Coturnicops noveboracensis

De Wikipedia
Coturnicops noveboracensis
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Gruiformes
Familia: Rallidae
Xéneru: Coturnicops
Especie: C. noveboracensis
(Gmelin, 1789)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

La pituca amarellentada[1] (Coturnicops noveboracensis), tamién denomada pituca mariella y burrín amarellentáu,[2] ye una especie d'ave gruiforme de la familia Rallidae que vive n'América del Norte.

Descripción[editar | editar la fonte]

Los adultos tienen les partes cimeres marrones veteadas en negru, col pechu y garganta ocre amarellentáu, el banduyu claru y los lladrales llistaos. Les plumes del so llombu tienen los cantos ablancazaos. Tienen una llista superciliar ancha y difusa amarellentada y un picu curtio y escuro que se vuelve mariellu nos machos mientres la estación de cría. Les sos pates son de color mariellu buxu.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase en Canadá, Estaos Xuníos y Méxicu. Los sos hábitats reproductivos son les praderíes húmedes y les marismas pocu fondes de Canadá al este de les Predreses, y el nordés d'Estaos Xuníos. Esiste una pequeña población reproductora nel Norte de Méxicu. Les pituques amarellentaes pel hibiernu migren a la mariña sureste d'Estaos Xuníos. El tamañu de les sos poblaciones ta menguando por causa de la perda d'hábitat.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

La so dieta compónse principalmente d'inseutos, cascoxos y granes.

La pituca amarellentada ye una ave evasivo y difícil de ver, yá que cuando daquién ta cerca d'ella ye más probable que se quede camuflada inmóvil que llevante'l vuelu. Les sos llamaes xeneralmente prodúcense de nueche y aseméyense al ruiu de dos piedres que se cuten una contra otra.

El so nial consiste nun concu pocu fondu construyíu con vexetación acuática qu'alluga so los arbustos secos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]