Daughters of Bilitis

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Fíes de Bilitis
(DOB)
Acrónimu DOB
Tipu ONG
Fundación 1955
[editar datos en Wikidata]

El grupu Fíes de Bilitis (n'inglés:Daughters of Bilitis (DOB) ye consideráu como la primer asociación defensora de los derechos de les lesbianas en Estaos Xuníos. Formar en 1955 en San Francisco (California). El grupu concibióse como una alternativa social a los chigres de llesbianes, que yeren illegales y polo tanto suxetos a asaltos y acoso policiales. El fundadores afirmen que nun conocíen la esistencia de les organizaciones homófilas masculines, como la Mattachine Society, cuando establecieron la organización en 1955.

DOB caltuvo la so influencia nes décades de 1950 y 1960, pero eslleióse por cuenta de tensiones internes na década de 1970. Los sos miembros enfrentáronse arriendes de la necesidá de sofitar el movimientu gai o'l feminismu. Unu de los capítulos locales de DOB inda sobrevivía en Cambridge en 1992.

«Daughters» («fíes») buscaba remembrar la semeyanza con otres organizaciones de «hermanes», como Daughters of the American Revolution, Daughters of the Republic of Texas y United Daughters of the Confederacy. «Bilitis» ye'l nome dáu a una llesbiana ficticia contemporánea de Safu creada pol poeta francés Pierre Louÿs na so obra Cantares de Bilitis de 1894.

Capítulos locales[editar | editar la fonte]

Nel so momentu de mayor estensión, DOB tenía capítulos locales en tolos EE. UU. y Australia. Los capítulos estauxunidenses atopar en ciudaes como Nueva York, Los Ánxeles, Nueva Xerséi, Detroit, Chicago, Renu, Filadelfia, Cambridge y Boston.

Miembros famosos[editar | editar la fonte]

Munches llesbianes y feministes famoses fueron miembros y dirixentes de los capítulos locales de DOB. Ente elles:

Del Martin y Phyllis Lyon, fundadores de Daughters of Bilitis y autores

Publicaciones[editar | editar la fonte]

La publicación regular de DOB llamábase The Ladder, que s'empezó a publicar en 1956 con ayuda de ONE, Inc. y la Mattachine Society, con quien DOB caltenía relaciones cordiales. En 1970 les llistes de direiciones y les instalaciones pa la publicación fueron tomaes y treslladaes por feministes separatistes. De resultes, la revista dexó de publicar en 1972.

El nome de la revista ye una referencia a la novela The Well of Loneliness (El pozu de la soledá), qu'afonda na alienación y la desesperación de munches llesbianes. A pesar del anonimatu de los collaboradores, tantu fixes como esporádiques, y la publicación irregular, la revista tenía de sirvir figuradamente como escalera pa salir del pozu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Daughters of Bilitis