Día de los Derechos Humanos

De Wikipedia
Día de los Derechos Humanos

Eleanor Roosevelt y la Declaración Universal de los Derechos Humanos (Derechos del Home) n'español.
Periodu de celebración 10 d'avientu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes designó'l 10 d'avientu como'l Día de los Derechos Humanos. Esi día, en 1948, roblóse la Declaración Universal de los Derechos Humanos.

Celebración[editar | editar la fonte]

El 10 d'avientu de 1950 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 423 (V) "convida a tolos Estaos y organizaciones interesaos qu'adopten el 10 d'avientu de cada añu como día de los Derechos del Home, a que reparen esti día pa celebrar la proclamación de la Declaración Universal de los Derechos del Home pola Asamblea Xeneral, el 10 d'avientu de 1948 y a que doblen los sos esfuercios pa llograr que la humanidá realice nuevos progresos nesti campu".[1]

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclamó'l 10 d'avientu como Día de los Derechos Humanos en 1950, pa señalar a l'atención de «los pueblos del mundu» la Declaración Universal de Derechos Humanos como ideal común de tolos pueblos y toles naciones.
El Día de los Derechos Humanos de 2014 cobra una importancia especial n'anguaño nel cual cumplir el 21º aniversariu del establecimientu del mandatu del Altu Comisionado pa los Derechos Humanos.
L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes estableció'l mandatu del Altu Comisionado pa la promoción y la proteición de tolos derechos humanos n'avientu de 1993, actuando arriendes de un encamientu de los delegaos presentes na Conferencia Mundial de Derechos Humanos celebrara en Viena esi mesmu añu. La Declaración y Programa d'Aición de Viena, aprobada pola Conferencia Mundial, marcó l'empiezu d'un esfuerciu anováu de proteición y promoción de los derechos humanos y considérase unu de los documentos de derechos humanos más significativos de los postreros 25 años.

L'asamblea xeneral proclama la Declaración Universal de Derechos Humanos como ideal común pol que tolos pueblos y naciones tienen d'esforciase, con cuenta de que tanto individuos como instituciones, inspirándose constantemente nella, promuevan, per aciu la enseñanza y l'educación, el respetu a estos derechos y llibertaes, según el cumplimientu de les sos obligaciones, y de la mesma, per aciu midíes progresives de calter nacional ya internacional, asegúrese la so reconocencia y aplicación universales y efectivos, tantu ente los pueblos d'Estaos Miembros como ente los de los territorios dispuestos so la so xurisdicción.

El mensaxe de les Naciones Xuníes pal añu 2014 ye:

Derechos Humanos, 365 díes al añu
Cada 10 d'avientu celebra'l Día de los Derechos Humanos pa recordar que'l respetu a los derechos básicos y inalienables de toes y cada una de les persones ye l'ideal común al qu'aspiren toles naciones y pueblos del mundu.
El lema d'anguaño, «Derechos Humanos, 365 díes al añu», sorraya que cada fecha del calendariu ye un Día de los Derechos Humanos; que nos pertenecen a toos per igual, en tou momentu.
El Día foi proclamáu pola Asamblea Xeneral en 1950, y la fecha escoyida coincide col aniversariu de la Declaración Universal de los Derechos Humanos, que fuera aprobada en 1948. Esti documentu históricu detalla nos sos 30 artículos los derechos fundamentales civiles, culturales, económicos, políticos y sociales que nos xunen como comunidá internacional so los mesmos ideales y valores.

Iguales y non descriminatorios[editar | editar la fonte]

La non discriminación ye un principiu tresversal nel derechu internacional de derechos humanos. Ta presente en tolos principales trataos de derechos humanos y constitúi la tema central de delles convenciones internacionales como la Convención Internacional sobre la Eliminación de toles Formes de Discriminación Racial y la Convención sobre la Eliminación de toles Formes de Discriminación contra la Muyer.

El principiu aplicar a toa persona en rellación con tolos derechos humanos y les llibertaes, y prohibe la discriminación sobre la base d'una llista non refecha de categoríes tales como sexu, raza, color, y asina socesivamente. El principiu de la non discriminación complementar col principiu d'igualdá, como lo axusta l'artículu 1 de la Declaración Universal de Derechos Humanos: “Tolos seres humanos nacen llibres ya iguales en dignidá y derechos”.[2]

EXEMPLU DE DISCRIMINACIÓN EN Méxicu La discriminación

ye un fenómenu mundial con un impautu na sociedá en distintos niveles. Nel casu mexicanu d'alcuerdu al Reporte sobre la discriminación en Méxicu 2012, ellaboráu pola Comisión Nacional pa Prevenir la Discriminación (CONAPRED) en collaboración col Centru d'Investigación y Docencia Económica (CIDE); detectáronse once grupos sociales víctimes de discriminación los cualos son: muyeres, vieyos, nuevos, neñu(a)s, indíxenes, homosexuales y miembros de la comunidá LGBTTI, enfermos y discapacitaos, vieyos, estranxeros migrantes, creyentes non católicos; nun quedándose namái nesto sinón que s'estiende dende'l llinguaxe, la vistimienta hasta la llibertá d'espresión lo que fai ver a la sociedá mexicana en atavismos autoritarios que presenta una negación de derechos y una rotura de la democracia; que s'amuesa más crónicu por que les instituciones sociales y polítiques en llugar de combatila reforzar, validar y peor entá la imponen y afalar. A última hora, esta situación non yá esistente en Méxicu sinón nel mundu enteru que xenera una torga más pa poder aspirar a la construcción d'una sociedá equitativa capaz de garantizar oportunidaes de desenvolvimientu y de bienestar.

Universales y inalienables[editar | editar la fonte]

Considerando qu'una concepción común d'estos derechos y llibertaes ye de la mayor importancia pal plenu cumplimientu de dichu compromisu.

El principiu d'universalidá de los derechos humanos ye la piedra angular del derechu internacional de los derechos humanos.

Dichu principiu, llargamente mentáu tantu en convenios, declaraciones y resoluciones internacionales sobre derechos humanos, dispón que tolos Estaos tienen el deber, independientemente de los sos sistemes políticos, económicos y culturales, de promover y protexer tolos derechos humanos, según les sos llibertaes fundamentales.

Los derechos humanos son tamién inalienables, yá que nun tienen de suprimir se salvu en determinaes situaciones y acorde a les debíes garantíes procesales. Dau ye'l casu, cuando s'hai d'acutar el derechu a la llibertá si un tribunal de xusticia dictamina qu'una persona ye culpable de cometer un delitu.[3]

Temes del Día de los Derechos Humanos[editar | editar la fonte]

Añu Tema
2014 Derechos Humanos, 365 díes al añu
2013 20 años trabayando polos tos derechos
2012 La mio voz cunta
2011 Celebremos los Derechos Humanos
2010 Faite oyer, pon fin a la discriminación
2009 Vive la diversidá, termina cola discriminación
2008 Dignidá y xusticia pa toos
60º aniversariu de la Declaración de Derechos Humanos
2007 Conmemoración del 60º aniversariu de la Declaración
2006 Llucha contra la probeza ye obligación y non caridá
2005 La tortura y los esfuercios que se realicen a escala mundial pa combatila
2004 Educación en derechos humanos
2003 Conoza los sos derechos humanos
2002 Una visión que pueda ayudar a producir un nuevu equilibriu nes rellaciones internacionales

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.