Día Internacional de les Víctimes de Desapaiciones Forzaes

De Wikipedia
Día Internacional de les Víctimes de Desapaiciones Forzaes
Periodu de celebración 30 d'agostu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes decide declarar el 30 d'agostu Día Internacional de les Víctimes de Desapaiciones Forzaes.

Conmemoración[editar | editar la fonte]

El 21 d'avientu de 2010 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 65/209 decide declarar el 30 d'agostu Día Internacional de les Víctimes de Desapaiciones Forzaes.[1]

La desapaición forzada usóse de cutiu como estratexa pa infundir el terror nos ciudadanos. La sensación d'inseguridá qu'esa práutica xenera nun se llinda a los parientes próximos del desapaecíu, sinón qu'afecta a la so comunidá y al conxuntu de la sociedá.
La desapaición forzada convirtióse nun problema mundial que nun afecta namái a una rexón concreta del mundu. Les desapaiciones forzaes, que nel so día fueron principalmente'l productu de les dictadures militares, pueden perpetase güei día en situaciones complexes de conflictu internu, especialmente como métodu de represión política de los oponentes. Ye motivu d'especial esmolición:
  • l'acoso de los defensores de los derechos humanos, los parientes de les víctimes, los testigos y los abogaos que s'ocupen de los casos de desapaición forzada;
  • l'usu polos Estaos de la llucha contra'l terrorismu como escusa pal incumplimientu de les sos obligaciones;
  • y l'inda xeneralizada impunidá pola práutica de la desapaición forzada.
Tien De emprestase tamién especial atención a los grupos de persones especialmente vulnerables, como los neños y les persones con discapacidá.
El 21 d'avientu de 2010, l'Asamblea Xeneral, en virtú de la resolución A/RES/65/209, espresó la so esmoliciónsobremanera, pol aumentu de les desapaiciones forzaes o involuntaries en diverses rexones del mundu, como los arrestos, les detenciones y los secuestros cuando son parte de les desapaiciones forzaes o equivalen a elles, y pol creciente númberu de denuncies d'actos de hostigamiento, maltratu y intimidación carecíos por testigos de desapaiciones o familiares de persones que sumieron.
Coles mesmes, el resolución acueye con beneplácito l'aprobación de la Convención Internacional pa la proteición de toles persones contra les desapaiciones forzaes y decide declarar el 30 d'agostu Día Internacional de les Víctimes de Desapaiciones Forzaes, que va empezar a reparase en 2011.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.