Día Mundial escontra'l Cáncer

De Wikipedia
Día Mundial contra'l Cáncer
Día de celebración 4 de febreru
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

La Organización Mundial de la Salú, el Centro Internacional d'Investigaciones sobre'l Cáncer (CIIC) y la Unión Internacional escontra'l Cáncer (UICC) reparen el 4 de febreru de cada añu como'l Día Mundial escontra'l Cáncer.

Celebración[editar | editar la fonte]

La Organización Mundial de la Salú, el Centro Internacional d'Investigaciones sobre'l Cáncer (CIIC) y la Unión Internacional escontra'l Cáncer (UICC) reparen el 4 de febreru de cada añu como'l Día Mundial escontra'l Cáncer.[1]

Tema del 2015: «Al nuesu algame».
El cáncer ye un procesu de crecedera y diseminación incontrolaos de célules. Puede apaecer práuticamente en cualquier llugar del cuerpu. El tumor suel invadir el texíu circundante y puede provocar metástasis en puntos distantes del organismu. Munchos tipos de cáncer podríen prevenise evitando la esposición a factores de riesgu comunes como'l fumu de tabacu. Amás, un porcentaxe importante de cánceres pueden curase per aciu ciruxía, radioterapia o quimioterapia, especialmente si detectar nuna fase temprana.
La prevención y la detección temprana son fundamentales pa detener l'alarmante aumentu de la incidencia d'esta enfermedá. Más del 60% de los casos concentrar n'África, Asia, América Central y del Sur. Eses rexones rexistren el 70% de les muertes a nivel global, principalmente pola falta de detección temprana de la enfermedá y l'accesu a tratamientos.
L'últimu Informe Mundial del Cáncer de la Organización Mundial de la Salú (OMS) informa de qu'en 2012 rexistráronse 8,2 millones de nuevos casos y envalora qu'esa cifra va xubir a 22 millones añales nes próximes dos décades.

Temes del Día Mundial escontra'l Cáncer[editar | editar la fonte]

Añu Tema
2015 «Al nuesu algame».
2014 «Esmazcaremos los mitos».
2013 «El cáncer: ¿Sabíes que...?».
2012 «Xuntos ye posible».
2011 “Teach children and teenagers to avoid UV exposure by being “sun smart”. n'inglés
2010 incidencia-de-les infeiciones&catid=385:chi.04-desenvolvimientu-de-polticas-pblicas-saludab&itemid=215 «El cáncer tamién puede prevenise».
2009 Fomentar un estilu de vida enerxía-equilibrada basáu nuna dieta sana y actividá física.
2008 Dar a los neños y nuevos un ambiente llibre de fumu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]