Darfur

Coordenaes: 13°N 25°E / 13°N 25°E / 13; 25
De Wikipedia
Darfur
Alministración
PaísBandera de Sudán Sudán
Tipu d'entidá region of Sudan (en) Traducir
Xeografía
Coordenaes 13°N 25°E / 13°N 25°E / 13; 25
Superficie 503180 km²
Demografía
Población 7 515 445 hab. (2008)
Densidá 14,94 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+02:00
Cambiar los datos en Wikidata

Darfur, n'árabe دار فور, significa "llar de los fur". Ye una zona asitiada nel Sudán occidental que llenda cola República Centroafricana, Chad, Sudán del Sur y Libia. Darfur estremar en tres estados federaos dientro de Sudán: Gharb Darfur (Occidental), Janub Darfur (Meridional) y Shamal Darfur (Septentrional). El conflictu de Darfur ente los Yanyauid y los africanos negros de la zona derivó na llimpieza étnica de miles de persones y el desplazamientu forzosu de dellos millones.

El 1 d'agostu de 2007, el Gobiernu de Sudán y les Naciones Xuníes llegaron a un alcuerdu pa esplegar cerca de 26,000 efectivos pa controlar la situación na rexón, que teníen de ser esplegaes n'ochobre.[1]

Xeografía[editar | editar la fonte]

Darfur tien una estensión de 493,180 km². Atopar nuna pandu greba que tien nel so centru los montes Marrah (Ŷébel Marra), una cordal volcánica que xube hasta los 3,000 m. El norte ye un desiertu de sable, ente que al sur estiende la sabana. Les principales poblaciones de la rexón son El Fasher, Nyala y El Geneina.

El conflictu de Darfur[editar | editar la fonte]

Ye un conflictu militar en cursu na rexón de Darfur, nel oeste de Sudán, principalmente ente los Yanyauid, un grupu de milicianos formaos por miembros de les tribus de los Abbala (criadores de camellos d'etnia árabe) y los Baggara, principalmente llabradores. El Gobiernu sudanés, anque públicamente negó'l so sofitu a los Yanyauid, apurrió-yos armes y asistencia[ensin referencies], y participó xunto con ellos en dellos ataques contra los pueblos Fur, Zaghawa y Masalit. L'entamu del conflictu suel asitiase en febreru de 2003.

A diferencia de lo qu'asocedió na Segunda Guerra Civil Sudanesa, nun se trata d'un conflictu ente musulmanes y non musulmanes. La mayoría de los habitantes de Darfur son musulmanes.

Nun esiste alcuerdu en cuanto al númberu de muertes producíes pol conflictu. Xeneralmente considérase creíble la cifra de 400.000 víctimes dada pola organización non gubernamental Coalición pa la Xusticia Internacional, que foi tamién implícitamente dada por válida pola ONX. Créese que más de dos millones de persones viéronse movíes de los sos llares pola mor del conflictu.[2]

El conflictu foi descritu como un xenocidiu pelos medios de comunicación internacionales y pol gobiernu d'Estaos Xuníos, anque non pola ONX.

Llista de sigles[editar | editar la fonte]

De siguío se explicita el significáu de les sigles emplegaes nel artículu.

Oríxenes del conflictu[editar | editar la fonte]

Los trés estaos sudaneses que conformen la rexón de Darfur: Shamal Darfur (Darfur Septentrional), Gharb Darfur(Darfur Occidental) y Ŷanub Darfur(Darfur Meridional)).

Anque realmente tien raigaños bastante más antigües, puede considerase que l'actual conflictu empecipióse cuando concluyía la Segunda Guerra Civil Sudanesa, qu'enfrentó al norte musulmán del país col sur, mayoritariamente cristianu y animista. Esta guerra apinó les tensiones ente la población negra y la d'orixe árabe en Darfur, a pesar de que dambes son mayoritariamente musulmanes.

La rexón de Darfur atopar nel oeste de Sudán, na zona estremera con Libia, Chad y la República Centroafricana, ya integra tres estados: Shamal Darfur, o Darfur Septentrional, Gharb Darfur, o Darfur Occidental, y Ŷanub Darfur, o Darfur Meridional. Darfur foi un sultanatu independiente hasta 1916, en que s'incorporó al Sudán anglu-exipciu.

