Cristina de Borbón

De Wikipedia
Cristina de Borbón
Vida
Nacimientu Madrid1965[1] (58/59 años)
Nacionalidá España
Familia
Padre Xuan Carlos I d'España
Madre Sofía de Grecia
Casada con Iñaki Urdangarin (es) Traducir (1997 – div. 2023)[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa los Borbones n'España
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
St Mary's School Ascot (es) Traducir
Universidá de Nueva York
Lycée Rochambeau French International School (en) Traducir
Llingües falaes castellanu
catalán
inglés
francés
griegu
Oficiu
Oficiu regatista
Altor 1,79 m
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm1655588
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina de Borbón y Grecia, que'l so nome completu ye Cristina Federica Victoria Antonia de la Santísima Trinidá de Borbón y Grecia (1965Madrid), ye infanta d'España, por ser fía de los reis d'España Xuan Carlos I y Sofía. Por ello, correspuénde-y el tratamientu de Alteza Real. Tamién ye hermana del actual rei d'España, Felipe VI.

Cristina ostentó tamién el títulu de duquesa de Palma de Mallorca dende'l 26 de setiembre de 1997, cuando-y foi concedíu pol so padre, Xuan Carlos I, hasta'l 11 de xunu de 2015, fecha na que foi revocáu pol so hermanu, el rei Felipe VI, cuando la infanta atopábase imputada por delitu fiscal nel casu Nóos.[5] Dende l'añu 2011, permanez estremada de la Familia Real y de cualquier actu oficial de la corona.[6]

Cristina ocupa'l sestu llugar na llinia de socesión al trueno d'España, dempués de les sos sobrines, la princesa Leonor y la infanta Sofía, la so hermana, la infanta Elena y los sos sobrinos, Felipe de Marichalar y Borbón y Victoria Federica de Marichalar y Borbón.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacencia[editar | editar la fonte]

Nació en Madrid, España, el 13 de xunu de 1965, na clínica de La nuesa Señora de Loreto.

Bautismu[editar | editar la fonte]

Foi bautizada nel palaciu de la Zarzuela pol Arzobispu de Madrid, el 20 de xunu de 1965, recibiendo los nomes de Cristina Federica Victoria Antonia de la Santísima Trinidá, siendo los sos padrinos Alfonso de Borbón y Dampierre, duque de Cádiz y l'infanta María Cristina de Borbón y Battenberg.

Formación académica[editar | editar la fonte]

Cursó los sos estudios secundarios nel colexu Santa Maria del Camí de Madrid y dende 1984 estudió Ciencies Polítiques na Universidá Complutense de Madrid, na que llogró la llicenciatura en 1989.

En 1990 realizó un máster en Rellaciones Internacionales na Universidá de Nueva York y, a partir de 1991, un periodu de práutiques na sede de la Unesco en París.

Aficiones[editar | editar la fonte]

La infanta ye una gran amante de la música. En 1990 se instituyó el Concursu de Pianu Infanta Cristina; esiste tamién el Premiu Internacional de Guitarra de La so Alteza Real Infanta Cristina que, dende 1985, convoca cada dos años la Fundación Jacinto y Inocencio Guerrero.

Novialgos y compromisu[editar | editar la fonte]

A principios d'abril de 1997 empezar a falar del presuntu novialgu de la infanta con unu de los sos amigos, el mozu deportista Iñaki Urdangarin, destacáu xugador del equipu de balonmano del Barcelona. El 30 del mesmu mes el palaciu de la Zarzuela anunciaba'l compromisu matrimonial de la pareya. Amás anunciábase Barcelona como la ciudá onde se celebraría la ceremonia. La pidida tuvo llugar el 3 de mayu nel palaciu de la Zarzuela, a la qu'asistieron 33 miembros de dambes families. Díes dempués, el 14 del mesmu mes, comunicóse que la fecha del enllaz sería'l 4 d'ochobre.

El 27 de xunu de 1997 el Conceyu de Barcelona concedía-y la Medaya d'Oru de la ciudá, que recibió'l 22 de setiembre, nel marcu de les Fiestes de la Mercé, de manes del alcalde, Pasqual Maragall (esti honor foi-y retiráu en 2016).[7] El 3 de setiembre la infanta Cristina ya Iñaki Urdangarín visitaron el Parllamentu de Cataluña na que foi primer visita institucional como pareya. El 26 de setiembre de 1997 el rei Xuan Carlos concedió-y el ducáu de Palma de Mallorca. La concesión d'esti títulu foi publicada nel BOE a otru día.

