Coventry Climax

De Wikipedia
Coventry Climax
negociu
Llocalización
Sede Coventry
Historia
Fundación1903
Disolución 1986
Sector
Productos destacaos Carretilla elevadora
Participación empresarial
Organización matriz British Leyland (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Coventry Climax foi un fabricante británicu de motores de combustión, xeneradores, motobombes pa bomberos y montacargues.

Entamos[editar | editar la fonte]

La compañía foi fundada en 1903 como Coventry-Simplex por H. Pulham Lee, un antiguu emplegáu de Daimler que vio la necesidá de competencia nel naciente mercáu de los motores de combustión. Unu de los primeros diseños de motores Coventry-Simplex foi usáu nos tractores de la Espedición Imperial Trans-Antártica d'Ernest Shackleton en 1914. Motores Coventry impulsaron munches marques de la pre-guerra, incluyendo Triumph, Morgan, Clyno, Crossley, Swift, AJS, Marendaz, Crouch y Standard.

Coventry Climax[editar | editar la fonte]

Cola crisis financiera de 1930, especialmente col zarru de Swift en 1931, Coventry quedó con una gran cantidá de motores en bodega. El señor Lee dexó la compañía en manes del so fíu Leonard Lee, quien decició camudar el nome a Coventry Climax y convertir los motores embodegados en xeneradores, dando a la compañía la oportunidá d'entrar nuna nueva área. En 1937 empezaron a producir motobombas y ganaron bona reputación por poder trabayar por llargos periodos por cuenta del so bon diseñu y construcción calidable. Usuarios de motores Coventry tres la segunda guerra mundial fueron Clan, Hillman, Kieft, Lotus, Cooper y TVR.

En 1949 diversificóse estremándose de los motores automotrices y entrando al mercáu de motores diésel pa usu marín, pa motobombas y pa montacargas.

Competencies[editar | editar la fonte]

En 1950 xunióse-yos Walter Hassan, ex emplegáu de Jaguar y Bentley, diseñando un nuevu motor llixeru con árbol de lleves eleváu que llamaron FW (por feather weight, "peso pluma"). Esti 38 bhp 1020cc l4 foi usáu en motobombas. En 1953 afacer pa competencies como FWA, de 72 hp 1097cc. Engrandáu a 1500cc producieron 35 como FWB p'autos de carreres y 700 como FWBP en motobombas. Una variante diseñada especialmente pa les carreres n'Estaos Xuníos foi'l pequeñu FWC v8 de 750cc usáu exitosamente por Dan Gurney. Otra variante foi'l FWM d'usu marín. Esti postreru se readaptó p'autos como FWMA y foi usáu por Lotus y Hillman. Climax impulsó autos Lotus que ganaron el "Índiz de Desempeñu" munches vegaes nes 24 hores de Le Mans.

Fórmula 1[editar | editar la fonte]

Motores Coventry Climax ganaron cuatro campeonatos mundiales colos equipos Cooper y Lotus.

El FPF foi un desenvolvimientu pa carreres del FWB qu'empezó como un motor 1,5 llitros pa Fórmula 2 y gradualmente foi creciendo como motor de Fórmula 1: la versión 2,0 llitros que llevó a los Cooper de Stirling Moss y Maurice Trintignant a la so primer victoria, contra los 2,5 llitros de la competencia; depués creció a 2,5 llitros pa Fórmula 1 y a 2,7 llitros pa Indy y Fórmula Tasman; ya inclusive s'usó provisionalmente en 1966 como 3,0 llitros en carreres de Fórmula 1.

Un motor especial pa la compañía, el motor FWMV v8 desenvueltu pa usu marín, producía 174 hp y foi usáu en munches carreres d'autos por Lotus (incluyendo'l Lotus 24, Lotus 25 y Lotus 33) y Cooper (como'l Cooper T51-Climax de Fórmula Junior). Esti motor llogró la so primer victoria con Jim Clark nel Lotus 25 de 1962 ya impulsó a los Lotus al ganar los campeonatos mundiales de 1962 y 1965.

Coventry Climax construyó dos motores notables que nunca corrieron en competencia na so forma orixinal:

  • El primeru ye'l FPE v8 "Godiva", que foi entamáu pal cambéu de la Fórmula 1 a 2,5l en 1954 debíu a la medrana pola rumorada potencia de Mercedes y los sos motores (que resultaron poco competitivos). Paul Emery mercó un Godiva y montar nun vieyu xasis de Fórmula 3 pa faer l'auto Shannon de F1 en 1966. Depués el motor corrió en desarrollos cercanos a la so forma orixinal nel auto Kieft Grand Prix cuando foi finalmente termináu nel 2003.
  • L'otru motor non corríu ye'l FWMW flat-16. El trabayu nel siguió al traviés de los últimos años de los motores de 1,5l, con Lotus y Brabham como receptores, pero la reglamentación camudó primero que'l motor amosara dalguna clara ventaya sobre'l v8. El motor foi un fracasu y provocó el retiru de la F1.

La compañía vendió los sos vieyos motores a Bob King's Racing Preparations y motores Climax non oficiales siguieron apaeciendo hasta 1967 cuando la llegada del Cosworth DFV emburrió a la fin de la hestoria de Coventry Climax en F1.

Industria militar[editar | editar la fonte]

En negocios amás de los motores automotrices, Coventry Climax usó la so esperiencia en diésel marinos pa desenvolver y construyir el motor Armstrong-Whitworth supercargado H30 multi-combustible pa usu militar. Ésti foi montáu como motor auxiliar nos tanques de guerra británicos Chieftain y Challenger, nel sistema de misiles anti aéreos Rapier y otros equipos militares.

Decadencia[editar | editar la fonte]

En 1963 la compañía foi adquirida por Jaguar Cars, que de la mesma en 1968 foi adquirida por British Leyland. A principios de la década de 1980 el negociu de montacargas foi vendíu a British Fork Truck Holdings. En 1986 Coventry Climax foi declarada en bancarrota. Anque rescatada por Cronin Tubular, la fábrica y talleres fueron zarraos y en 1990 por intervención del Ministeriu de Defensa trespasó'l negociu de motores a Horstman Defence Systems.

Vehículos[editar | editar la fonte]

Dalgunos notables autos impulsaos por Coventry Climax:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • 'Coventry Climax Racing Engines: The Definitive Development History' Author - Des Hammill (ISBN 1-903706-83-1)

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]