Día d'Internet

De Wikipedia
Día d'Internet

Mapa parcial d'Internet basáu na información llograda del sitiu opte.org en 2005. Cada llinia ente dos nodos representa l'enllaz ente dos direiciones IP y el so llargor ye proporcional al retardo ente estos.
Día de celebración 17 de mayu
Celebráu dende 2005
[editar datos en Wikidata]

El Día d'Internet ye una efeméride que se celebra en Méxicu, Perú, Chile, Paraguái, Arxentina, España, Colombia, Uruguái, Ecuador, Bolivia y Venezuela y en dellos otros llugares del mundu'l 17 de mayu, impulsada pola Asociación d'Usuarios d'Internet y pola Internet Society, respeutivamente. Celebrar por primer vegada'l 25 d'ochobre de 2005. Poco tiempu dempués, la Cume de la Sociedá de la Información celebrada en Túnez en payares de 2005, decidió proponer a la ONX la designación del 17 de mayu como'l Día Mundial de la Sociedá de la Información,[1] polo que se movió'l denomináu Día d'Internet a tala fecha.

Oxetivos xenerales[editar | editar la fonte]

Pretende dar a conocer les posibilidaes qu'ufierten les nueves teunoloxíes p'ameyorar el nivel de vida de los pueblos y de los sos ciudadanos. Dándo-yos un pocu más d'entendimientu sobre la teunoloxía y les sos funciones.

La idea[editar | editar la fonte]

La iniciativa del Día d'Internet surdió por iniciativa de l'Asociación d'Usuarios d'Internet, a la que se sumaron distintes asociaciones españoles que víen con interés el compartir nuna fecha lo que cada unu fai p'averar la Sociedá de la Información (SI) a tolos ciudadanos.

En Llatinoamérica la iniciativa del Día Mundial d'Internet tamién tuvo gran acoyida, ye asina que güei atópense venceyaes la Asociación Colombiana d'Usuarios d'Internet, la Asociación Mexicana d'Internet, la Asociación Arxentina d'Usuarios d'Internet (Internauta Arxentina), la Asociación Chilena d'Usuarios d'Internet, n'Ecuador el capítulu de ISOC nesi país y en Venezuela la oficina téunica ye llevada por Manes pola Niñez y adolescencia.

En Colombia l'Asociación Colombiana d'Usuarios d'Internet tien como misión institucional promover l'espardimientu, conocencia, usu y aprovechamientu de les Teunoloxíes d'Información y Comunicaciones y en particular d'Internet nel país.

Chile ta presente dende'l primer añu qu'empezó la iniciativa (2005), siendo'l primer país a nivel llatinoamericanu n'impulsar y celebrar el Día d'Internet. En Chile la organización que s'encarga de desenvolver esti eventu ye Internauta Chile[1], quien per aciu un Congresu, la entrega de los Premios Internauta y eventos a nivel nacional llograron asitiar esta actividá. De Internauta Chile han surdíos proyeutos como los Hermanamientos Dixitales, la campaña Falemos el mesmu y-dioma, ciclos de Cine Geek itinerante, les Academies de Cibervoluntarios y Corresponsales Web, la Unidá Coordinadora de la Sociedá de la Información, ente otros. Destaca la entrega de los Premios Internauta, gallardón que s'apurre a les iniciatives tecnosociales que se desenvuelven nel País.[2]

Na Arxentina, llevar a cabo jornada (presenciales y virtuales) que cunten con una nutrida axenda de conferencies per internet con foros d'alderique y chats en direuto con reconocíos espertos nacionales ya internacionales y un ambiente colaborativo online d'interaición.[2]

En Bolivia, desenvuélvense charres sobre llogros utilizando internet, teniendo presente que Bolivia ye'l país onde l'internet ye'l más lentu del mundu y el más caru de Suramérica. [3]

La celebración del día d'Internet nel so primer edición tuvo llugar el 25 d'ochobre de 2005. Nesa fecha, llevar a cabu más de 400 eventos en más de 8.000 allugamientos de 31 provincies de les 17 Comunidaes Autónomes. Más de 200 entidaes públiques y privaes suscribieron la Declaración de Principios pa construyir la Sociedá de la Información, en representación de más d'un millón de ciudadanos.