Matrimoniu y descendencia[editar | editar la fonte]

Boda[editar | editar la fonte]

El 4 d'ochobre de 1997 casóse na catedral de Santolaya de Barcelona, ante más de 1500 invitaos, ente ellos, representantes de cuarenta cases reales de tol mundu y les principales autoridaes del Estáu.

La novia llució un traxe robláu pol diseñador español Lorenzo Caprile, y la llamada "diadema floral" suxetando'l velu; depositó'l so ramu de novia na Basílica de la Mercé, patrona de Barcelona. La llacuada y receición nupcial tuvo llugar nel Palaciu de Pedralbes.

Fíos[editar | editar la fonte]

Infanta d'España[editar | editar la fonte]

Hasta 1985[editar | editar la fonte]

En 1981, na base aérea de Torrejón de Ardoz, Madrid, apurrió una bandera nacional al mandu de combate del Exércitu del Aire y lleó la so primer alocución pública.

Al cumplir la mayoría d'edá (13 de xunu de 1983) el rey Xuan Carlos impúnxo-y la banda de dama de la Orde d'Isabel la Católica, lo que significaba la so plena incorporación a los actos oficiales de la familia real española. Yá en 1977 foi nomada madrina d'una corbeta de l'Armada española que lleva'l so nome.

Cristina ye deportista. Heredó del so padre l'afición polos deportes náuticos, que practica mientres les estancies branices de la familia real nel palaciu de Marivent, Mallorca, y cuando les sos actividaes oficiales dexar.

Como'l restu de los miembros de la Familia Real, la infanta doña Cristina realiza frecuentes viaxes y actos oficiales en representación de la Casa Real. En xunu de 1989 visitó Bruxeles, no que se consideró la primer embaxada oficial que la infanta llevó a cabu en representación d'España. Presidió'l día 23 la entrega d'una escultura de Don Quixote y Sancho, donada pol Estáu español a la que ta considerada la 'capital europea'.

El 22 d'abril de 1984 presidió nel Senáu d'España los actos del "Día Iberoamericanu" y en mayu d'esi mesmu añu apurrió los premios del concursu que lleva'l so nome.

1986-1990[editar | editar la fonte]

El 18 d'abril de 1986 presidió l'actu d'entrega de los premiu Castiella y Lleón-1985, que se celebró nel Paraninfu de la Universidá de Valladolid. Tamién intervieno en numberosos actos benéficos. El 1 de payares de 1987 presidió en nome de los Reis, la inauguración en Madrid de la IV Conferencia Europea d'Oncoloxía Clínica y el 3 d'avientu del mesmu añu clausuró na Escuela Diplomática'l cursu "La monarquía española na hestoria de les rellaciones internacionales". Mientres 1987 y 1988 participó nos Campeonatos d'España de clases olímpiques de vela, celebraos en Cádiz, cola cuenta de clasificase pa los Xuegos Olímpicos de Seúl 1988.

Foi suplente del equipu español de Vela de la categoría 470 en Seúl. Na inauguración d'estos Xuegos, el 17 de setiembre de 1988, foi l'abanderada del conxuntu español.

Tres la eleición de Barcelona como sede de los Xuegos Olímpicos de 1992, el 9 d'ochobre de 1988 izó la bandera olímpica na Ciudá Condal.

En xunu de 1989 remató los sos estudios de Ciencies Polítiques, colo que se convertía na primer muyer de la Casa Real española que llogra un títulu universitariu superior. En payares del mesmu añu, nun actu académicu nel Paraninfu de la Universidá Complutense, el so padre'l rei Xuan Carlos I, apurrió-y el diploma de llicenciatura. De magar, la Infanta Doña Cristina preside añalmente l'actu académicu de graduación na citada universidá.

El 8 d'agostu de 1989 la Infanta Cristina preside la botadura del retruque de La Pinta en Isla Cristina, una de les carabeles protagonistes del Descubrimientu d'América.

En 1990 treslladar a Nueva York, Estaos Xuníos, pa realizar un máster en Rellaciones Internacionales. En 1991 empezó a trabayar na Unesco na so sede central de París, con una beca de formación mientres seis meses a partir de febreru, pola que se-y abonaba la cantidá simbólica d'un dólar al mes. Realizó les sos xeres nel sector de Ciencies Sociales y Humanes.

1991-1995[editar | editar la fonte]

Dende entós viaxó en representación de la Corona, sobremanera a América Llatina, asina en marzu de 1991 visitó Chile.