Sacante nel norte, onde predomina la población nómada d'orixe árabe, na rexón de Darfur conviven etnies negres africanes con población d'orixe árabe. La etnia africana más importante son los Fur, de los que toma'l so nome'l territoriu, pero hai delles etnies más, ente les que destaquen los Zaghawa y los Masalit. Estes tribus negres dedíquense principalmente a l'agricultura, y comparten el territoriu con dellos grupos étnicos minoritarios d'orixe árabe, llegaos a la zona darréu, conocíos como Baggara (lliteralmente, "los de les vaques") y dedicaos sobremanera al llendo nómada.

Los conflictos interétnicos débense sobremanera a la competencia polos escasos recursos de la zona, cuantimás el agua duce (el Darfur forma parte de la rexón africana llamada Sáhel que se vio bien afeutada pola desertificación dende la segunda metá del sieglu XX), y apináronse nos últimos decenios debíu al considerable aumentu demográficu y a les condiciones climátiques adverses. Mientres les décades de 1980 y de 1990 produciéronse dellos enfrentamientos ente les poblaciones negro y árabe. Especialmente cruentos fueron los producíos ente 1985 y 1988, nos que se calcula que perecieron violentamente alredor de 5.000 persones d'etnia Fur y unos 400 árabes,[3] coincidiendo cola tarrecible seca y consiguiente fame qu'afararon la rexón. Dempués de 1989, la llegada al poder en Sudán d'un réxime militar de signu islamista afaló les esperances de les tribus árabes, y mientres los años 90 tuvieron llugar delles guerres de dimensiones locales. Foi mientres esta dómina cuando s'entamaron los Yanyauid, grupos árabes paramilitares, que llanzaron numberosos ataques contra les comunidaes Fur y Masalit.[4]

A empiezos del sieglu XXI, coincidiendo cola Segunda Guerra Civil Sudanesa, apináronse entá más les tensiones interétnicas ente les poblaciones negro y árabe. Ente los primeres estendióse'l sentimientu de que yeren apostraos pol gobiernu. A empiezos de 2003, dos grupos negros rebalbos — el Movimiento Justicia ya Igualdá (MJI) y el Movimientu de Lliberación de Sudán (MLS) — acusaron al gobiernu sudanés de primir a la población negra en favor de los árabes. El MLS, más ampliu que'l MJI, rellaciónase xeneralmente colos Fur y los Masalit, según col clan Wagi de los Zaghawa, ente que'l MJI acomúñase más bien al clan Kobe de los Zaghawa.

Desarrollu del conflictu[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

Suel afirmase que l'entamu del conflictu de Darfur tuvo llugar el 26 de febreru de 2003, cuando un grupu autodenominado Frente de Lliberación de Darfur (Darfur Liberation Front) reivindicó un ataque a Golo, el principal centru nel distritu Yébel Marra. Sicasí, el conflictu empecipiárase en Darfur antes d'esa fecha, una y bones los rebeldes atacaren comisaríes de policía, puestos militares fronterizos y convóis del exércitu, y el gobiernu yá empecipiara un asaltu masivu per tierra y aire contra la fortaleza rebalba nos Montes de Marrah. La primer aición militar de los rebeldes foi un esitosu ataque contra la guarnición nel monte'l 25 de febreru de 2002, y el gobiernu sudanés taba n'alerta dende l'ataque a la estación de policía de Golo en xunu de 2002. Los cronistes Julie Flint y Alex de Waal afirmen que l'empiezu de la rebelión tien de datase más bien el 21 de xunetu de 2001, cuando un grupu de Zaghawa y Fur axuntar en Abu Gamra, y xuraron pol Corán trabayar xuntos pa defendese de los ataques gubernamentales a les sos aldegues.[5] Tien De tenese en cuenta que cuasi tolos habitantes de Darfur son musulmanes, tantu los insurxentes como los Yanyauid y los líderes gubernamentales de Ḥartum.[6]

