Daniela Santanchè

De Wikipedia
Daniela Santanchè
Italian minister of Tourism (en) Traducir

22 ochobre 2022 -
Massimo Garavaglia
senador d'Italia

14 marzu 2018 - 12 ochobre 2022
Eleiciones: XVIII legislatura de la República Italiana (es) Traducir
diputáu de la República Italiana

5 marzu 2013 - 22 marzu 2018
Distritu: Lombardy 4 constituency (en) Traducir
Eleiciones: XVII legislatura de la República Italiana (es) Traducir
diputáu de la República Italiana

28 abril 2006 - 28 abril 2008
Eleiciones: XV Legislatura de la República Italiana (es) Traducir
diputáu de la República Italiana

11 xunetu 2001 - 27 abril 2006
Eleiciones: 14th Legislature of Italy (en) Traducir
Vida
Nacimientu Cuneo7 d'abril de 1961 (63 años)
Nacionalidá Bandera d'Italia Italia
Llingua materna italianu
Familia
Pareyes Luigi Bisignani
Alessandro Sallusti
Estudios
Estudios Universidá Bocconi
Universidá de Turín
Llingües falaes italianu[1]
Oficiu política
Llugares de trabayu Roma
Creencies
Partíu políticu Hermanos de Italia (es) Traducir (dende 2017)
Forza Italia (es) Traducir (de 2013 a 2017)
El Pueblo de la Libertad (es) Traducir (de 2009 a 2013)
Movement for Italy (en) Traducir (de 2008 a 2009)
La Derecha (es) Traducir (de 2007 a 2008)
Alianza Nacional (es) Traducir (de 1995 a 2007)
Cambiar los datos en Wikidata

Daniela Garnero Santanchè (pronunciación n'italianu: /daˈnjɛːla santaŋˈkɛ/) (7 d'abril de 1961Cuneo) ye una empresaria y una política italiana. Foi Subsecretaria del Ministru de Llogru de la Plataforma de 2010 a 2011 mientres el Cuartu Gabinete de Berlusconi.

Estudios y vida personal[editar | editar la fonte]

Bautizada como Daniela Garnero, Santanchè nació en Cuneo, El Piamonte. Camudar a Turín pa estudiar ciencies polítiques, y a los 21 casóse con Paolo Santanchè, un ciruxanu plásticu. Ella foi emplegada pola so compañía nun rol alministrativu.

Dempués d'estudiar ciencies polítiques, en 1983 fundó una compañía que s'enfocaba en marketing. Más tarde adquirió aiciones de la compañía multimillonaria, xunto con Flavio Briatore, Lele Mora, Paolo Brosio y Marcello Lippi.

En 1995, dexó al so home, Paolo Santanchè, y empezó una rellación con Canio Mazzaro, un empresariu farmacéuticu de Potenza. El so matrimoniu con Paolo Santanchè foi declaráu desiertu pola Rota Romana. En política, ella siguió usando l'apellíu Santanchè, a pesar d'un casu xudicial fallíu del so exmarido pa tratar de detenela. El so compañeru actual ye'l periodista Alessandro Sallusti, editor de il Giornale, un diariu propiedá de Paolo Berlusconi y Vittorio Feltri.

Política llocal con Alleanza Nazionale[editar | editar la fonte]

Na década de 1990, Santanchè convertir n'asistente d'Ignazio La Russa, y en 1995 xunir a la derechiega Alianza Nacional.

Santanchè trabayó como consultora pa la Xunta del Conceyu de Milán, dirixíu por Gabriele Albertini, y en xunu de 1999 foi escoyida conceyal del Conseyu de la Provincia de Milán.

En 2001, Santanchè postular ensin ésitu pa un puestu na Cámara de Diputaos Italiana, pero nel so llugar ocupó un escañu dexáu vacante pol so colega Viviana Beccalossi.

Dende 2003 hasta xunu de 2004, Santanchè desempeñóse como asesora del Conceyu de Ragalna, una ciudá na Provincia de Catania, que s'ocupa de deportes y eventos.

Política nacional con Alleanza Nazionale[editar | editar la fonte]

Santanchè ocupó'l cargu de xefe del departamentu d'igualdá d'oportunidaes pa l'Alianza Nacional de 2005 a 2007.