El 17 de payares de 1991 foi nomada fía adoptiva de Arjona (Xaén) al cumplise'l primer centenariu de la concesión a la llocalidá del títulu de ciudá pola so tatarabuela la reina Maria Cristina.[8]

Cristina cunta con numberoses reconocencies, ente ellos, el 6 de setiembre de 1992 recibió de manes del presidente del Cabildru de La Gomera, Casimiro Curbelo, la medaya d'oru Torre del Conde, mientres la conmemoración del quintu centenariu de la salida de Colón de la isla pa realizar el so primer viaxe. Instituyó el Gobiernu Civil de Barcelona.

En payares de 1991 tuvo seis díes en Colombia de visita oficial, dende onde se treslladó a Arxentina.

N'abril de 1992 afitó la so residencia en Barcelona, nun principiu, por un periodu de seis meses pa participar na organización del Campeonatu Mundial de Vela Afecha, que se celebró en rematando los Xuegos Olímpicos, del 31 d'agostu al 9 de setiembre de 1992. Sicasí, dende entós vive na Ciudá Condal. Coles mesmes trabayó nes oficines de la UNESCO en Barcelona, xunto al presidente de la Comisión Española de Cooperación cola UNESCO, Luis Ramallo. Amás, como presidenta d'honor de la Comisión Española de la UNESCO, permanez venceyada a esta Organización y a los sos proyeutos.

En xunu de 1992 foi gallardoniada col Premiu Maison de la France-Dialogo 'pol interés qu'amosó por conocer Francia', distinción apurrida pol ministru de Turismu francés, Jean-Michel Baylet.

En febreru de 1992 visitó California, onde permaneció cuatro díes, en Los Angeles inauguró la esposición 'España nes Amériques 1492-1992'. De siguío treslladóse a Tokiu, onde inauguró la esposición 'Los bodegones españoles', con más de 70 obres de maestros del xéneru. Asistió amás a la firma d'un protocolu de cooperación ente'l Ministeriu de Cultura español y les universidaes xaponeses.

El 17 de xunu de 1992 sufrió un accidente nuna regata que se desenvolvía na mariña de Barcelona. Por esti motivu, Doña Cristina permaneció hospitalizada 24 hores n'observación na residencia de Bellvitge, en Hospitalet de Llobregat, ensin que sufriera nengún dañu de considerancia.

N'abril de 1993, participó na oncena xunta de comisiones nacionales europees de la UNESCO que se celebró en Viena. En xineru de 1995 realizó una visita a Méxicu, El Salvador, Nicaragua y Costa Rica pa conocer los proyeutos de desenvolvimientu del BID y del Gobiernu español nesos países.

El 22 de xunu de 1993, recibió'l premiu 'Hurra a la Deportividá', polos cursos de vela qu'imparte pa menguaos físicos. Esti gallardón foi creáu pola Comisión Deporte, Sociedá y Convivencia.

Ye bien aficionada al squash. N'agostu de 1993, mientres les sos vacaciones en Palma de Mallorca, sufrió un frayatu de los lligamentos de la pierna derecha, que-y foi escayolada cuando practicaba esta actividá.

Dende'l 8 d'ochobre de 1993, trabaya en Barcelona en La Caixa, primero nel departamentu de programes culturales de la Fundación La Caixa, onde s'encargaba d'entamar esposiciones. Nesta ocasión tamién s'incorporó como axunta de Luis Ramallo. En 1998 abandonó esti puestu y convirtióse en coordinadora de programes de cooperación internacional pal Tercer Mundu na citada Fundación.

1996-2000[editar | editar la fonte]

El 17 de xunu de 1996, el cruceru "Azur de Puig" del Real Club de Barcelona, patroniáu por ella, proclamóse vencedor na categoría IMS Regata, del campeonatu de Cataluña de Cruceros 1996.

El 2 d'avientu de 1996, treslladar a los Emiratos Árabes Xuníos (EAU) en visita oficial p'asistir a les ceremonies del XXV aniversariu de la creación d'esi país. N'ochobre de 1998 viaxó a Perú pa visitar los proyeutos de cooperación y desenvolvimientu de l'Axencia Española de Cooperación Internacional (AECI), de la Fundación La Caixa y de la ONG Ayuda n'Aición.

Otru de los sos deportes favoritos, ye'l esquí. El 25 de xineru de 1997, foi la Presidenta d'Honor na entrega de los premios del II Campeonatu d'Europa d'Esquí Alpín pa Ciegos y deficientes Visuales celebráu na estación de Baqueira-Beret.