El 25 de marzu de 2003, los rebeldes conquistaron la ciudá de Tine, xunto a la frontera de Chad, consiguiendo grandes cantidaes de cebera y armamentu. A pesar de les amenaces del presidente Omar al-Bashir de "soltar" al exércitu, los militares teníen pocos recursos. L'exércitu atopábase esplegáu nel Sur, onde la Segunda Guerra Civil Sudanesa emponer escontra'l so fin, y nel Este, onde rebalbos patrocinaos pol gobiernu eritréu amenaciaben l'oleoductu apocayá construyíu pa tresportar petroleu dende los campos de petroleu de Port Sudan. L'exércitu, pocu entrenáu n'operaciones nel desiertu, viose impotente pa faer frente a la táctica rebalba de llanzar rápidos ataques utilizando vehículos Toyota Land Cruiser por tola rexón. Sicasí, el bombardéu aereu de les posiciones rebalbes nos montes foi devastador.[7]

A los cinco y media de la mañana del 25 d'abril de 2003, una fuercia combinao del Movimientu de Lliberación de Sudán (MLS) y del Movimiento Justicia ya Igualdá (MJI), formada por 33 Land Cruisers, entró en El Fasher y atacó a la guarnición mientres dormía. Nes siguientes hores, cuatro bombarderos Antonov y helicópteros de combate, según fontes gubernamentales (siete según los rebeldes) fueron destruyíos en tierra. Mataron a 75 soldaos, pilotos y téunicos, y prindaron a otros 32, incluyendo al comandante de la base. Los rebeldes tuvieron nueve baxes. L'ésitu de la incursión nun tenía precedentes en Sudán: nos venti años de guerra nel Sur, l'Exércitu de Lliberación del Pueblu de Sudán (Suden People's Liberation Army, SPLA) nunca consiguiera llevar a cabu una operación similar.[8]

Intervención de los Yanyauid[editar | editar la fonte]

L'ataque d'El Fasher marcó un importante puntu d'inflexón, tantu dende'l puntu de vista militar como psicolóxicu. Les fuercies armaes fueren humildaes, y el gobiernu enfrentar a una complicada situación estratéxica. Fízose evidente que yera necesariu entrenar a los soldaos pa esta nueva clase de guerra, y amenáronse barruntos bien fundaes alrodiu de la llealtá de munchu oficiales y soldaos nativos de Darfur.

La responsabilidá d'enfrentar a los rebeldes recayó sobre la Intelixencia Militar sudanesa. Sicasí, nos meses entemedios de 2003, los rebeldes vencieron en 34 de 38 enfrentamientos. En mayu, el MLS destruyó un batallón en Kuttum, causando 500 víctimes y faciendo 300 prisioneros, y, a mediaos de xunetu, 250 soldaos morrieron nun segundu ataque a Tine. El MLS empezó a movese escontra l'este, amenaciando con estender la guerra a la provincia de Kordofán.

Esto fizo que'l gobiernu sudanés modificara la so estratexa. Puesto que l'exércitu fuera claramente derrotáu, decidió basase l'esfuerciu bélicu en tres elementos: la intelixencia militar, la fuercia aérea y los Yanyauid, ganaderos Baggara armaos que'l gobiernu utilizara yá pa reprimir el llevantamientu de los Masalit en 1996-1999. Los Yanyauid convertir nel centru de la nueva estratexa gubernamental de contrainsurgencia. Los recursos militares concentrar en Darfur, y los Yanyauid fueron entamaos como una fuercia paramilitar, con equipamientu de comunicaciones y daqué d'artillería.

Como resultancia, na primavera de 2004 dellos miles de persones — la mayoría d'etnies non árabes— fueren asesinaos, y cerca d'un millón movíos de los sos llares, lo que provocó una importante crisis humanitaria na rexón. La crisis algamó una dimensión internacional cuando unos 100.000 refuxaos enfusar nel vecín Chad, escorríos por milicianos Yanyauid, que s'enfrentaron coles tropes del gobiernu de Chad na frontera. Más de 70 milicianos y 10 soldaos chadianos morrieron nun enfrentamientu con artillería n'abril.

Movíos internos nel campu de Ardamata (El Geneina, Darfur Occidental).

