Cuatro Lugares

De Wikipedia
Cuatro Lugares
País Bandera d'España España
Comunidá autónoma Estremadura
Provincia Bandera de Cáceres Cáceres

Los Cuatro Lugares ye la denominación tradicional d'una agrupación de poblaciones compuesta polos conceyos de Hinojal, Monroy, Santiago del Campo y Talaván, pertenecientes a la provincia de Cáceres, na Comunidá Autónoma d'Estremadura, España. Estes llocalidaes conformen, dende 2005, la Mancomunidá Intermunicipal de Servicios de los Cuatro Llugares. Hasta principios del sieglu XX yera conocida esta contorna col nome de Los Cuatro Llugares del Campu.

Ente los cuatro conceyos ocupen una superficie de 439,71  km² y suman un total de 2646 habitantes (INE 2008)[1] . La densidá de población ye de 6,02 hab/ km².

Los conceyos asentir na penillanura Trujillano-Cacereña. El territoriu vese delimitado escontra'l sur pol ríu Almonte, que les sos agües desagüen al oeste de la zona nel ríu Tajo. Esti cursu fluvial sirve de frontera d'éstes tierres na so parte norte. El cursu de dambos ríos vese afeutáu pol Banzáu José María Oriol-Alcántara II.

Los términos municipales lindantes son los de Cañaveral, Cases de Millán y Serradilla al Norte, Cáceres y Trujillo al Sur, Torrejón el Rubio y Trujillo al Este y Garrovillas de Alconétar al Oeste.

Pertenecientes güei al Partíu Xudicial de Cáceres, na antigua configuración de trelce partíos xudiciales tradicionales de la provincia de Cáceres, estos conceyos formaron parte del Partíu xudicial de Garrovillas.

Anque los cuatro conceyos crearon la so propia mancomunidá de servicios, nel añu 2005 entraron a formar parte de la Mancomunidá Tajo-Salor[2]

Conceyos Población Superficie Densidá
Nome (2008) (km²) (hab/km²)
Hinojal 439 63,45 6,92
Monroy 979 204,45 4,79
Santiago del Campo 311 73,33 4,24
Talaván 917 98,48 9,31
Total 2.646 439,71 6,02

Alministración[editar | editar la fonte]

La tradicional agrupación de los conceyos de los Cuatro Lugares non siempres se tradució nuna unidá xurídica. El 22 d'avientu de 1979 quedó constituyida la Mancomunidá d'Agües de Talaván, Hinojal y Santiago del Campo[3] , basada na xestión del suministru d'agua potable del Banzáu de Talaván, común a los trés llocalidaes. La sede del organismu instalar nel Conceyu de Talaván y realizó cambeos nos sos Estatutos en 1998.

En 2005, col cambéu de los Estatutos y la incorporación de Monroy, creábase la Mancomunidá Intermunicipal de Servicios de los Cuatro Llugares.[4] Na sesión de 12 de xunetu de 2005 constituyóse la Xunta de Gobiernu. A partir d'entós, amás de la xestionar la captación y suministru d'agua, l'organismu incluyó nos sos estatutos la posibilidá d'emprestar otros servicios, tales como la recoyida de residuos sólides, la creación d'una Oficina Urbanística con plaza d'Arquiteutu Téunicu y de una Axencia d'Empléu y Desarrollu, la promoción turístico y medioambiental, los servicios sociales de base o la xestión cultural y d'ociu.

Paralelamente, en xunetu de 2005, los Cuatro Lugares y les llocalidaes d'Alcántara, Mata de Alcántara y Piedras Albas entraron a formar parte de la Mancomunidá Tajo-Salor, pasando esta agrupación de los ocho a los quince conceyos que lu conformen na actualidá.[2] Esta asociación apúrre-yos a los Cuatro Lugares nueves prestaciones, como son los programes sociales financiaos con fondos europeos. A partir d'esi momentu, la Mancomunidá Tajo-Salor empezó a emprestar dalgunos de los servicios recoyíos nos estatutos de los Cuatro Llugares, quedando dedicada dicha Mancomunidá puramente a la prestación de captación, tratamientu y distribución d'agües.

Na actualidá'l presidente ye don Teófilo Durán Argañal, Alcalde de Hinojal pol Partíu Popular, topándose la sede del organismu nel consistoriu de Talaván.