En payares de 2005, la II Cume Mundial sobre la Sociedá de la Información celebrada en Túnez, aprobó proponer a l'Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes la designación del 17 de mayu como Día Mundial de les Telecomunicaciones y de la Sociedá de la Información.

Nel artículu 121 del documentu de conclusiones del Cume Mundial de la Sociedá de la Información, celebrada en Túnez en payares de 2005, afírmase que:

Ye necesariu contribuyir a que se conoza meyor Internet por que se convierta nun recursu mundial verdaderamente accesible al públicu. Faemos un llamamientu por que la AGNU declare'l 17 de mayu Día Mundial de la Sociedá de la Información, que se va celebrar añalmente y va sirvir pa dar a conocer meyor la importancia que tien esti recursu mundial nes cuestiones que se traten nel Cume, cuantimás, les posibilidaes que puede ufiertar l'usu de les TIC a les sociedaes y economíes, y les distintes formes d'apinar la fienda dixital.

El Día d'Internet apurre una oportunidá pa impulsar y favorecer l'accesu a la Sociedá de la Información de los ensin coneutar y de los discapacitaos. Amás, aprovechando la esperiencia adquirida n'España, va fomentase la celebración del Día d'Internet n'otros países, poniendo a disposición d'aquellos que tean comenenciudos tol trabayu, información y metodoloxía desenvueltu polos que participaron n'ediciones anteriores.

== Participación Toa'l mundu ta convidáu a participar nel Día d'Internet. Hai diverses formes de participar y contribuyir. En munches ciudaes realicen eventos que conmemoren dichu día, entamaos por empreses, alministraciones y organizaciones de cualquier tipu y tamañu, que tienen de cumplir les siguientes condiciones:

  • Qu'avere la Sociedá de la Información a los ensin coneutar o discapacitaos.
  • Que la so realización principal asoceda'l 17 de mayu.
  • Que se dea a conocer en www.diadeinternet.org.

Tamién se lleven a cabo declaraciones a les que puede suscribise como persona física o coleutivu y faise entrega de los premios del Día d'Internet, que la so finalidá ye reconocer l'esfuerzu de persones ya instituciones pa incorporar a los ciudadanos a la Sociedá de la Información, fomentar l'accesibilidá na rede, aguiyar la participación abierta de persones ya instituciones y contribuyir al espardimientu de la efeméride.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Esta celebración tien el so primer antecedente na celebración del Día Mundial de les Telecomunicaciones una efeméride centrada nesti oficiu y los sos profesionales, darréu na década de los 90 n'Estaos Xuníos celebraron el “Internet Day” col oxetivu concretu de dedicar una xornada festiva a cablear les escueles y dexó de celebrase nel momentu que solucionóse esti problema.

A mediaos de los años 90 surde en Francia La fête de l'internet, acontecimientu que se sigue celebrando añalmente a mediaos de Marzu de cada añu y centráu nos países francófonos.[ensin referencies]

La Xunión Europea instauró nel añu 2004 el Safer Internet Day coles mires de dar a conocer como faer una Internet más segura y confiable. Esta aición soportada per dellos países de la XE repitió la so realización nel añu 2005.[ensin referencies]

La iniciativa del Día d'Internet surde, n'España, nel añu 2004, a partir d'una propuesta de l'Asociación d'Usuarios d'Internet, a la que se suman distintes organizaciones, teniendo la so primer celebración del Día d'Internet de 2005 el 25 d'ochobre d'anguaño con notable ésitu de participación.[ensin referencies]

Tres la declaración de Túnez, la organización del Día d'Internet afitó como fecha pa la so realización el 17 de mayu y va contribuyir dientro de les sos posibilidaes a qu'esta iniciativa desenvolver en tolos países del mundu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]