Tres el so matrimoniu, el 4 d'ochobre de 1997, la Infanta Cristina siguió coles sos actividaes profesionales en La Caixa y coles sos obligaciones institucionales, en representación de la Casa Real, munches d'elles acompañada del so maríu. El 30 de payares de 1998 tomó posesión en Figueres del so nuevu cargu como patrona vitalicia de la Fundación Gala-Salvador Dalí.

El 7 de xunetu de 1997 inaugura'l Teatru Principal de Burgos.

El 20 de mayu de 1998 recibió, xunto al so maríu, la Medaya d'oru de la Comunidá Autónoma de les Islles Baleares y el 29 d'ochobre d'esi mesmu añu recibió del Conceyu d'Elx la Medaya d'oru del Bimilenario de la ciudá ilicitana.

En febreru del añu 2000 la Infanta Cristina remaneció dempués del so primer embaranzu, al timón del "Azur de Puig" na primera regata de la temporada, que s'apostó n'agües de Arenys de Mar, Barcelona. N'abril del mesmu añu participó nel XXXI Troféu La so Alteza Real Princesa Sofía, n'agües de la badea de Palma.

El 3 de febreru de 2000 viaxó a Orlando, Estaos Xuníos, pa guardar, en Cabu Cañaveral, el llanzamientu del tercer satélite Hispasat, xunto a otres personalidaes españoles. De siguío treslladóse a Puertu Ricu, onde'l día 5 inauguró les nueves instalaciones del Hospital Aido Mutuu en San Juan. Remató'l viaxe con una visita a Hondures el día 7, onde conoció distintos proyeutos que se desenvuelven cola cooperación española.

El 30 de mayu de 2000 inauguró en Zamora la IX edición de la esposición les "Edaes del Home", sol epígrafe Remembranza.

2001-2005[editar | editar la fonte]

El 8 de marzu de 2001 la Infanta Cristina aceptó la presidencia d'honor de la Fundación ANAR (Fundación d'Ayuda a Neños y Adolescentes en Riesgu).

El 19 d'abril de 2001 foi sometida n'Uviéu a una intervención quirúrxica de correición de miopía y astigmatismo, que concluyó con ésitu, según informó en conferencia de prensa'l doctor Luis Fernández-Vega Sanz, que llevó a cabu la operación.

El 30 d'ochobre de 2001 empecipió una visita de tres díes a El Salvador pa conocer proyeutos de cooperación que fueron financiaos por España. Tuvo acompañada pol presidente de la Fundación La Caixa, Alejandro Plasencia, y Luis de Sebastián, profesor del centru universitariu ESADE, de Barcelona.

N'ochobre de 2001 la infanta Cristina foi nomada embaxadora de Bona Voluntá de les Naciones Xuníes pa la II Asamblea Mundial sobre l'Avieyamientu, que se celebró en Madrid ente'l 8 y el 12 abril de 2002, que la so inauguración presidió xunto al secretariu xeneral de la ONX, Kofi Annan, y al presidente del gobiernu español, José María Aznar. Preside tamién la Fundación Internacional de Vela pa Discapacitaos, IFDS. Participa personalmente nos cursos de vela afecha pa persones con minusvalías. Empresta amás sofitu a otres entidaes de calter asistencial.

El 25 de xunu de 2002 foi presentó la Ufrienda al Apóstol Santiago en nome del Rei na catedral de la capital gallega.

El 4 d'agostu de 2002, patroniando'l "Azur de Puig", consiguió asitiar al so barcu nel segundu puestu de la clasificación final de la Copa del Rei de Vela, una competición que ganó'l "Caixa Galicia". Comenenciuda por esti deporte y al empar n'actividaes de calter social, participa personalmente nos cursos de vela afecha pa persones con minusvalía y ye presidenta de la Fundación Internacional de Vela pa Discapacitaos (IFDS). El 29 de payares de 2002 asistió en Tokiu a los funerales del príncipe Takamado, primu del emperador Akihito y séptimu na llinia de socesión al Tronu del Crisantemu, en representación de la Casa Real española.

El 12 de xunetu de 2003 inauguró en Barcelona'l Campeonatu del Mundu de Natación de 2003.

El 18 de mayu de 2003 empecipió un viaxe de cinco díes a Guatemala, nel intre del cual visitó dellos proyeutos entamaos por Axencia Española de Cooperación Internacional, (AECI).

