David (Michelangelo)

De Wikipedia
Obra artísticaDavid
David y David
Tipos estatua
Artista Michelangelo
Basáu en I Samuel (es) Traducir
Añu 1501 ↔ 1504 (Gregorianu)
Comitent Wool Guild (en) Traducir
Periodu Alto Renacimiento (es) Traducir
Xéneru escultura
Estilu Alto Renacimiento (es) Traducir
Material mármol de Carrara (es) Traducir
Dimensiones 434 (Alçada) × 199 (Amplada) cm
Coleición Galería de la Academia de Florencia (es) Traducir (Florencia)
Catalogación
Códigu muséu  1076
Catálogu Michelangelo: The Complete Paintings, Sculptures and Architecture (en) Traducir:(S10)
Sitiu web https://www.galleriaaccademiafirenze.it/opere/david/
Cambiar los datos en Wikidata

El David ye una escultura de mármol blanco de 5,17 metros d'altor y 5572 quilogramos de masa, realizada por Miguel Ángel Buonarroti ente 1501 y 1504 por encargu de #Operar del Duomo de la catedral de Santa María del Fiore de Florencia.[1][2] La escultura representa al rei David bíblicu nel momentu previu a enfrentase con Goliat, y foi acoyida como un símbolu de la República de Florencia frente a la hexemonía de los sos derrocaos dirixentes, los Médici, y l'amenaza de los estaos axacentes, especialmente los Estaos Pontificios.

El David ye una de les obres maestres de la Renacencia según la mayoría de los historiadores, y una de les escultures más famoses del mundu.[3] Anguaño atópase espuesta na Galería de l'Academia de Florencia, anque hasta 1873 tuvo allugada na plaza de la Señoría de la capital toscana; dende entós en los so llugar álzase una copia de 3 metros realizada tamién en mármol blanco.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La altura del David de Miguel Ángel fue medida de forma incorreuta y el error fue recogido por gran cantidá de publicaciones históricas. Ver estos dos enlaces para mayor información: 1 y 2 (n'inglés).
  2. «Los restauradores realizarán un TAC a los tobillos del 'David' de Miguel Ángel.» El País. Consultáu'l 8 d'avientu de 2012.
  3. Franca Falletti, Ilaria Ferraris (2004). «Michelangelo's David: A Masterpiece Restored» (n'inglés). Giunti. Consultáu'l 17 de febreru de 2009. 
  4. «Galeria dell´Accademia: le collezioni» (italiano). Firenze Musei. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de marzu de 2009. Consultáu'l 17 de febreru de 2009.