Día Internacional pa l'Abolición de la Esclavitú

De Wikipedia
Día Internacional pa l'Abolición de la Esclavitú

L'abolición de la esclavitú nes colonies franceses en 1848.
Día de celebración 2 d'avientu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

El 2 d'avientu de 1949 foi celebráu por Unesco el conveniu pa la represión de tratar de persones y de la esplotación de la prostitución ayena.[1]

Na actualidá la esclavitú y la servidume siguen siendo abondo frecuentes, anque se faiga referencia a estes práutiques utilizando davezu los términos de mano d'obra garantizada, trabayu forzosu, o nes sos práutiques más estremes que se presenten so la forma del trabayu infantil y el tráficu de persones, onde les principales víctimes son los neños y les muyeres que sirven p'abastecer les redes de prostitución y el trabayu nel serviciu domésticu.

Cada añu millones de persones, la mayoría muyeres y neños, son engañaes, vendíes, coaccionaes o sometíes de dalguna manera a situaciones d'esplotación de les cualos nun pueden escapar. Constitúin la mercancía d'una industria mundial que mueve miles de millones de dólares y que ta apoderada por grupos de delincuentes perbién entamaos qu'operen con impunidá.

Según la Organización Internacional del Trabayu (OIT), millones de mozos alcuéntrase en condiciones cercanes a la esclavitú como víctimes de trabayu forzáu o en réxime de servidume, un 73% d'estos mozos –alredor de 180 millones- desempeñen les peores formes de trabayu infantil, ente elles la prostitución, el trabayu esclavizado y el trabayu peligrosu. Amás, les cifres indiquen tamién que la esclavitú nun sumió, yá que alredor de 5,7 millones de mozos atopar nuna situación de servidume o se ven obligaos a trabayar.

Una de les rexones nes que son más frecuentes estes práutiques ye África, onde se vienden menores por 14 dólares, actividá que según la OIT reporta a los criminales 7 mil millones de dólares añales. Tamién, nesta mesma rexón, 80 millones de neños ente 5 y 14 años son obligaos a trabayar na prostitución y actividaes como la minería. UNICEF calcula que 200 mil neños africanos son vendíos como esclavos cada añu; ente 45.000 y 50.000 muyeres y neños son treslladaos cada añu polos traficantes namái escontra los Estaos Xuníos. L'aumentu del númberu de casos de trata de persones, según la so espansión a zones qu'antes nun taben tan afeutaes, coincide col aumentu de les dificultaes económiques, -especialmente nos países en desenvolvimientu y nos países con economíes en transición-, les enormes torgues a la migración llegal y l'esistencia de graves conflictos armaos.

Los tratantes treslladen a muyeres procedentes del sureste asiáticu a América del Norte y a otros países de la so rexón d'orixe. Tamién treslladen a africanes escontra Europa occidental. La desintegración de la ex Xunión Soviética y la gran inestabilidá económica y política resultante conducieron a un aumentu espectacular nel númberu de muyeres d'Europa central y oriental que cayen en manes de los tratantes.

Nel casu de la migración, unos 150 millones de muyeres, homes y entá neños, que representen alredor del 3% de la población mundial, convirtiéronse en fenómenu d'atención. La Organización Internacional del Trabayu calcula qu'hasta 80 millones del númberu mentáu son trabayadores migratorios. En 1997 la OIT envaloró que los trabayadores migratorios distribuyir de la siguiente manera: 20 millones n'África, 17 millones n'América del Norte, 12 millones n'América Central y del Sur, 7 millones n'Asia, 9 millones nel Oriente Mediu (países árabes) y 30 millones n'Europa.

Los inmigrantes constitúin un grupu vulnerable al que non yá son violaos los sos derechos como trabayadores sinón como seres humanos: éstos son materia y mercancía de les redes de tráficu de persones.

Trátase de persones ta direutamente rellacionada cola discriminación tanto racial como étnica, sexual y de xéneru. Estes persones, víctimes de discriminación, suelen pertenecer a los segmentos más probes de la sociedá y, sicasí, les estratexes de llucha contra la probeza escasamente enceten el venceyu ente esti fenómenu y la discriminación sistemática. Amás, como se-yos niega la igualdá d'oportunidaes, la igualdá de tratu y la dignidá nel trabayu conviértense tamién en víctimes de discriminación n'otres esferes.

Sicasí, nel marcu de la ONX fixéronse distintos esfuercios inclusive enantes del conveniu de 1949, que busquen compensar esta práutica. Una importante disposición atopar nel artículu 4º de la Declaración Universal de los Derechos Humanos, qu'afirma: “naide va tar sometíu a esclavitú nin a servidume; la esclavitú y tratar d'esclavos tán prohibíes en toles sos formes”.

Sicasí, anguaño nun esisten soluciones fáciles a tratar de persones, pero la so magnitú rique, d'acordies con munchos, l'adopción de midíes inmediates. Pa combatir el fenómenu seríen necesarios enfoques integrales, interdisciplinarios y de llargu plazu que dexaren encetar tolos aspeutos del ciclu de tratar y reconocer implícitamente les rellación ente tratar de persones, la migración, el racismu y la discriminación racial. Dende'l puntu de vista de dellos humanistes, la lluches contra esta práutica non yá ye deber de los gobiernos, sinón que ye responsabilidá de toos. Dende esti enfoque, empreses, organizaciones de emplegadores y trabayadores y les víctimes d'esta discriminación y les sos asociaciones, tien interés y un papel que desempeñar a la d'aumentar esfuercios contra esti fenómenu.

Coles mesmes, tornaríase necesaria la vixilancia multillateral del cumplimientu de los compromisos internacionales, según la promoción na educación de los derechos humanos en toles esferes.[2]

Col Día Internacional pa l'Abolición de la Esclavitú, que se celebra'l 2 d'avientu, recuérdase la fecha en que l'Asamblea Xeneral aprobó'l Conveniu pa la represión de tratar de persones y de la esplotación de la prostitución ayena (resolución 317(IV), de 2 d'avientu de 1949).
El día centrar na erradicación de les formes contemporánees d'esclavitú, como la trata de persones, la esplotación sexual, les peores formes de trabayu infantil, el matrimoniu forzáu y el reclutamiento forzosu de neños pa utilizalos en conflictos armaos.
Anguaño esisten 21 millones de muyeres, homes y neños que son esclavos nel mundu. La Organización Internacional del Trabayu (OIT) acomuñóse con actores, defensores de los derechos humanu y deportista de sonadía internacional na so nueva campaña de sensibilización destinada a combatir la esclavitú a nivel mundial pa dicir: ¡Terminemos cola esclavitú agora!.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Alto Comisionado de les Naciones Xuníes pa los Derechos Humanos (ACNUDH)

Organización Internacional del Trabayu (OIT)

Fondu de les naciones Xuníes pa la Infancia (UNICEF)

Oficina de les Naciones Xuníes contra la Droga y el Delitu

Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO)

Otros enllaces