El 20 de xunu de 2004 apurrió en Barcelona, xunto al Altu Comisionado de la ONX pa los Refuxaos, Ruud Lubbers, el Premiu Nansen, consideráu'l "Nobel Humanitariu", a la ONG rusa Memorial, dientro de los actos desenvueltos mientres el Forum 2004.

El 17 de marzu de 2005, la Fundación La Caixa anunció'l so nomamientu como direutora del Área Social de la citada entidá, con responsabilidaes en programes empobinaos a mayores, voluntariáu y cooperación internacional.

2006-2013[editar | editar la fonte]

El 22 d'abril de 2009 túvose noticia[9] de la decisión de los Duques de Palma de dar per rematada la so llarga estancia en Barcelona, treslladando la residencia familiar a Washington D.C., por cuenta de los compromisos llaborales del maríu como conseyeru internacional de Telefónica; treslláu que tuvo llugar a finales del cursu escolar y supunxo tamién el cese del trabayu de doña Cristina como direutora del Área Social de la Fundación La Caixa.

En setiembre de 2012, los duques de Palma vuelven establecer la so residencia n'España.[10]

En setiembre de 2013, la infanta treslladar cola so familia a morar a Xinebra, onde la Fundación La Caixa encargólu que coordine los sos programes con axencies de la ONX.[11]

Casu Nóos[editar | editar la fonte]

A finales del añu 2011, tres meses de rumores,[12] el so maríu, Iñaki Urdangarin, foi imputáu xunto con otros socios nel marcu de la Operación Babel», una ramificación del caso Palma Arena, pola que'l xuez José Castro Aragón, instructor del casu, a instancies del fiscal anticorrupción de Baleares, Pedro Horrach, citólu pa declarar en febreru de 2012.[13][14]

A pesar de ser copropietaria de la sociedá Aizoon, S.L. y de ser miembru del patronatu del Institutu Nóos, dambes instituciones implicaes nel casu, la infanta Cristina finalmente nun sería encausada. Tanto'l xuez instructor del casu, como la Fiscalía Anticorrupción de Baleares y la Fiscalía Xeneral del Estáu caltienen que, según esprender de los testimonios de los encausaos y la documentación intervenida, nun esisten nicios de que la infanta participara nes actividaes nin na xestión de les empreses implicaes o de que formara parte del nucleu de decisión de les mesmes.[15] Por estes mesmes razones, la Fiscalía Xeneral del Estáu refugó la denuncia particular qu'interpunxo un abogáu contra la infanta.[16]

El casu ta anguaño en fase de "Vistu pa sentencia", anque la mesma Casa del Rei adelantrar a manifestar el so «absolutu respetu a les decisiones xudiciales».[17] Inclusive'l Rei fixo delles alusiones a la corrupción nel so tradicional discursu de Navidá, fechu qu'amenó unánimes aponderamientos:[18]

Precisamos rigor, seriedá y exemplaridá en tolos sentíos. Toos, sobremanera les persones con responsabilidaes públiques, tenemos el deber de reparar un comportamientu fayadizu, un comportamientu exemplar... Cuando se producen conductes irregulares que nun s'afaen a la llegalidá o a la ética, ye natural que la sociedá reaccione. Afortunadamente vivimos nun Estáu de Derechu, y cualquier actuación censurable tendrá de ser xulgada y sancionada con arreglu a la llei. La xusticia ye igual pa toos.

N'abril de 2013, el xuez del casu Nóos, sobre la base de los nicios recoyíos mientres tol procesu, camudó d'opinión con al respective de la infanta y decidió imputala. Según l'autu:[19][20]

Magar nun esisten evidentes nicios racionales de que Doña Cristina Federica de Borbón y Grecia interviniera activa y decididamente na xestión cotidiana [del Institutu Nóos] sigo qu'esisten suficientes de que [emprestaba] el so consentimientu a que'l so parentescu con S.M. El Rei fuera utilizáu pol so home y por Don Diego Torres Pérez [...] a sabiendes de que lo yera pa favorecer un tratu arrogante per parte d'empreses privaes y tan pródigu como privilexáu de les Alministraciones Públiques.

