Cunegunda de Bohemia

De Wikipedia
Cunegunda de Bohemia
abadesa

Vida
Nacimientu Praga1265 (greg.)[1]
Muerte Praga27 de payares de 1321 (greg.) (55/56 años)
Sepultura St. George's Convent (en) Traducir
Familia
Padre Ottokar II of Bohemia
Madre Cunegunda de Halych
Casada con Bolesław II of Masovia (en) Traducir (1291 (Gregorianu) – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Piastas (es) Traducir
Oficiu monxa
Creencies
Relixón cristianismu
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

Cunegunda de Bohemia (1265 (greg.)Praga – 27 de payares de 1321 (greg.)Praga) foi la fía mayor d'Otakar II de Bohemia y la so segunda esposa, Cunegunda de Halych. Yera miembru de la dinastía Premislida. Foi princesa de Mazovia pol so matrimoniu con Boleslao II de Mazovia y más tarde convirtióse n'abadesa del Conventu de San Jorge nel Castiellu Praga.

Familia[editar | editar la fonte]

Cunegunda foi la segunda de cuatro fíos nacíos del segundu matrimoniu del so padre. Otakar tuvo casáu con Margarita d'Austria, reina de Bohemia, pero nun hubo fíos d'esti matrimoniu.

Vida[editar | editar la fonte]

Cunegunda tuvo prometida a Hartmann d'Alemaña en 1277,[3] unu de los fíos de Rodolfo I d'Habsburgu y la so primer esposa Gertrudis de Hohenberg. El matrimoniu tenía por oxetu crear la paz ente Alemaña y Bohemia. Sicasí, el compromisu terminar al añu. A pesar d'esto, l'hermanu de Cunegunda, Wenceslao, casóse cola hermana de Hertmann, Judith d'Habsburgu en 1285. La hermana de Cunegunda, Inés, foi la siguiente y casóse con Rodolfo II, duque d'Austria, hermanu de Hartmann. Ensin otres propuestes de matrimoniu, Cunegunda tomó'l velu na Orde de les hermanes probes en Praga, onde permaneció unos años hasta que'l so hermanu'l rei Wenceslao ordenólu casase con Boleslao II de Masovia.[4]

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

Tres la muerte de Leszek II el Negru en Polonia, Wenceslao reclamó'l tronu, actu revesosu que causó la guerra civil. Munchos de los nobles polacos y ciudadanos queríen que Ladislao I de Polonia fuera'l rei de Polonia. Wenceslao precisaba ayuda pa caltener Polonia, asina que decidió casase con Cunegunda quitar a Boleslao, lo que crearía una firme alianza con un poderosu noble polacu. Cunegunda casóse con Boleslao en 1291 en segundes nupcias; la primer esposa foi Sofía de Lituania que morriera en 1288. Del so primer matrimoniu, Boleslao tuvo trés fíos: Bolesłao, Siemowit II y Ana. El matrimoniu dexara a Wenceslao nuna posición más cómoda. Mientres l'asediu de Ladislao a Sieradz, Wenceslao y Boleslao llucharon xuntos contra él. Boleslao y Cunegunda tuvieron dos fíos:

  1. Wenceslao de Płock (ca. 1293 - 1336), convertir en Duque de Plock
  2. Eufrósine (ca. 1292 - 26 d'avientu de 1328/29) casóse con Ladislao d'Oświęcim y tuvieron fíos.

A pesar de ser cuñaos, l'alianza ente Wenceslao y Boleslao nun duró. L'hermanu de Boleslao, Konrad, morrió ensin tener fíos, dexó dalgunes de les sos tierres al so hermanu menor, pero'l restu foi al rei Wenceslao, pa gran disgustu de Boleslao. En represalia, Boleslao retiró'l so sofitu al gobiernu de Wenceslao en Polonia y unvió a Cunegunda de vuelta a Praga. La pareya divorciar en 1302.

