David Padilla

De Wikipedia
David Padilla
64. presidente de Bolivia

24 payares 1978 - 8 agostu 1979
Juan Pereda Asbún - Walter Guevara Arze
Vida
Nacimientu Sucre13 d'agostu de 1927[1]
Nacionalidá Bandera de Bolivia Bolivia
Muerte La Paz (es) Traducir25 de setiembre de 2016[1] (89 años)
Estudios
Estudios Colegio Militar del Ejército (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Serviciu militar
Cuerpu militar Fuercies Armaes de Bolivia
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

David Padilla Arancibia (13 d'agostu de 1927Sucre – 25 de setiembre de 2016La Paz (es) Traducir) foi un militar y políticu bolivianu, presidente dende'l 24 de payares de 1978 hasta'l 8 d'agostu de 1979.[2]

Biografía[editar | editar la fonte]

David Padilla nació na ciudá de Sucre el 13 d'agostu de 1927. Foi fíu d'una familia de clase media. Realizo los sos estudios primariu y secundariu na so ciudá natal. Continuu colos sos estudios cimeros ingresando en 1943 al Colexu Militar del Exércitu de la ciudá de La Paz d'onde egresó col rangu de subteniente l'añu 1948.

Especializar na Escuela d'Armes del Comandu y Estáu Mayor d'Altos Estudios Militares;[3] na Escuela USARCARIB, d'Estaos Xuníos na zona de la Canal de Panamá y na Escuela Cimera de Guerra de l'Arxentina. Aportó a xeneral y comandante de división del exércitu; dende esti puestu encabezó'l golpe militar d'Estáu, incruento y ensin víctimes, que depunxo'l gobiernu d'otru militar, el xeneral Juan Pereda Asbún.

Padilla Arancibia quedó investido como presidente de la Xunta Militar el 24 de payares de 1978. Mientres la so presidencia, concretó los sos esfuercios al caltenimientu del orde internu, la materialización del contratu de construcción de la fundición de plomo-plata de Karachipampa, la creación de la Confederación Sindical Única de Trabayadores Llabradores (CSUTCB), derogó la llei fundamental d'universidaes decretáu pol ex-presidente de facto Hugo Banzer Suárez y repunxo l'autonomía universitaria, entamo'l centenariu de la reivindicación marítima boliviana.

Convoco a eleiciones presidenciales el 1 de xunetu de 1979, el candidatu izquierdista Hernán Siles Zuazo llogró la primer mayoría relativa, ensin llograr la mayoría absoluta pa la eleición direuta; polo que correspondió al Congresu de la República la eleición, tal que lo axustaba la Constitución boliviana. El congresu nun pudo llograr un alcuerdu y finalmente aprobóse una salida alternativa a la crisis y el presidente del Senáu Walter Guevara Arze, foi nomáu Presidente Constitucional Interín de Bolivia per un añu, con mandatu de convocar a nueves eleiciones en 1980. Padilla tresfirió'l poder a Guevara el 8 d'agostu de 1979, restaurando'l sistema democráticu de gobiernu.

Foi'l primera militar en trece años n'apurrir el mandu a un Presidente Constitucional.[4]

N'abandonando la presidencia, Padilla Arancibia tornó a la vida militar col cargu de comandante en Xefe de les Fuercies Armaes hasta'l 1 de payares de 1979, fecha na que'l coronel Alberto Natusch Busch perpetó'l golpe militar d'Estáu al gobiernu de Walter Guevara Arze.

El 25 de setiembre de 2016 a los 89 años d'edá, fina na ciudá de Sucre, Bolivia.

Obres[editar | editar la fonte]

  • Decisiones y alcordances d'un xeneral (1980)


Predecesor:
Juan Pereda Asbún
Presidente de Bolivia
1978 - 1979
Socesor:
Walter Guevara Arze

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 170595814. Apaez como: David Padilla. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Finó'l ex-presidente David Padilla Arancibia».
  3. http://www.ejercito.mil.bo/articulos/la_institucion/ecem.html
  4. Presidencia de la República de Bolivia. «Biografía». Archiváu dende l'orixinal, el 20 de marzu de 2009. Consultáu'l 8 de febreru de 2009.