Pela so parte, la Fiscalía Anticorrupción de Baleares siguió calteniendo que nun esisten nicios abondos pa imputar a la infanta, considerando, amás, que'l xuez actuó de forma precipitada. Por tou ello, el Fiscal decidió recurrir la decisión del xuez ante l'Audiencia de Palma.[19]

La Casa Real tornó comentar la imputación alegando que "nun fai comentarios sobre decisiones xudiciales"[21] para, a otru día, amosar el so "absoluta conformidá" cola decisión del fiscal anti corrupción de recurrir la decisión del xuez.[22]

En mayu de 2013 l'Audiencia Provincial de Palma llevanta la imputación a doña Cristina nel casu Nóos, anque dexa la puerta abierta a la posibilidá d'imputala nel futuru por un delitu fiscal o de blanquéu de capitales.[23]

El 7 de xineru de 2014, el xuez instructor decide imputar de nuevu a la infanta Cristina por blanquéu y delitu fiscal.[24][25][26]La infanta empresta declaración el 8 de febreru de 2014 según anunció'l so abogáu, Miquel Roca. Asistió a los tribunales de xusticia pa emprestar declaración, llugar nel que foi recibida por manifestantes antimonárquicos y simpatizantes del partíu comunista.[27] Mientres la so comparecencia xudicial, la infanta respondió 579 vegaes al xuez "Nun m'alcuerdo", "Nun lo sé" o "Nun me consta". Ante una de les evasives onde la Infanta afirmaba nun alcordase de recibir clases de mueyu facturaes cola empresa Aizoon, S.L. respondió al xuez "Yo recibí clases de baille hai 30 años ya inda m'alcuerdo". Delantre del xuez afirmó nun tener nenguna conocencia en materia tributario, xurídica nin económica. Lo únicu qu'almite saber ye que facienda-y quitar parte del so sueldu, pero afirma desconocer conceutos como l'IRPF o la desgravación fiscal. El xuez prohibió espresamente la grabación de la declaración pero'l 8 de febreru de 2014 penerar al diariu El Mundo[28] un videu grabáu con cámara despinta ónde se vía y escuchábase a la Infanta mientres la so declaración.

-Xuez: ¿Tien usté conocencies xurídiques?

-Cristina: Non.
-Xuez: ¿Tien usté conocencies tributaries?
-Cristina: Non.
-Xuez: ¿Sabe usté lo que ye'l programa PADRE?
-Cristina: Suéname, pero non.
-Xuez: ¿Tien usté conocencies económiques?

-Cristina: Non, bien básicos, pero non.
Conversación ente'l xuez y l'infanta Cristina mientres la instrucción del casu

Sicasí, estudió Ciencies Polítiques, realizó un máster en Rellaciones Internacionales na Universidá de Nueva York, práutiques na sede de la UNESCO en París, y anguaño ye direutora del área social de la Fundación La Caixa.

Desque empezó la investigación del casu, tantu la Infanta como'l so home quedaron estremaos de los actos oficiales y l'axenda de la Casa Real, y realizaron bien contaes apaiciones públiques.[29]

El 7 de payares de 2014, l'Audiencia de Palma confirmó la imputación de Cristina de Borbón y Grecia por delitu fiscal, anque non por blanquéu de capitales. Contra dicha decisión non cabo recursu.[30]

El 22 d'avientu de 2014, El Xulgáu d'instrucción nº 3 de Palma de Mallorca dicta un autu d'apertura de xuiciu oral[31] por que l'Audiencia Provincial xulgue a la Infanta como presunta cooperadora en dos delitos fiscales, y reclamando a la Infanta'l pagu de 2,6 millones en responsabilidaes civiles.[32]

A fecha de 29 de xineru de 2016, la infanta Cristina siguía nel banquín de los acusaos del casu Nóos'. L'Audiencia Provincial de Palma tornó'l recursu de cuestiones previes y ampara la "llexitimidá" de Manes Llimpies p'acusala en solitariu de ser collaboradora necesaria de los dos delitos fiscales cometíos pol so home, Iñaki Urdangarin, al traviés de Aizoon, la empresa que comparte'l matrimoniu.[33]

El 17 de febreru de 2017, la infanta foi absuelta de los dos delitos fiscales de los que se-y acusaba, pero condergóse-y a devolver 265.088€ al considerar que se beneficiara de los delitos cometíos pol so home. Iñaki Urdangarín foi condergáu a seis años y tres meses de prisión.[34]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Nacionales
Estranxeres

Títulos[editar | editar la fonte]

  • 20 d'avientu de 1965 – 26 de setiembre de 1997: La so Alteza Real doña Cristina de Borbón y Grecia, Infanta d'España ;
  • 26 de setiembre de 1997 – 11 de xunu de 2015: La so Alteza Real doña Cristina de Borbón y Grecia, Infanta d'España, Duquesa de Palma de Mallorca ;
  • 11 de xunu de 2015 – actualidá: La so Alteza Real doña Cristina de Borbón y Grecia, Infanta d'España.

