Cristina Suriani

De Wikipedia
Cristina Suriani
Vida
Nacimientu Rosario6 de payares de 1952 (71 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Residencia España
Oficiu actrizmodelu
IMDb nm0839639
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina Suriani (6 de payares de 1952Rosario) ye una actriz y ex-modelu arxentina que desenvolvió la so carrera n'España.

Biografía[editar | editar la fonte]

Na so Arxentina natal fixo los sos primeros trabayos como modelu, aportando a portada de la revista Boom. N'Arxentina empieza los sos estudios d'Arquiteutura pero antes d'acabar el so tercer cursu, a finales de 1970, vien a España a recoyer un premiu de publicidá, pa más tarde realizar xunto a Joaquín Prat y Laura Valenzuela el programa musical Gales del Sábadu.[1] A partir d'ende empieza a faer cartelos y spots publicitarios n'España. En 1971 incorporar al TEI onde apriende danza y espresión corporal. En 1972 forma parte del repartu de Mi querida señorita, una película de Jaime de Armiñán nel qu'interpreta xunto a la so hermana Ana Suriani a una de les dos fíes de Santiago, personaxe interpretáu por Antonio Ferrandis. Una película bien arriesgada pa la dómina y na que José Luis López Vázquez encaró un papel atípicu nel so filmografía.

Esi mesmu añu rueda delles películes más, como El viquingu de Pedro Lazaga, L'espantu surde de la tumba de Carlos Aured o Esperiencia prematrimonial de Pedro Masó. El 8 de setiembre de 1972 fai'l so debú teatral cola obra Patu a la naranxa nel Teatro Infanta Isabel de Madrid interpretando al personaxe de la secretaria cola compañía teatral d'Arturo Fernández.[2] Permanez representando la obra xunto al actor asturianu dende'l so premier hasta que n'avientu de 1974 la obra despidir del teatru madrilanu, anque entá sigue cola representación mientres la temporada teatral nel Teatru Talía de Barcelona los primeros meses de 1975, lo que supón más de 1000 representaciones de la obra de Douglas-Home. A pesar de la dificultá de tener la doble sesión de representaciones, mientres los años que permanez nos escenarios trató de compaxinar les representaciones teatrales col cine, compartiendo cartelu con nomes míticos del xenero de terror como Paul Naschy y Narciso Ibáñez Menta na película La saga de los Drácula.

La so presencia obligada nel escenariu xunto cola llegada del cine de destape de mediaos de los años 70 marcaron el final de la so carrera cineasta, nun volviendo nin a los escenarios nin a la gran pantalla dende entós. En casándose en setiembre de 1975, dexó Madrid pa dise a vivir a Budapest, Viena, Bruxeles, Nueva York, Roma y Londres, anque anguaño vuelve morar en Madrid.

Filmografía[editar | editar la fonte]

1972 El viquingu, de Pedro Lazaga como la doncella * 1972 L'espantu surde de la tumba, de Carlos Aured como Paula * 1972 Esperiencia prematrimonial, de Pedro Masó

Teatru[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diariu ABC, 27 de febreru de 1972 (ed.): «Cristina Suriani, un nuevu conceutu de la muyer». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2017.
  2. Diariu ABC, 7 de setiembre de 1972 (ed.): «"Coríu a la naranxa" de Douglas Home na Infanta Isabel». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2017.