En 2005, Santanchè foi duramente criticada cuando amosó'l so deu mediu, nun xestu d'insultu, escontra una protesta estudiantil contra la reforma escolar de Moratti.[2][3]

En 2005, Santanchè foi nomada pa llevar a cabu'l discutiniu de la Llei Financiera añal, la primer muyer na historia d'Italia en dichu papel. En 2006, foi reelixida pa la Cámara de Diputaos Italiana con Alleanza Nationale na circunscripción de Milán.

El 22 d'ochobre de 2006, mientres participaba nun espectáculu en vivu, "Controcorrente", p'aldericar asuntos rellacionaos col velu islámicu, Santanchè foi criticada pol Imam de Segrate. El prefeutu de Milán declaró que la so seguridá taba en riesgu y que consideraría la posibilidá de tomar midíes de seguridá pa protexela.[4]

La Destra (2008)[editar | editar la fonte]

Más d'un añu dempués, el 10 de payares de 2007, Daniela Santanchè arrenunció al partíu Alianza Nacional pa xunise al nuevu partíu La Derecha de Francesco Storace. El mesmu día, foi nomada oradora oficial del partíu.[5]

Santanchè yera entós la candidata pa ser Primer Ministra por La Derecha nes Eleiciones xenerales d'Italia de 2008. Xunto con Flavia D'Angeli (Izquierda Crítica) y Fabiana Stefanoni (Partíu de l'Alternativa Comunista), ella foi la primer muyer en ser candidata a ser primer ministra italiana.[ensin referencies]

La derecha nun llogró la cantidá necesaria de votos (4% pa la Cámara, 8% pal Senáu) pa ingresar al Parllamentu y Daniela Santanchè polo tanto terminó'l so mandatu parllamentariu. Dempués de siete años como diputada, recibió €65534 como indemnizaciones per terminación (trattamento di fine rapporto) y €3605 mensuales como asignación pa tola vida.[6] Ella declaró que va donar esto a la caridá.[7]

Movimento per l'Italia (2008–09)[editar | editar la fonte]

El 28 de setiembre de 2008, dempués d'aldericar col secretariu del partíu Francesco Storace, Santanchè abandonó'l partíu. Poco dempués, con Diego Zarneri y otros ex políticos de La Destra, fundó'l movimientu políticu Movimientu per Italia (MpI), p'averase al Pueblu de la Llibertá de Silvio Berlusconi.

El 20 de setiembre de 2009, apaeció con Diego Zarneri na fiesta relixosa d'Eid ul-Fitr en Milán. Según los musulmanes, Santanchè intentó revelar delles muyeres, causando una reaición per parte de los homes locales. Na so versión, Santanchè diz que pidió a la policía qu'aplicara la llei italiana, que prohibe apaecer en públicu con un velu, y que nun fixo contautu con una muyer musulmana. Depués, ella declaró que fuera afrellada y cutida, pero esto foi negáu polos testigos musulmanes. Nel hospital, esaminar y atoparon magulladuras nel pechu, que tardaríen 20 díes en sanar.[8] El 25 de setiembre, nel periódicu Il Fatto Quotidiano, un curtiu videu filmado por peacereporter paez desmentir cualesquier presuntu asaltu a Santanchè. Nel videu, amosar a Santanchè tratando de cruciar la barrera policial, ente que nun s'amuesa nengún ataque contra ella.[9] Los abogaos de Santanchè tornaron el videu como una invención y publicaron una copia de los informes nel hospital y la policía.

Escándalu del diploma de 2011[editar | editar la fonte]

El 22 de marzu de 2011, la revista Oggi publicó un artículu[10] nel qu'afirmaba que, anque nel so currículum Santanchè afirmaba tener un MBA de la Universidá Bocconi, la mesma universidá nun tenía constancia de concedelu nengún títulu d'esi tipu. Santanchè nun arrenunció, afirmó que taba diciendo la verdá y amenació con demandar a la revista por bilordiu. Nun apaeció nenguna prueba del so títulu, anque paez qu'asistió a otru cursu ensin especificar na universidá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]