Cristina Perales

De Wikipedia
Cristina Perales
Vida
Nacimientu Valencia23 d'abril de 1970[1] (53 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina Perales (23 d'abril de 1970Valencia) ye una actriz española reconocida pola so participación na serie de televisión El comisario. Trabayó con Vicente Aranda, Sergio Cabrera, J. A. Escrivá ente otros.

Biografía[editar | editar la fonte]

Cristina Perales naz en Valencia'l 23 d'abril de 1970.

A los dieciocho años entra na facultá de Ciencies de la Información onde cursa los estudios de periodismu. En 1994 llogra la llicenciatura, pero la so andadura como periodista va ser curtia, exerciendo'l so oficiu n'apenes un par de medios de comunicación. Foi tamién 1994 la fecha na qu'empieza a trabayar como actriz pa Teatres de la Generalitat, en Valencia, con un Goldoni empobináu por Juli Leal, El desfici per les vacances con un papel protagonista. Col direutor Juli Leal compartiría otros trabayos como Totus Tous o Blues, una escoyeta d'obres curties de Tennessee Williams con estándares de jazz que Cristina interpretaba en direutu. Va Ser una de les poques vegaes nes que la so faceta de cantante va confluyir cola d'actriz.

Mientres esta etapa coinciden los sos trabayos como periodista, actriz y músicu col so grupu "Los Gaxartes creáu en 1990.

"Los Gaxartes" foi un grupu de rock que grabó un discu (editáu inda en vinilu) y col que tuvo la oportunidá de xubir munches vegaes a los escenarios gracies a una estensa xira qu'inclusive los llevó a dalgún plató de televisión, como La quinta marcha de Telecinco. Adulces, la so carrera como actriz diba ganando tiempu y espaciu y movió a los otros proyeutos. Asina foi como Cristina abandonó "Los Gaxartes" y dexó de llau la so faceta de periodista pa dirixir les sos enerxíes a formase como actriz.

El primer trabayu delantre d'una cámara llegó gracies a Benifotrem, trece capítulos pa la cadena autonómica rodaos en formatu cinematográficu y con munchos esteriores, que foi tou un ésitu d'audiencia. Dirixir Toni Canet, quien depués ufiertó a Cristina'l llargumetraxe La camisa de la culiebra. La segunda vegada onde volveríen entemecese les facetes de cantante y actriz. Tamién foi'l so primera y premiada incursión nel mundu del cine. (Meyor actriz secundaría nos Premios Tirant del diariu Levante).

Foi entós cuando empezaron a venir proyeutos de fora de Valencia. Como'l so notable papel de "Elo" na serie El comisario de Telecinco, mientres doce temporaes con ésitu d'audiencia, y diez años interpretando un personaxe al que Cristina debe la so proyeición a nivel nacional.

Trabayó nel cine con papeles de repartu como El Lobo de Miguel Courtois, Celos o Juana la Loca de Vicente Aranda; y como protagonista en De espaldas al mar de Guillermo Gradia, , o Arena en los bolsillos de César Martínez Ferrada, pola que llogró una candidatura a meyor actriz secundaria nos Premios Tirant.

Tamién participó en curtiumetraxes como Prima Donna o Nun pienso volver d'Alicia Puig. Dalgunos d'estos trabayos haber lleváu con ésitu de premios por una gran cantidá de festivales como Flores, dirixíu por David Ilundáin.

Participó en tres producciones pa Televisión Española. Una d'elles cuasi anecdótica: El secreto de la porzolana empobinada por Roberto Bodegas, na que figura baillando xunto a Nacho Duato.

Van Ser les otres dos onde sigo tenga yá un papel destacáu como actriz: Severo Ochoa. La conquista del Nobel empobinada por Sergio Cabrera, xunto a Imanol Arias y Ana Duato, cola que tuvo la oportunidá de rodar en Nueva York.

Y Arroz y tartana, dirixida por José Antonio Escrivá xunto a Carmen Maura y Pepe Sancho que-y valió una nominación como meyor actriz secundaria nos Premios Tirant.

En teatru trabayó cola actriz Irene Papes y la cantaora Carmen Llinares en Apocalipsis, voz de muyer. Tamién viaxó al Piccolo Teatru de Milán pa preparar Infinities, dirixida por Luca Ronconi.

En 2006 decidió recuperar la so faceta musical pa volver xubise a un escenariu a cantar. Gracies a los cantares Sergio Sanz, Cristina decide grabar un discu bien alloñáu del so primer trabayu con "Los Gaxartes". Un estilu nidiu, acompañáu por músicos de jazz que ve la lluz en 2008.

Tamién en 2008 torna de nuevu a la televisión autonómica de Valencia pa grabar Singles, una sitcom xunto a Pau Durá, Diana Palazón y Quique Arce.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: ČSFD. Identificador ČSFD de persona: 472838. Apaez como: Cristina Perales. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]