Un equipu d'observadores internacionales de Naciones Xuníes informó que les aldegues non árabes fueren destruyíes por completu, ente que los poblaos árabes permanecíen intactos:

Les 23 aldegues Fur na unidá alministrativa de Shattaya fueron dafechu despobladas, escalaes y quemaes hasta los cimientos [l'equipu reparó dellos sitios de similares carauterístiques, nun percorríu pel área que duró dos díes]. Sicasí, metanes estos llugares carbonizaos atópense indemnes los asentamientos árabes, poblaos y en funcionamientu. En dellos llugares, la distancia ente una aldega Fur destruyida y un pueblu árabe ye de menos de 500 metros[9]

Aldegues destruyíes en Darfur. La imaxe reflexa la situación n'agostu de 2004 (Fonte: DigitalGlobe, Inc. and Department of State vía USAID).

Alcuerdu d'alto'l fueu[editar | editar la fonte]

En 2004, Chad patrocinó la negociación ente los grupos en conflictu en Yamena, lo que tuvo de resultes que se roblara un alcuerdu d'alto'l fueu'l 8 d'abril ente'l gobiernu sudanés, el MJI y el MLS. Un grupu biforcar del MJI n'abril (el Movimientu Nacional pa la Reforma y Desarrollu) y nun participó nes conversaciones nin nel alcuerdu d'alto'l fueu. Tanto los Yanyauid como los rebeldes siguieron atacando dempués del alcuerdu. N'agostu de 2004, la Xunión Africana unvió tropes pa supervisar el cumplimientu del altu'l fueu.[10] Esta fuercia militar, primeramente formada por 150 soldaos ruandeses, diría amontándose hasta un total de 7.000 efectivos, esplegaos n'abril de 2005, que permanecen hasta'l momentu (xineru de 2007) en Darfur.

La escala de la crisis fizo que delles personalidaes alvirtieren d'un desastre inminente, ente elles l'entós Secretariu Xeneral de Naciones Xuníes, Kofi Annan, qu'alvirtió del riesgu de xenocidiu en Darfur. Les otomíes cometíes polos Yanyauid fueron comparaes col Xenocidiu de Ruanda, lo que foi ardientemente desmentíu pol gobiernu sudanés. Observadores independientes destacaron que les táctiques, qu'incluyíen les mutilaciones y asesinatos de non combatientes ya inclusive de neños, yeren más allegaos a la llimpieza étnica utilizada nes Guerres de Yugoslavia, y sollertaron al mundu sobre'l fechu de que cientos de miles de persones atopábense imposibilitaes de recibir ayuda. El Grupu Internacional de Crisis, aniciáu en Bruxeles, informó en mayu de 2004 de que más de 350.000 persones podíen morrer a consecuencia de la fame y les enfermedaes.[11]

El 10 de xunetu de 2005, John Garang, antiguu dirixente del SPLA, xuró'l cargu de vicepresidente de Sudán[12] Quince díes dempués, el 30 de xunetu, finó nun accidente d'helicópteru[13] La so muerte tuvo de resultes que les conversaciones de paz ente los diversos grupos rebalbos de la rexón fueren más amodo.

Crisis con Chad[editar | editar la fonte]

El 18 d'avientu de 2005, un grupu rebalbu de Sudán, supuestamente formáu por persones d'etnia Zaghawa, salió de Darfur y atacó la ciudá chadiana d'Adre, cerca de la frontera sudanesa. Chad culpó al gobiernu sudanés del ataque, el segundu na rexón en tres díes.[14] Les crecientes tensiones na rexón llevaron al gobiernu de Chad a declarar les hostilidaes contra Sudán, y a llamar a los ciudadanos chadianos a movilizase contra'l "enemigu común".[15] Oficialmente, esi foi l'empiezu del Conflictu Chad-Sudán, que concluyó oficialmente menos de dos meses dempués del ataque a Adre, cuando se roblaron, el 8 de febreru de 2006, los Alcuerdos de Trípoli.

Alcuerdos de paz[editar | editar la fonte]

El 5 de mayu de 2006, el gobiernu de Sudán robló en Abuya, Nixeria, un alcuerdu cola faición del MLS liderada por Minni Minnawi, nuna xunta auspiciada pol subsecretariu d'estáu estauxunidense Robert B. Zoellick, el presidente de Nixeria, el presidente de vez de la Xunión Africana y dellos destacaos diplomáticos estranxeros. Sicasí, l'alcuerdu foi refugáu tantu pol MJI como por una faición rival del mesmu MLS, dirixida por Abdul Wahid Mohamed el Nur.[16]

Los puntos principales del alcuerdu, de 85 páxines, yeren el desarme de les milicies Yanyawid y la incorporación de los efectivos de los grupos rebalbos negros al exércitu sudanés.[17]

A pesar del alcuerdu, siguieron los combates en Darfur.

