Cyanolyca mirabilis

De Wikipedia
02-12-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Cyanolyca mirabilis
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Corvidae
Xéneru: Cyanolyca
Especie: C. mirabilis
Nelson, 1903
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Cyanolyca mirabilis[1] ye una especie d'ave na familia Corvidae. Ye endémica de Méxicu.

El so hábitat natural son les viesques montiegues húmedes subtropicales o tropicales. Alcuéntrase amenazada por perda d'hábitat.[2]

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye una chara pequeña mide 23 a 25 cm de llargu. El so cuerpu ye de color azul, cabeza negra con gargüelu blancu y supercilium que s'enllarga por detrás del oyíu da l'apariencia d'un arnés.

Distribución y población[editar | editar la fonte]

Cyanolyca mirabilis ye abondo común na Sierra Madre del Sur de Guerrero y Oaxaca, nel suroeste de Méxicu. En Guerrero, ye una ave común en Omiltemi, abondo común nel Cuetu Teotepec. En Oaxaca, reparase en tres sitios nes Sierres de Miahautlán y de Yucuyacua, pero dende 1964 nun rexistraronse avistamientos en San Andrés Chicahuaxtla.

Ecoloxía[editar | editar la fonte]

Prefier los sectores vírxenes del monte montano húmedu sobremanera montes de neblina (cerca del Cuetu Teotepec), de carbayu y pinu. Habita en zones elevaes de 1,525-3,500 m en Guerrero y 2,000-2,600 m en Oaxaca, esisten bien pocos hábitats fayadizos debaxo de la cota de 1,800 m. Tiende a alimentase en pareyes o pequeños grupos, anque dacuando fora de la temporada de reproducción xuntense con bandaes de delles especies. La dómina de reproducción va d'abril a agostu.

Amenaza[editar | editar la fonte]

Gran parte de los montes na zona na qu'habita tán siendo cortaos p'aprovechar la so madera y p'estenar terrén pa esplotaciones agrícoles. Plantíos de maíz, frutos (especialmente cítricos na Sierra de Miahautlán1) y cultivos de café tán remplazando a los montes montanos y esplotaciones madereres amenacien a los montes de carbayu y pinu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]