Cume de la unidá d'América Llatina y el Caribe

De Wikipedia

La XXI Cume de Rio, tamién denomada como la II Cume de la Unidá d'América Llatina y el Caribe, foi un foru de concertación internacional, celebrada los díes 22 y 23 de febreru de 2010, teniendo como sede la Ciudá de Playa del Carmen, Méxicu, na cual plantegáronse dalgunos de los conflictos que concernen a Llatinoamérica y al Caribe, cola participación de 32 países de la rexón.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Nel añu 2008 celebrar en Costa da Sauípe (Brasil) el I Cume de la Unidá, dando entamu al procesu de constitución de la Comunidá d'Estaos Llatinoamericanos y Caribeños. Nel añu 2009, mientres la XXVIII Xunta de Ministros de Rellaciones Esteriores, que se llevó a cabu en Montego Bay, Xamaica, diose continuidá a esi procesu. Ente otres coses, amás d'incorporar a Xamaica como miembru de plenu derechu nel Grupu de Rio, anuncióse que'l XXI Cume de Rio llevar a cabu en Quintana Roo, en febreru del 2010. Colo que Méxicu fungiría como anfitrión de dicha xunta.

Dellos de les temes a aldericar nésta asamblea, fueron la continuación de los yá trataos en cumes anteriores: la llucha contra'l narcotráficu, migración, midíes contra la contaminación ambiental, y amás la creación d'un nuevu organismu denomináu Comunidá d'Estaos Llatinoamericanos y Caribeños (CELAC) espaciu rexonal, resultáu de la unificación de los estaos d'América Llatina y los del Caribe, esto últimu foi una de les temes más álgidos del cume pola gran aceptación que se dio a la iniciativa, que fuera mentada pol Presidente de Méxicu Felipe Calderón Hinojosa tiempo antes, nel 2008 mientres la XX Cume del Grupu de Rio efectuada en Santu Domingu de Guzmán, República Dominicana.

Presidentes que participen del Cume[editar | editar la fonte]

Incidente ente Alvaro Uribe y Hugo Chávez[editar | editar la fonte]

Nesti cume surdió un incidente ente Alvaro Uribe (entós presidente de Colombia) y Hugo Chávez (presidente de Venezuela). L'incidente asocedió cuando ellos presidentes aldericaron acaloradamente nuna xunta celebrada a puerta zarrada. Uribe increpó a Chávez pol "embargu comercial" que caltenía sobre Colombia, ente que Chávez alegaba que Uribe unviara "300 paramilitares" p'asesinalo. Uribe, disgustáu, díxo-y "Sía varón y quédese a aldericar de frente", a lo que Chávez respondió "vete al coyona". L'incidente penerar a los medios de comunicación.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.mexicomigrante.com/?p=32488
  2. http://www.mexicomigrante.com/?p=49354
  3. https://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=379430853355&ref=ts

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • LOPRESTI, Roberto P. (2007). Constituciones del Mercosur. Segunda Edición. Buenos Aires: Editorial La Llei. ISBN 987-03-1077-8.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]