Vida adulta[editar | editar la fonte]

Cunegunda como monxa

Cuando Cunegunda tornó a Praga, tornó a la so vida relixosa. Ingresó nel Monesteriu de San Jorge, y más tarde aportó a la so abadesa. Mientres esti periodu, Cunegunda encargó un luxosu manuscritu ilustráu, que güei se conoz como'l Pasionario de Cunegunda. Wenceslao morrió en 1305 y el so fíu, Wenceslao III de Bohemia convertir en rei de Bohemia y Polonia. Wenceslao II casóse con Isabel Richeza de Polonia dempués de la muerte de Judith d'Habsburgu, pa crear una alianza con dellos nobles polacos, poniendo asonsañu a la perda del sofitu de Boleslao. Mientres taba de campaña en Polonia, Wenceslao III, con namái dieciséis años, foi asesináu. Ladislao I, Coldu-altu foi coronáu Rei de Polonia en 1320. Cunegunda acoyó a la so sobrina, güérfana de Sabela I de Bohemia, que se foi a vivir con ella al monesteriu de San Jorge. Cunegunda foi de gran influencia na vida d'Isabel, anque la princesa camudar del Monesteriu pa vivir cola so hermana mayor, [[Ana de Bohemia], Isabel Richeza y la vilba de Wenceslao III, Viola Isabel de Cieszyn. El 20 d'abril de 1313, Boleslao morrió y estremó la so propiedá ente los sos trés fíos. El fíu de Cunegunda, Wenceslao, recibió'l condáu de Plock. Isabel de Bohemia casóse con Juan de Luxemburgu y convirtióse en Reina de Bohemia. Cunegunda morrió'l 27 de payares de 1321 a la edá de cincuenta y seis años, dexando dos fíos. A pesar de los problemes con Polonia mientres la so vida, la bisnieta de Cunegunda, Jadwiga, casóse con Casimiro III de Polonia.

Ancestros[editar | editar la fonte]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Ladislao II de Bohemia
 
 
 
 
 
 
 
8. Otakar I de Bohemia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17. Judith de Turinxa
 
 
 
 
 
 
 
4. Wenceslao I de Bohemia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18. Béla III d'Hungría
 
 
 
 
 
 
 
9. Constancia d'Hungría
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
19. Inés de Châtillon
 
 
 
 
 
 
 
2. Otakar II de Bohemia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
20. Federico I, Emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
 
 
 
 
 
 
 
10. Felipe de Suabia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
21. Beatriz de Borgoña
 
 
 
 
 
 
 
5. Cunegunda de Suabia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22. Isaac II Angelos
 
 
 
 
 
 
 
11. Irene Ángelo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
23. Desconocida Palaiologina?, dempués Irene
 
 
 
 
 
 
 
1. Cunegunda de Bohemia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
24. Vsévolod IV de Kiev
 
 
 
 
 
 
 
12. Miguel de Chernígov
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
25. Anastasia de Poland
 
 
 
 
 
 
 
6. Rostislav de Mijaílovich
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
26. Roman the Great, Grand Prince de Kiev
 
 
 
 
 
 
 
13. María de Halych
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
27. Predslava Ryurikovna
 
 
 
 
 
 
 
3. Cunegunda de Halych
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
28. Andronikos Dukas Angelos
 
 
 
 
 
 
 
14. Béla IV d'Hungría
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
29. Euphrosyne Kastamonitissa
 
 
 
 
 
 
 
7. Ana d'Hungría
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
30. Teodoro I Láscaris
 
 
 
 
 
 
 
15. María Láscarina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
31. Anna Komnene Angelina
 
 
 
 
 
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 124892752. Data de consulta: 14 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p11398.htm#i113971. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. (DE)1308: Eine Topographie historischer Gleichzeitigkeit, ed. Andreas Speer, David Wirmer, (Walter de Gruyter GmbH & Co., 2010), 775.
  4. Alfred Thomas, Reading Women in Late Medieval Europe: Anne of Bohemia and Chaucer’s Female Audience, (Palgrave Macmillan, 2015), 32.