Daoyuan

De Wikipedia

El Daoyuan (en mandarín: 道院) o Guiyidao (en mandarín: 皈依道) ye un grupu relixosu chinu que surdió a principios del sieglu XX a partir de la secta Xiantiandao, una corriente relixosa que promueve el sincretismu, nacida nel sieglu XVIII a partir del movimientu Quanzhendao, una escuela y una caña del taoísmu relixosu que surdió nel norte de China sol gobiernu de la dinastía yurchen. El grupu Daoyuan aspira a unificar el taoísmu, el confucianismu, el budismu y otres relixones como'l cristianismu y l'islam.[1]

El Daoyuan tien los sos oríxenes nun grupu relixosu del distritu de Bincheng, asitiáu na provincia china de Shandong, fundáu pol chinu Wu Fuyong y empobináu por Liu Shaoji, llamáu "sociedá del tau y la virtú".

En 1916, el Daoyuan empezó a reclutar a nuevos miembros ente les diverses capes de la sociedá: el pueblu llanu, la burguesía y los funcionarios.

En 1918, la sociedá instalar en Jinan, la capital de la provincia de Shandong, y camudó el so nome pa llamase Daoyuan en 1921.

El grupu yera bien cercanu a ciertos círculos gubernamentales, el Daoyuan estendióse rápido dende la provincia de Shandong hasta Beixín, y a otres ciudaes a lo llargo de la vera del ríu Yangtsé. Delles sucursales fueron igualmente fundaes nel Imperiu Xaponés. En Xapón, fueron establecíes rellaciones cordiales cola relixón xaponesa Omoto-kyo.

La filosofía del Daoyuan ta basada na creencia na universalidad de los valores conteníos en tres relixones: taoísmu, confucianismu y budismu. El so testu relixosu principal ye'l Taiyi beiji zhenjing, un testu d'inspiración taoista. La secta desenvolvió una estructura interna complexa estremada en 6 departamentos: alministración, meditación, escritura, texto, filantropía y predicación.

Los servicios a la comunidá y la filantropía, son les actividaes más visibles de la organización. El movimientu Daoyuan ye conocíu por haber creáu la Sociedá Mundial de la Esvástica Colorada.

La sociedá de la esvástica colorada foi fundada como una imitación de la Cruz Roxa, foi oficialmente rexistrada en 1922. La esvástica colorada contribuyó a sacupar a los mancaos y soterrar a les víctimes de la Masacre de Nankín, les sos documento constitúin una fonte básica d'información rellacionada con esi tráxicu acontecimientu.

En 1949 los contactos políticos del Daoyuan, y l'alcuerdu robláu pola esvástica colorada col ocupante xaponés, pa poder actuar en Nankín, provocaron un prexuiciu per parte del gobiernu comunista escontra'l grupu. Dempués de la Guerra Civil China, el Daoyuan foi prohibíu pol réxime comunista. El movimientu caltién inda seiciones en Ḥong Kong, Taiwán, Singapur, Xapón, Malasia, Canadá y los Estaos Xuníos. Dende 1950, la ciudá de Hong Kong foi la sede mundial y el centru alministrativu del Daoyuan.

Referencies[editar | editar la fonte]