Cristina Altamira

De Wikipedia
Cristina Altamira
Vida
Nacimientu Buenos Aires2 de febreru de 1953 (71 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Mena de voz mezzosopranu
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina Altamira (2 de febreru de 1953Buenos Aires) ye una mezzosopranu arxentina.

Biografía[editar | editar la fonte]

Cristina Altamira formóse baxu tutelar del so padre Manuel Altamira, un tenor y conocedor de los xéneros arxentinos ya hispanoamericanos. Estudió guitarra y danza folklórica, participando tamién en numberoses actividaes corales y agrupaciones musicales. En 1975, dempués d'una xira musical por Arxentina, Perú, Colombia y Venezuela, decidió aniciase en Caraques, Venezuela. Equí dirixó l'agrupación musical Allabancia, integrada por músicos y cantautores venezolanos, con quien creó una serie de cantares basaos nel folclor venezolanu. Al pie de Pedro Inatty y el compositor Dieter Lehnhoff, con quien contraería nupcias, producieron el discu LP "Gracies". Más palantre anicióse en Guatemala, onde s'enfocó na música de la Renacencia española, italianu, inglés y alemán, conformando l'agrupación Capella Antiqua y presentándose col acompañamientu del laudista Alejandro Herrera. Con Capella Antiqua ganó'l primer premiu nel Certame Centroamericanu Permanente "15 de Setiembre", en 1985. Actuó y cantó n'obres de teatru como Antígona de Sófocles, La vida ye suañu de Calderón de la Barca, y la comedia musical "Un suañu fechu realidá", creación coleutiva premiada col "Opus" 1983.

En 1986 aniciar en Washington, D.C. col so maríu y los dos fíos de dambos, Gabriela Lehnhoff de Rivera y Sebastian Lehnhoff. Equí estudió cantar con Michael McGuire y participó en The New World Consort, una agrupación dedicada a interpretar música del barrocu iberoamericanu. En Guatemala fundó en 1992 l'Ensemble Millennium, xunto con Dieter Lehnhoff. Con esta agrupación participó n'importantes festivales internacionales n'Europa y los trés Américas, destacando'l Festival Cervantín de Guanajuato, Méxicu, los Festivales de la Música del Pasáu d'América, en Caraques, el Festival Centroamericanu de Música de Cámara, y les Selmanes Culturales en Madrid y Toledo, España, según el Festival Bravíssimo de la Universidá Francisco Marroquín, el Festival Internacional de Cultura Paiz y les temporaes del Ensemble Millennium na Antigua Guatemala.

La Mtra. Altamira estrenó pal nuesu tiempu y grabáu en primicia en discu compactu un númberu eleváu d'obres guatemalianes de los compositores Pedro Bermúdez, Hernando Franco y Gaspar Fernández, del Renacimientu; Manuel José de Quirós, Rafael Antonio Castellanos y Pedro Nolasco Estrada Aristondo, del barrocu y preclásicu: y José Eulalio Samayoa y José Escolásticu Andrino, del periodu clásicu. De la dómina romántica y postromántica grabó obres de Luis Felipe Arias, Rafael Juárez Castellanos y Rafael Álvarez Ovalle.

Como comunicóloga tien los graos académicos de Llicenciada y de Maestra en Ciencies (M.Sc. Foi conferenciante convidada na Universidá Francisco Marroquín, nel Centru Cultural Sophos y na Fundación G&T Continental, ente otres. Imparte los cursos de Taller d'Espresión Oral y Comunicación y Música nel Departamentu de Ciencies de la Comunicación de la Facultá d'Humanidaes de la Universidá Rafael Landívar.

Como parte del so llabor en comunicación social empecipió en 2001 el programa de radio Barrocu de dos Mundos en Radio Faro 104.5 FM, difusora del Ministeriu de Cultura de Guatemala. Esti programa, qu'hasta'l presente sale al aire tolos vienres a partir de les 8 de la nueche per una hora completa, ta dedicáu al espardimientu de la música barroca iberoamericana y europea, apurriendo los resultaos de les más recién investigaciones ya interpretaciones de la música histórica de dambos llaos del Atlánticu. Ye fundadora y secretaria xeneral del Conseyu Guatemalianu de la Música, afiliáu al Conseyu Internacional de la Música d'Unesco. Pol so llabor, la Mtra. Altamira recibió numberoses distinciones, destacando la medaya Dante Alighieri, ente otres.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • "Altamira, Cristina", en Diccionariu de la Música Española ya Hispanoamericana, 10 vols., ed. Emilio Casares Rodicio. Madrid: Sociedá Xeneral d'Autores y Editores, 1999. ISBN 84-8048-303-3

Audiciones encamentaes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]