Comunicaciones[editar | editar la fonte]

Les rellaciones de los conceyos de los Cuatro Lugares basar na so cercanía a la capital provincial. Les llocalidaes pueden aportar a la ciudá de Cáceres por aciu la carretera autonómica EX-390 (Cáceres-Torrejón el Rubio) que crucia'l territoriu y, magar que nun traviesa nengún nucleu de población de la contorna, toos cunten con un accesu a esta vía. Esta carretera, de la mesma, dexa la conexón col Parque nacional de Monfragüe

Otra posibilidá ye l'Autovía Ruta de la Plata A-66, con accesos direutos a Hinojal y Santiago del Campo, y coneutada con Talaván y Monroy por aciu la carretera autonómica EX-373 (N-630-EX-390 por Talaván) Esta autovía pon en contautu a los Cuatro Lugares con ciudaes estremeñes como Plasencia o la capital autonómica, Mérida.

Magar la N-630 Ruta de la Plata (Xixón-Sevilla) nun crucia'l territoriu, la citada EX-373 dexa l'accesu a la mesma.

Por aciu una carretera comarcal, anguaño en males condiciones, dende Monroy puede tomase la CC-47 hasta la interseición cola EX-208 (Plasencia-Zorita) y dende ellí tomar la EX-385 hasta Jaraicejo, p'asina aportar a l'Autovía del Suroeste A-5 (Madrid-Badayoz).

Tamién dende Monroy parte la CC-128 que, en rematando na EX-208, coneuta la llocalidá con Trujillo.

Tresporte[editar | editar la fonte]

Toles llocalidaes tán coneutaes por una mesma llinia d'autobuses cola ciudá de Cáceres. La empresa EMIZ S. L. ufierta'l serviciu de la llinia regular JEV-016-2 (Torrejón el Rubio-Cáceres) en sentíu ida y vuelta los díes llaborables, añadiendo otru serviciu más en díes alternos (llunes, miércoles y vienres).

Los servicios ferroviarios más cercanos atópase nes estaciones de ferrocarril de Cáceres y de Cañaveral. La estación de trenes más próxima ye la de Ríu Tajo, pero nun empresta serviciu anguaño.

La terminal aérea más cercana ye la del Aeropuertu de Badayoz. Nun futuru, de perfacese el so proyeutu, taría más cercanu'l Aeropuertu internacional d'Estremadura.

Servicios[editar | editar la fonte]

Sanidá[editar | editar la fonte]

Los Cuatro Lugares pertenecen al Área de Salú de Cáceres y a la Subárea de Talaván. Esisten consultorios locales en Hinojal, Monroy y Santiago del Campo, y el Centru de Salú de Talaván, que dispón de Puntu d'Atención Siguida.[5]

Seguridá[editar | editar la fonte]

Esisten Puestos de la Guardia Civil nes llocalidaes de Monroy, Santiago del Campo y Talaván.

Educación[editar | editar la fonte]

Pa cursar los estudios d'Infantil y Primaria, los colexos de caúna de les llocalidaes arrexuntar nel Centru Rural Arrexuntáu “Los Cuatro Llugares”, con cabecera na llocalidá de Talaván

Tradiciones[editar | editar la fonte]

Ente otres, una tradición que comparten los Cuatro Lugares centrar na xornada del 2 de febreru, Día de les Candeles. La celebración tien como puntu central a les Purificás, un grupu de moces nueves afatiaes con traxes típicos. Empecípiense los actos con una procesión pela rodiada de los templos parroquiales, nes que se porten veles, que deben de permanecer encendíes como signu de bona suerte pa los campos. Mientres los fieles entren a la ilesia, les Purificás esperen a la entrada entonando cantaraes, acompañaos de la pandereta, pidiendo la entrada nel templu. La Virxe ye llevada n'andes poles Purificás, que dientro del templu entonen nueves cantaraes y deposítase la imaxe del Neñu Jesús nel altar. En dellos casos suelten palombos. Al términu del actu parten dulces típicos. El ritu presenta diferencies en cada llocalidá, que tampoco ye una tradición esclusiva de los Cuatro Lugares, pero si coincidente.[6]

Otru actu conxuntu foi la celebración del Día d'Estremadura, el 8 de setiembre, a la que s'añedir la llocalidá de Torrejón el Rubio. Los actos viniéronse celebrando cada añu nuna de les cinco llocalidaes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Institutu nacional d'Estadística» (castellanu). Cifres de población referíes al 01/01/2008. Real Decretu 2124/2008, de 26 d'avientu.
  2. 2,0 2,1 «La Mancomunidá Tajo-Salor yá da serviciu a quince llocalidaes». Cáceres, España: El Periódico Extremadura. Consultáu'l 2009. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  3. «Web de la Conseyería d'Agricultura y Desarrollu Rural. Xunta d'Estremadura». Consultáu'l 2009.
  4. «Monroy incorporar a Los Cuatro Lugares». Cáceres, España: El Periódico Extremadura. Consultáu'l 2009. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  5. Mapa Sanitariu d'Estremadura
  6. Patronatu de Turismu. Diputación de Cáceres

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]