Covarones de Longmen

De Wikipedia
Covarones de Longmen
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Los Covarones de Longmen, dende la vera opuesta del ríu Yi.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii
Referencia 1003
Inscripción 2000 (XXIV Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

Les covarones de Longmen (chinu tradicional: 龍門石窟, chinu simplificáu: 龙门石窟, pinyin: Lóngmén Shíkū) tán asitiaes a 12 quilómetros al sur de la ciudá de Luoyang na provincia de Henan na República Popular China. Los covarones, que contienen numberosos oxetos budistes tán ente dos montes: Xiang Shan al este y Longmen Shan al oeste.

El ríu Yi crucia la zona; por eso dacuando esta área conozse como Yique (La puerta del ríu Yi). De norte a sur, la distancia cubierta polos covarones ye d'un quilómetru. Xunto coles cueves de Mogao y les covarones de Yungang, los covarones de Longmen son unu de los sitios con escultures antigües más famosos de toa China. Dende l'añu 2000 tán consideraes como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

Datos[editar | editar la fonte]

Hai 2.345 covarones y nichos, 2.800 inscripciones, 40 pagodes y cerca de 100.000 imáxenes budistes. El 30% de les cueves data del periodu de la dinastía Wei del Norte, ente que un 60% ye de la dómina de la dinastía Tang y l'otru 10% ye de distintos periodos.

Historia[editar | editar la fonte]

Imáxenes budistes nos Covarones Longmen.

La construcción de los covarones empecipióse cuando la dinastía Wei del Norte treslladó la capital a Luoyang. A partir d'esi momentu, cada unu de los emperadores contribuyó na construcción de los covarones. La construcción siguió mientres les dinastíes Sui y Tang. Caúna de les estatues presenta un estilu distintu, non tantu pol periodu de construcción, si non porque tán realizaes por artistes distintos.

Los covarones[editar | editar la fonte]

  • La Covarón de Fengxian ye la mayor de toles cueves. Ta asitiada na parte más elevada del monte. Orixinariamente yera un templu con cubrición de madera. Nel centru atopa una estatua de 17 metros d'altu que representa a Vaicorana. Ta flanqueda poles estatues de Ananda y Kashpaya los sos dos discípulos preferíos.
  • La Covarón de los diez mil budas foi construyida nel añu 680 pola emperatriz Wu Zetian. Conocer como la de los diez mil budas poles numberoses imáxenes de buda esculpíes na paré.
  • Les Covarones de Binyang son tres cueves empecipiaes mientres la dinastía Wei. La covarón central foi construyida pol emperador Xuanwu n'honor a los sos padres. La construcción empecipiar nel añu 500 y remató nel 523. La gruta norte nun se completó hasta la dinastía Tang. Contién una imaxe de Amitābha y otres figures. Finalmente, la gruta sur nun foi completada hasta la dinastía Sui. Tien múltiples inscripciones.
  • La Covarón de Guyang ye la más antigua de tol conxuntu. Tien numberoses inscripciones y baxorrelieves según una figura de Buda.
  • La Covarón de les prescripciones médiques contién más de 120 inscripciones con remedios pa curar delles enfermedaes. Foi construyida ente los años 550 y 557.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]