Día Internacional pal Desaniciu de les Armes Nucleares

De Wikipedia
Día Internacional pa la Eliminación Total de les Armes Nucleares
Día de celebración 26 de setiembre
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes declara'l 26 de setiembre Día Internacional pa la Eliminación Total de les Armes Nucleares.

Celebración[editar | editar la fonte]

El 5 d'avientu de 2013 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 68/32 "declara'l 26 de setiembre Día Internacional pa la Eliminación Total de les Armes Nucleares, dedicáu a la promoción d'esti oxetivu, ente otres coses al traviés del aumentu de la conciencia y les conocencies del públicu respectu de l'amenaza que representen pa la humanidá les armes nucleares y la necesidá de la so eliminación total, con cuenta de movilizar esfuercios internacionales p'algamar l'oxetivu común d'un mundu llibre d'armes nucleares".[1]

Coles mires de concenciar a la población y a los dirixentes alrodiu de los beneficios reales de la eliminación de les armes nucleares y de los costos social y económicu derivaos del so caltenimientu, l'Asamblea Xeneral designó'l 26 de setiembre como'l Día Internacional pa la Eliminación Total de les Armes Nucleares. Esti día brinda a la comunidá internacional la oportunidá de reafitase nel so compromisu prioritariu col desarme nuclear global.
Na actualidá, más de la metá de la población mundial vive en países que tienen armamentu nuclear o formen parte d'aliances nucleares. A pesar de la creciente esmolición mundial poles catastrófiques consecuencies del usu de tan solo una arma nuclear —sobra dicir que les d'una guerra nuclear rexonal o global—, esisten unes 17.000 armes nucleares nel mundu. A fecha de 2014, nun se destruyó físicamente nin un solu arma nuclear de conformidá con nengún tratáu, billateral o multillateral, y tampoco hai negociaciones en marcha sobre esta cuestión. Otra manera, los países posesores d'armamentu nuclear cunten con programes de modernización de los sos arsenales, de llargu plazu y bien financiaos, y la doctrina de la disuasión nuclear prevalez nes sos polítiques de seguridá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Recursos

Carpeta de prensa