Día Mundial de l'Alimentación

De Wikipedia
Día Mundial de l'Alimentación
Información xeneral
Tipu día internacional
Creación 16 ochobre 1981
Día 16 d'ochobre
Fundador Organización de les Naciones Xuníes pa l'Alimentación y l'Agricultura
Tema alimentu
Cambiar los datos en Wikidata

El 16 d'ochobre de cada añu, celébrase'l Día Mundial de l'Alimentación, proclamáu en 1979 pola Conferencia de la Organización de les Naciones Xuníes pa l'Agricultura y l'Alimentación (FAO).[1] La so finalidá ye concientizar a los pueblos del mundu sobre'l problema alimenticiu mundial y fortalecer la solidaridá na llucha contra la fame, la desnutrición y la probeza. El día coincide cola fecha de fundación de la FAO en 1945.

El Día Mundial de l'Alimentación (DMA) foi establecíu per países miembros de la FAO na Xunta Xeneral de la Organización Númberu 20, en payares de 1979. La delegación Húngara, encabezada pol Ministru Húngaru d'Agricultura y Alimentación Dr.Paul.Romany actuó un activu rol na Sesión Númberu 20 de la Conferencia de la FAO, suxuriendo la idea de celebrar mundialmente el DMA. Dende entós desenvolvióse cada añu en más de 150 países, dando a conocer los problemes detrás de la probeza y la fame.

Temes[editar | editar la fonte]

Dende'l 18 de payares de 1981, el Día Mundial de l'Alimentación adoptó causes o temes cada añu, col fin de destacar árees precisaes de reformes sociales. [2][3]

Añu Causal
2014 Agricultura Familiar: “Alimentar al mundu, curiar el planeta”
2013 Sistemes alimenticios sostenibles pa la seguridá alimentaria y la nutrición
2012 Les cooperatives agrícoles alimenten al mundu
2011 Precios de los alimentos: de la crisis a la estabilidá
2010 Xuníos contra la Fame
2009 Consiguir la seguridá alimentaria en dómina de crisis
2008 "La Seguridá Alimentaria Mundial: el desafíu del cambéu climáticu y de la bioenergía"
2007 Derechu a l'alimentación
2006 Invertir na agricultura pa llograr la seguridá alimentaria
2005 Agricultura y diálogu de cultures
2004 La biodiversidá al serviciu de la seguridá alimentaria
2003 Trabayar xuníos en pro de l'Alianza Internacional escontra la Fame
2002 L'agua: fonte de seguridá alimentaria
2001 Combatir la fame p'amenorgar la probeza
2000 Un mileniu ensin fame
1999 La mocedá contra la fame (ver póster)
1998 La muyer nutre al mundu (ver póster)
1997 Invertir na seguridá alimentaria (ver póster)
1996 Llucha contra la fame y la malnutrición (ver póster)
1995 Alimentos pa toos (ver póster)
1994 L'agua xerme de la vida (ver póster)
1993 La diversidá de la naturaleza: un patrimoniu pervalible (ver póster)
1992 Alimentación y nutrición (ver póster)
1991 L'árbol, fonte de vida (ver póster)
1990 Alimentos pal futuru (ver póster)
1989 Alimentación y mediu ambiente (ver póster)
1988 La mocedá rural (ver póster)
1987 Los pequeños llabradores (ver póster)
1986 Los pescadores y les sos comunidaes (ver póster)
1985 Probeza rural (ver póster)
1984 La muyer na agricultura (ver póster)
1983 La seguridá alimentaria (ver póster)
1982 L'alimentación: derechu prioritariu (ver póster)
1981 L'alimentación: derechu prioritariu (ver póster)

Día Mundial de l'Alimentación[editar | editar la fonte]

El 5 d'avientu de 1990 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 35/70 acueye con beneplácito la observancia del Día Mundial de l'Alimentación.

L'agricultura familiar ye la tema principal del Día Mundial de l'Alimentación 2014
La tema del Día Mundial de l'Alimentación de 2015, “Alimentar al mundu, curiar el planeta”, escoyóse pa promover la sensibilización sobre l'agricultura familiar y los pequeños llabradores. Centra l'atención mundial nel importante papel de l'agricultura familiar na erradicación de la fame y la probeza, la consecución de la seguridá alimentaria y la meyora de la nutrición, la meyora de los medios de vida, la ordenación de los recursos naturales, la proteición del mediu ambiente y el llogru del desenvolvimientu sosteniblesobremanera nes zones rurales.
L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclamó'l 2015 “Añu Internacional de l'Agricultura Familiar”. Esta ye una clara señal de que la comunidá internacional reconoz la importante contribución de los llabradores familiares a la seguridá alimentaria mundial.

Pirámide Alimenticia[editar | editar la fonte]

D'alcuerdu a esta guía hai cuatro grupos alimenticios, tolos grupos son igualmente importantes y nun pueden reemplazase. Nun s'encamienta baxar más de 1 quilu a la selmana, de normal con una dieta equilibrada perder de 14 gramos a 0.9 kg per selmana.

Los tos menús diarios tienen d'incluyir el númberu de porciones que s'encamienta pal to nivel d'actividá física, como se va esplicar más palantre. Tu decides los alimentos que comes y cómo les cocines.

Los Niveles de la Pirámide: Fases alimenticies[editar | editar la fonte]

Primer fase[editar | editar la fonte]

Ye la base de la pirámide, estos alimentos provienen de granos. Aproven carbohidratos y otros elementos vitales. Equí atópense les pastes, el maíz, los ceberes, el arroz, el pan, etc. Ye preferible que nun se consuman en forma refinada. Por exemplu la farina común blanca ye refinada y nun tien el mesmu valor nutritivu de la farina integral ensin refinar.

Segunda fase[editar | editar la fonte]

Equí atópense les plantes, los vexetales y les frutes. Son alimentos ricos en fibres, vitamines y minerales. Deber d'inxerir de 3 a 5 porciones de vexetales acaldía y 2 a 4 porciones de frutes.

Tercer fase[editar | editar la fonte]

Nesti nivel atopen dos grupos, la lleche, los sos derivaos y les carnes. Equí atópense alimentos derivaos de la lleche como'l yogurt, la lleche y el quesu. Tamién s'atopa'l grupu de proteínes como la carne de pollu, pexe, frijoles, llenteyes, güevos, y nueces. Son alimentos ricos en minerales esenciales como'l calciu, el fierro y proteínes. Lo ideal ye inxerir de 2 a 3 porciones d'estos alimentos al día.

Cuarta fase[editar | editar la fonte]

La punta de la pirámide, esto significa que d'esti grupu nun tenemos de consumir enforma. Les grases, los aceites, los postres y los duces tán equí. La crema, los refrescos gaseosos (sodas), pasteles, repostería, los aderezos grasosos y bébores riques n'azucres. Estos alimentos nun aproven cuasi nengún nutriente al nuesu cuerpu pero son abondosos en caloríes.la pirámides alimenticia ye importante nes nueses vides y l'orde .

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Organización de les Naciones Xuníes pa l'Agricultura y l'Alimentación. «UNXA 35/70 - Día Mundial de l'Alimentación». Consultáu'l 6 de xineru de 2009.
  2. Organización de les Naciones Xuníes pa l'Agricultura y l'Alimentación. «Día Mundial de l'Alimentación 2001». Consultáu'l 6 de xineru de 2009.
  3. Organización de les Naciones Xuníes pa l'Agricultura y l'Alimentación. «World Food Day 2007». Consultáu'l 6 de xineru de 2009.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]