Ascendencia[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Alejandro Abascal
1984
Abanderáu d'España en
los xuegos olímpicos de branu

1988
Socesor:
Felipe de Borbón
1992

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Dictionary of Women Worldwide. Editorial: Gale. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2006.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10109.htm#i101090. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154.
  5. Xefatura del Estáu (12 de xunu de 2015). «Real Decretu 470/2015, de 11 de xunu, pol que se revoca l'atribución a La so Alteza Real la Infanta Doña Cristina de la facultá d'usar el títulu de Duquesa de Palma de Mallorca». Boletín Oficial del Estáu núm. 140.. Axencia Estatal Boletín Oficial del Estáu.
  6. Doña Cristina, estremada de la Familia real. 12 de xunu de 2015. http://www.cuatro.com/noticias/espana/Familia_Real-infanta_Cristina_2_2002380017.html. Consultáu'l 3 de xunetu de 2017. 
  7. [1] El Mundo.
  8. Calorosu homenaxe de la llocalidá jiennense de Arjona a la infanta Docha Cristina. ABC. 18 de payares de 1991. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/sevilla/abc.sevilla/1991/11/18/042.html. Consultáu'l 8 d'avientu de 2014. 
  9. duques-de-palma-treslladen-la so-residencia-a-washington.html «Los duques de Palma treslladen la so residencia a Washington.» La Vanguardia, 22 d'abril de 2009.
  10. [2] El Mundo.
  11. «Tresllado a Xinebra». Archiváu dende l'orixinal, el 6 de xineru de 2014.
  12. promotora-de-la infanta-cristina-y-urdangarin-investigada-pol xuez-vuelve dar-beneficios-86493/ La promotora de la infanta Cristina y Urdangarín investigada pol xuez vuelve dar beneficios (El Confidencial, 25-10-2011), empresa-que-comparte-con-la infanta-cristina/ Los duques de Palma, propietarios de Aizoon, S.L. comparten casa fiscal col imputáu Diego Torres (Elplural.com, 11-11-2011).
  13. El xuez llevanta'l secretu ya imputa a Iñaki Urdangarin (El País 29/12/2011). Cítase-y "al alzase'l secretu xudicial sobre los 2.700 folios de la investigación por supuestes práutica delictives nel conglomeráu d'empreses del Institutu Nóos,un organismu ensin ánimu d'arriquecimientu qu'impulsó'l duque de Palma como presidente". El País fixo públicu coles mesmes l'autu del xuez Capo.
  14. El xuez acepta retrasar la declaración d'Iñaki Urdangarin del 6 de febreru al 25 (EFE/El Mundo, 31-12-2011).
  15. «¿Por qué'l xuez nun imputa a la infanta?» n'El País (13 de xineru de 2012)
  16. «La fiscalía refuga investigar a la infanta Cristina nel 'casu Urdangarin'» n'El País (25 de xineru de 2012)
  17. Iñaki Urdangarin, imputáu (OTR/Heraldo de Aragón, 29-12-2011).
  18. rei-conderga-publicamente-a-urdangarin_430021/ El Rei conderga públicamente a Urdangarin (José Oneto en Republica.com, 6-1-2012).
  19. 19,0 19,1 El xuez sostién que'l recursu de la fiscalía nun paraliza la citación de la Infanta. 4 d'abril de 2013. http://politica.elpais.com/politica/2013/04/03/actualidad/1365020722_942484.html. Consultáu'l 4 d'abril de 2013. 
  20. Autu d'Imputación. Xulgáu d'Instrucción nº3 de Palma de Mallorca. 3 d'abril de 2013. http://ep00.epimg.net/descargables/2013/04/03/923f6cb0c81431y54800hala707945c3ca.pdf. Consultáu'l 3 d'abril de 2013. 
  21. El xuez imputa a la infanta Cristina nel 'casu Nóos'.. 4 d'abril de 2013. http://www.elperiodico.com/es/noticias/politica/xuez-imputa-infanta-cristina-casu-noos-2355163. Consultáu'l 4 d'abril de 2013. 
  22. rei-por-imputacion-infanta-cristina-2355340 La Casa del Rei espresa'l so "sorpresa" ante'l cambéu de criteriu del xuez. 4 d'abril de 2013. http://www.elperiodico.com/es/noticias/politica/sorpresa-casa-del rei-por-imputacion-infanta-cristina-2355340. Consultáu'l 4 d'abril de 2013. 
  23. «infanta-pero-apunta-que-pudo-cometer-delitu-fiscal-24227/ Anulación de la imputación.».
  24. El xuez imputa a la Infanta nel casu Urdangarin' magar la oposición del fiscal. El Pais. 7 de xineru de 2014. http://politica.elpais.com/politica/2014/01/07/actualidad/1389078291_184088.html. Consultáu'l 7 de xineru de 2014. 
  25. Autu d'Imputación 2014 (1ª parte). Xulgáu d'Instrucción Nº3 de Palma de Mallorca. 7 de xineru de 2014. http://ep00.epimg.net/descargables/2014/01/07/38276256f49a9d03f7975286245ded47.pdf. Consultáu'l 7 de xineru de 2014. 