Resolución de Naciones Xuníes[editar | editar la fonte]

El 31 d'agostu de 2006, el Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes aprobó un resolución pa unviar una nueva fuercia de pacificación a la parte de 17.300 soldaos, en sustitución de los efectivos de la Unión Africana.[18] Sudán manifestó la so enérxica oposición a esti resolución.[19] El 1 de setiembre, según informaron oficiales de la UA, Sudán llanzó una gran ofensiva en Darfur[20] y, pocu dempués, encamentó a la Unión Africana a abandonar la rexón.[21] El Resolución 1706 foi inesperadamente sofitada pol presidente de Chad, Idriss Déby.[22]

El 2 d'ochobre de 2006, tres a la suspensión de la iniciativa de Naciones Xuníes por cuenta de la firme oposición sudanesa, la Unión Africana anunció qu'enllargaría la so presencia na zona hasta finales d'añu. Poco dempués, el 6 d'ochobre, el Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes votó la estensión del mandatu de la Misión de Naciones Xuníes en Sudán hasta'l 30 d'abril de 2007.

Nuevu plan pa Darfur (2007)[editar | editar la fonte]

L'unviáu especial de la ONX a Darfur, Jan Eliasson, va viaxar a la rexón coles mires de poner fin a los enfrentamientos ente los grupos rebalbos y el gobiernu sudanés.

La ONX quier reforzar el númberu de tropes en Darfur pero entá nun se llogró un alcuerdu con Sudán sobre'l númberu de soldaos de la ONX que s'esplegaríen na rexón. El 1 d'agostu de 2007 llegar al alcuerdu d'esplegar 26.000 tropes de la ONX na rexón pa empecipiar el procesu de pacificación de la zona.

Númberu de víctimes[editar | editar la fonte]

Una madre y el so fíu, recién llegáu al campu de refuxaos de Abu Shouk nel norte de Darfur.

Ye difícil calcular con precisión el númberu de baxes producíes a consecuencia del conflictu, en gran parte porque'l gobiernu sudanés impon series torgues a los periodistes qu'intenten documentar los fechos.[23] En setiembre de 2004, la Organización Mundial de la Salú (OMS) fixo pública la cifra de 50.000 muertes en Darfur dende l'empiezu del conflictu, 18 meses tras. La mayoría d'estes víctimes finaríen por inanición. Al mes siguiente, calculáronse 70.000 finaos por inanición y enfermedaes ente marzu y ochobre de 2004. Estes cifres fueron bien criticaes, yá que se referíen a curtios periodos de tiempu, y nun teníen en cuenta les muertes violentes.[24] Un informe del Parllamentu Británicu asegura que más de 300.000 persones finaron,[25] y otros consideren cifres entá más elevaes.

En marzu de 2005, el Subsecretariu Xeneral de Naciones Xuníes p'Asuntos Humanitarios, Jan Egeland, calculó que se taben produciendo unes 10.000 muertes mensuales, ensin cuntar aquelles producíes pola violencia étnica.[26] Fueron movíes de los sos llares alredor de dos millones de persones, la mayoría de los cualos buscaron abellugu en campos cercanos a les principales ciudaes del territoriu. Unos 200.000 fuxeron a Chad.

Nun informe d'abril de 2005 que representa l'analís estadísticu más completu hasta la fecha, la Coalición pa la Xusticia Internacional calculó que 400.000 persones morrieren en Darfur dende l'entamu del conflictu. Esta ye la cifra utilizada pola mayoría de les organizaciones humanitaries y de derechos humanos.[27]

El 28 d'abril de 2006, Eric Reeves aventuró una cifra de más de 450.000 muertos, que nun foi verificada de forma independiente.[28] El 21 de setiembre del mesmu añu, un artículu del Serviciu de Noticies de Naciones Xuníes aseguraba que la organización considera qu'unes 400.000 persones morrieron y unos 2.000.000 debieron abandonar los sos llares",[29] lo que paez indicar que la cifra de 400.000 muertes ye considerada creíble pola ONX. A pesar de les cifres oficiales, munchos medios independientes y organizaciones non gubernamentales consideren que'l númberu de víctimes ye considerablemente mayor.

