedia
Infotaula documentDeclaración d'Independencia de Crimea y Sebastopol
Tipu Declaración d'independencia
Estáu República de Crimea (es) Traducir
Creación 11 marzu 2014
Publicación 11 marzu 2014
Serie
Parte de Invasión rusa de Crimea (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Plantía:Campaña Crisis n'Ucraína La Declaración d'Independencia de la República Autónoma de Crimea y de la ciudá de Sebastopol foi una resolución conxuntu aprobada'l 11 de marzu de 2014 pol Parllamentu de Crimea y el Conseyu de la Ciudá de Sebastopol onde espresaron la so intención d'autu-declarase independientes dempués d'un referendu que se celebraría'l 16 de marzu, y que prevía la incorporación a Rusia como un suxetu federal. Dambos territorios yeren dos divisiones subnacionales d'Ucraína pero unificar pa formar la República de Crimea independiente d'Ucraína. El documentu cita explícitamente la declaración unillateral d'independencia de Kosovu y l'opinión de la Corte Internacional de Xusticia como un precedente pa l'acción.[1][2]

Documentu[editar | editar la fonte]

La declaración dicía lo siguiente:[3]

Declaración d'Independencia de la República Autónoma de Crimea y Sebastopol

Nós, los miembros de la Rada Suprema de la República Autónoma de Crimea y el Conceyu de Sebastopol, sobre la base de les disposiciones de la Carta de les Naciones Xuníes y munchos otros preseos internacionales que reconocen el derechu de los pueblos a la llibre determinación, según teniendo en cuenta'l sofitu a la Corte Internacional de Xusticia sobre Kosovo el 22 de xunetu de 2010, el fechu de que la declaración unillateral d'independencia de parte del Estáu nun viola nenguna norma de derechu internacional y decidir xuntos:

1. Si como resultancia del próximu 16 de marzu 2014, de la espresión direuta de los pueblos de la península de Crimea, decidirán xunir a la República Autónoma de Crimea y la ciudá de Sebastopol a Rusia, dempués del referendu declarará un estáu independiente y soberanu con una forma republicana de gobiernu.

2. La República de Crimea ye un Estáu democráticu, secular y multiétnicu, que ta obligáu a caltener la paz, interétnico ya interconfesional alcuerdu nel so territoriu.

3. La República de Crimea como un Estáu independiente y soberanu, nel casu de los resultaos pertinentes de la consulta, va ser d'interés pa la Federación de Rusia con una propuesta pa l'adopción de la ARC con base nel alcuerdu internacional correspondiente de la Federación de Rusia como un nuevu suxetu de la Federación de Rusia.

Declaración aprobada pola Rada Suprema de la República Autónoma de Crimea nel plenu estraordinariu del 11 de marzu de 2014 (robláu pol Presidente del Conseyu Supremu de la República Autónoma de Crimea, Vladimir Konstantinov) y Decisión del Conseyu de la Ciudá de Sebastopol nuna asamblea estraordinaria en sesión plenaria del 11 de marzu de 2014 (robláu pol presidente del conseyu de la ciudá de Sebastopol, Yury Doynikov).

Reconocencia internacional[editar | editar la fonte]

El gobiernu d'Ucraína consideró esta declaración illexítima.[4] Sicasí, el Ministeriu d'Asuntos Esteriores de Rusia declaró que la decisión del Parllamentu de Crimea de l'adopción de la declaración d'independencia yera totalmente llegal.[5] El 17 de marzu, los estaos con reconocencia llindada d'Abḥasia, República de Nagorno Karabakh y Osetia del Sur tamién reconocieron la independencia de la península.[6][7] El gobiernu de Bielorrusia foi'l segundu país miembru de la ONX en reconocer la independencia de Crimea.[8][9]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Crimea parliament declares independence from Ukraine ahead of referendu». RT (11 de marzu de 2014). Consultáu'l 13 de marzu de 2014.
  2. «ДЕКЛАРАЦИЯ о независимости Автономной Республики Крым и города Севастополя» (rusu). Parllamentu de Crimea (11 de marzu de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de marzu de 2014. Consultáu'l 13 de marzu de 2014.
  3. «Парламент Крыма принял Декларацию о независимости АРК и г. Севастополя» (rusu). Parllamentu de Crimea (11 de marzu de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de marzu de 2014. Consultáu'l 13 de marzu de 2014.
  4. «Ucraína considera la declaración d'independencia de Crimea "illexítima"». El Diariu (11 de marzu de 2014).
  5. «Ukrainian prosecutors demand annulment of declaration of Crimea independence». ITAR-TASS (11 de marzu de 2014). Consultáu'l 13 de marzu de 2014.
  6. «Подписан Указ о признании Республики Крым» (rusu). Kremlin de Moscú (17 de marzu de 2014). Consultáu'l 19 de marzu de 2014.
  7. «Russia's Vladimir Putin recognises Crimea as nation». BBC (17 de marzu de 2014). Consultáu'l 19 de marzu de 2014.
  8. «Belarusian president: Crimea is de-facto part of Russia». RT. Consultáu'l 27 de marzu de 2014.
  9. «Lukashenko: Crimea is part of Russia now». ITAR-TASS. Consultáu'l 27 de marzu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]