  26. Autu d'Imputación 2014 (2ª parte. Fundamentos xurídicos). Xulgáu d'Instrucción Nº3 de Palma de Mallorca. 7 de xineru de 2014. http://ep00.epimg.net/descargables/2014/01/07/0y7c8f91c34y1y173f5fbfe241y60f95.pdf. Consultáu'l 7 de xineru de 2014. 
  27. so-home/2014-02-08/112650.html Infanta Cristina aseguró que desconocía negocios del so home. 8 de febreru de 2014. http://www.cooperativa.cl/noticias/mundo/espana/familia-real-espanola/infanta-cristina-aseguro-que-desconocia-negocios-de-el so-home/2014-02-08/112650.html. Consultáu'l 17 de febreru de 2014. 
  28. «El Mundo. Baleares.». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  29. «http://www.diariodeleon.es/noticias/espana/infanta-cristina-seguira-apartada-axenda-oficial-zarzuela_689481.html». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  30. «L'Audiencia de Palma caltién imputada a la infanta por delitu fiscal pero non por blanquéu.» RTVE. Consultáu'l 7 de payares de 2014.
  31. Autu d'Imputación. Xulgáu d'Instrucción nº3 de Palma de Mallorca. 22 d'avientu de 2014. http://estaticos.elmundo.es/documentos/2014/12/22/autu_noos.pdf. Consultáu'l 22 d'avientu de 2014. 
  32. La Infanta Cristina, al banquín por dos delitos fiscales. El Mundo. 22 d'avientu de 2014. https://www.elmundo.es/baleares/2014/12/22/54973fabe2704y8y0c8b4577.html. Consultáu'l 22 d'avientu de 2014. 
  33. «Autu Audiencia Provincial de Palma». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  34. https://politica.elpais.com/politica/2017/02/17/actualidad/1487318715_211475.html
  35. «Boletín Oficial del Estáu». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  36. «Boletín Oficial del Estáu». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  37. Foro Dinastíes Visita d'Estáu de Nepal a España, 1983
  38. «Visita d'Estáu a España». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2013. Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  39. «Hemeroteca ABC». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  40. «Consulta añu 1985». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de febreru de 2014.
  41. «Royal State Visits». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  42. «Visita Oficial del Rei Hussein de Xordania a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  43. «"La dimensión europea de la política esterior española escontra América llatina". Escritu por José Escribano Úbeda-Portugués».
  44. «Visita d'Estáu de los Reis d'España a Tailandia». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  45. 45,0 45,1 «República Portuguesa». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  46. «Visita d'Estáu». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  47. «Hemeroteca ABC». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  48. «Hemeroteca ABC». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  49. «Visita d'Estáu de los Reis de Noruega a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  50. «El Presidente de Méxicu de Visita Oficial n'España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  51. «El Besamanos». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  52. «Gettyimages». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  53. «El Presidende d'El Salvador, Armando Calderón, de visita oficial n'España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  54. «Visita d'Estáu del Presidente d'El Salvador a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  55. «Parllamentu d'Austria». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  56. «Visita d'Estáu del Presidente d'Austria a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  57. «Visita d'Estáu del Presidente d'Exiptu a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  58. «Los xenros reales: dos carbayos condecoraos». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  59. «Visita oficial del Presidente del Ecuador a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  60. «Visita d'Estáu del Presidente de Grecia a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.
  61. «Don Xuan Carlos y Doña Sofía ufiertaron una brillosa cena de gala n'honor del presidente de Grecia». Consultáu'l 5 d'abril de 2017. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  62. «Visita d'Estáu del Presidente de Perú a España». Consultáu'l 5 d'abril de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]