Cris Miró

De Wikipedia
Cris Miró
Vida
Nacimientu Buenos Aires[1]16 de setiembre de 1965[1]
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina [2]
Muerte Buenos Aires[1]1 de xunu de 1999[1] (33 años)
Causa de la muerte primary effusion lymphoma (en) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Buenos Aires
Oficiu showgirl (es) Traducir, vedette, personalidá mediática, animadoractor
IMDb nm7006099
Cambiar los datos en Wikidata

Cris Miró (16 de setiembre de 1965Buenos Aires – 1 de xunu de 1999Buenos Aires) foi una actriz, baillarina, vedette arxentina, aportando a la primera travesti qu'algamó notoriedá mediática. Foi una de les primeres actrices que popularizó'l travestismu na revista porteña. Cola so pimpana figura de 1,85 m y una sensualidá que la averaba a les dives de la revista, esplegó les sos primeres armes artístiques protagonizando shows musicales y eróticos. como sistemes

Foi remplazada por Florencia de la V quien aprovechó la muerte de Miró pa siguir con tolos contratos qu'ésta roblara en vida.[ensin referencies]

Biografía[editar | editar la fonte]

Niñez y mocedá[editar | editar la fonte]

Fía d'un militar retiráu, nació col nome de Gerardo Elías Vírguez.[3][4] Estudió Comedia musical, y cuando taba por graduar se na Facultá d'Odontoloxía de la Universidá de Buenos Aires, consiguió ser contratada nuna obra de teatru nel teatru Tabarís, de Buenos Aires. Ellí empezó a trabayar como vedette, llamando l'atención de productores de televisión y del productor teatral Gerardo Sofovich.

En 1991 formó parte del repartu de la película Dios los cría (un ámbitu familiar), de Fernando Ayala (con Soledad Silveyra, Hugo Soto, China Zorrilla, Ana María Cores, Lidia Catalano, Inés Estévez, Hugo Grosso, Mauricio Bruno, Alberto Busaid, Villanueva Cosse, Mónica Galán, Emilio Vidal, Walter Soubrié, María Visconti y Roberto Lavezzari). Interpretó a la Muyer Aguarón en La peste, del cineasta Luis Puenzo.

La modista Juanito Belmonte recordó que Cris Miró «vistir por primer vegada de muyer a los 18 años, y yo afayar nun cóctel, en 1993».[ensin referencies] Nesi momentu, nun vía con muncho futuru la so proyeición na Arxentina:

«Nun tenía mires nesi campu, porque la revista sumiera, y ser vedette equí yera como ser astronauta. Sicasí n'España hai más mercáu p'artistes como yo, productu d'un tresformamientu».

Cuando taba por dir se a España tentada por propuestes de trabayu, foi convocada pol productor Lino Patalano pa sumase a un espectáculu nel Teatru Maipo: Viva la revista.

Carrera actoral[editar | editar la fonte]

Magar la discreción de los responsables d'aquel show revisteril, llueu trescendió que la bella muyer qu'atropaba toles miraes del públicu yera una travesti, y dende principios de 1995 la so popularidá nun dexó de crecer.

«A pesar de que nací con un determináu sexu que fai que tenga documentos con nome y xéneru d'home, lo más importante ye lo que yo siento. Yo soi una sola persona, y eso ye lo qu'a mi m'importa. Eso de los opuestos ver los demás, yo lo vivo d'una sola manera.»

Tomó clases de baille na escuela de Julio Bocca, Maximiliano Guerra y de teatru con Alejandra Boero, y vinieron les sos temporaes con espectáculos como Más lloques qu'una vaca, o Más pinas que les gallutas, en dambes con direición de Hugo Sofovich, xunto con Emilio Disi, Tristán, Fabián Gianola y Mónica Guido, ente otros.

Últimos años[editar | editar la fonte]

En 1997 tuvo que dexar funciones na Mariña Atlántica Arxentina pa realizase chequeos médicos. Dedicar a presentase nel discu La Diosa, onde trabayó hasta mayu de 1998, y la so última actividá foi la grabación d'un pilotu pa la TV por cable, tituláu La polvera. Pocos meses más tarde, a empiezos de 1999, mientres realizaba un unipersonal xunto a dos strippers pola Mariña Atlántica, la vedette sufrió una inflamación lumbar provocada por un mal movimientu. A partir d'esi momentu debió infiltrarse pa poder siguir actuando, pero metanes la xira nun soportó más el dolor y decidió internase nuna clínica en Mar de Folió. Por tal motivu atayó toles sos presentaciones, y depués tornó a Buenos Aires pa sometese a estudios clínicos. La so salú nun taba bien y empezaba a esmolecese.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

El 22 de febreru de 1999 ingresó al Sanatoriu Del Norte por que los especialistes fixéren-y un diagnósticu de la mancadura oseu muscular: realizáron-y una tomografía computada y una resonancia magnética. Cris Miró pensaba que sería namái un trámite, pero los médicos ordenaron una internación urxente. Depués de dellos díes internada, foi dada d'alta, pero tuvo de siguir un estrictu tratamientu ambulatoriu qu'incluyía reposu, control médicu continuu y l'aplicación de antiinflamatorios.

El xueves 20 de mayu, foi ingresada a la clínica Santa Isabel, del barriu de Flores (Buenos Aires), yera la so tercer internación en menos de seis meses y cuasi nun podía falar. Tenía fiebre, alerxa y fuertes dolores nel pechu. A pesar d'entrar pelos sos propios medios, taba débil, perdiera dellos quilos y notábase más demacrada que nunca: habíen-y baxáu demasiáu les plaquetas y un cáncer linfáticu empezaba a faer estragos. Postrada na cama d'una habitación privada, pasó los últimos díes de la so vida namái en compañía de la so madre.

El martes 1 de xunu de 1999 alredor de les 10:00, el so cuerpu entró n'estáu de coma irreversible, finando a les 14:10. Los sos allegaos desmintieron que tuviera enferma de sida y aseguraron que se trató d'una afección pulmonar. Más tarde el so representante dixo que foi un cáncer linfáticu.[4]

Cine[editar | editar la fonte]

Teatru[editar | editar la fonte]

Televisión[editar | editar la fonte]

  • 1997: Hola Susana - sketch
  • 1997-1998: Videu Match
  • 1998: Rompeportones - participación especial
  • 1998: La polvera

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 12 mayu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  2. Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 2 xunu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  3. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Buscar_Datos
  4. 4,0 4,1 «Morrió Cris Miró, una figura de la revista. Los sos allegaos dixeron que sufrió una afección pulmonar», artículu del 2 de xunu de 1999 nel diariu Clarín (Buenos Aires).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]