Nel últimu datu oficial xeneráu'l 1 d'agostu de 2007 considérase que'l númberu de muertes pol conflictu averar a les 750.000.

Acuíferu del Darfur[editar | editar la fonte]

En 2007 les prospecciones fueron concluyentes demostrando la esistencia d'un gran "llagu" (un acuíferu) soterrañu de 30 752 km² con agua duce sol Darfur; esto trai la esperanza d'un posible resolución positivu pa la traxedia que vieno careciendo esta rexón, pero dalgunos espertos cunten que la mayor parte d'esi acuíferu atópase yá desecada quedando'l so principal remantente so los montes (Ŷébel) de Marrah, entá si esi fuera'l casu l'agua duce extraíble solucionaría nel curtiu plazu'l conflictu por esti recursu.

Notes[editar | editar la fonte]

  1. http://news.yahoo.com/s/afp/20070801/ts_afp/sudandarfurun_070801115857
  2. "African Union Force Ineffective, Complain Refugees in Darfur", Washington Post, 15 d'ochobre de 2006
  3. Darfur Civil Conflict 1985-1990, en GlobalSecurity.org (n'inglés).
  4. Désolation au Darfour, Monde Diplomatique, 1 de mayu de 2004 (n'http://www.sauverledarfour.com; en francés).
  5. Julie Flint y Alex de Waal, Darfur: A Short History of a Long War, Zed Books, London March 2006, ISBN 1-84277-697-5, p. 76-77
  6. Ibid., Report of the International Commission of Inquiry on Darfur to the United Nations Secretary-Xeneral (PDF), United Nations, 25 de xunu de 2005, p. 129.
  7. Flint and de Waal, p. 99
  8. Flint and de Waal, páxs. 99-100
  9. United Nations Inter-Agency Fact Finding and Rapid Assessment Mission: Kailek Town, South Darfur, United Nations Resident Coordinator, 25 d'abril de 2004
  10. "Sudán va recibir 2.000 soldaos africanos", BBC Mundo, 5 d'agostu de 2004.
  11. 'Dozens killed' in Suden attack (BBC) 24 May 2004
  12. Suden ex-rebel joins government (BBC, 10 de xunetu de 2005).
  13. Suden VP Garang killed in crash (BBC, 1 d'agostu de 2005).
  14. "Chad culpa a Sudán del centenar de muertos nel ataque rebalbu a Adre".
  15. Chad in 'state of war' with Suden By Stephanie Hancock, BBC News, Yamena*, 23 d'avientu de 2005.
  16. "El Gobiernu de Sudán y la principal faición rebalba roblen l'alcuerdu de paz de Darfur", El País.com, 5 de mayu de 2006.
  17. "El Gobiernu de Sudán acepta'l plan de paz de Darfur pero los rebeldes refugar", El País. com, 8 de mayu de 2006.
  18. Testu íntegru del Resolución 1706
  19. "Sudán nun acepta cascos azules", BBC Mundo, 4 de setiembre de 2006.
  20. "Suden reported to launch new offensive in Darfur" Archiváu el 11 de marzu de 2007 na Wayback Machine., Associated Press, 1 de setiembre de 2006
  21. "Sudán pide a UA qu'abandone Darfur", BBC Mundo, 4 de setiembre de 2006.
  22. " Chad's president says he supports O.N. force for neighboring Darfur", Associated Press, 4 de setiembre de 2006.
  23. Suden Annual Report 2004 Reporters Without Borders, 2004
  24. How many have died in Darfur? By Russell Smith (BBC) 16 February, 2005
  25. Darfur death toll may be 300,000, say UK lawmakers (Reuters), 30 March, 2005
  26. UN's Darfur death estimate soars (BBC) 14 March, 2005
  27. New analysis claims Darfur deaths near 400,000 (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). Coalition for International Justice, 21 April 2005 (PDF)
  28. Quantifying Genocide in Darfur (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). Dr. Eric Reeves, 28 d'abril de 2006
  29. " L'artículu diz textualmente que "UN officials estimate over 400,000 people have lost their lives and some 2 million more have been driven from their homes" (Annan welcomes extension of African Union mission in Darfur," UN News Service, 21 de setiembre de 2006

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]