Cortacésped

De Wikipedia
Cuchielles d'una segadora manual.

Una segadora o fradadora de verde ye una máquina, manual o motorizada, emplegada pa retayar el verde de los xardinos, campos deportivos, etcétera, de forma que se llogre una superficie de yerba col mesmu altor en tol terrén.

Historia[editar | editar la fonte]

La idea d'una máquina pa cortar yerba foi concebida en Gloucestershire (Inglaterra) sobre 1830 pol inxenieru independiente Edwin Beard Budding. Budding, enantes carpinteru en Chalford, posiblemente inspirárase nel cortador rotatoriu diseñáu pa cortar la lanilla de la llana texida nel molín de Brinscomb. La segadora de Budding foi diseñáu principalmente pa cortar el verde de los campos deportivos y los xardinos estensos como alternativa cimera a la gadaña. La so patente del 25 d'ochobre de 1830 describía «una nueva combinación y aplicación de la maquinaria al envís de tosquilar o cortar les superficies vexetales de verde, yerba y campos». La patente siguía afirmando que «los caballeros del campu topase al usar la mio máquina realizando un exerciciu entreteníu, útil y saludable.»

Tipos de Segadores[editar | editar la fonte]

Manuales[editar | editar la fonte]

Les segadores manuales son aquelles que nun lleven nengún tipu de motor y solo col emburrie físicu del nuesu cuerpu produz el movimientu circular de les cuchielles, de normal helicoidales, pa producir la corte del verde. Son máquines llixeres pero'l so inconveniente ye la necesidá de repasar delles vegaes el terrén.

Llétricos[editar | editar la fonte]

Una segadora elléutrica lleva instalada un motor qu'emplega la lletricidá pa mover la cuchiella que lleva instalada na parte de baxo. Les más avezaes coneutar a la rede por aciu conexón de cable sendo esti un problema a la de xirar y por problemes d'alloñanza yá que ensin un allargador nun se llega bien lloñe. Les más modernes empleguen bateríes qu'esanicien dichu inconveniente.

De gasolina[editar | editar la fonte]

Bien efectivu en xardinos d'ente 400 m² y 1000 m². La so autonomía va amestada a la capacidá de los llitros del so depósitu. El so mayor inconveniente ye la del caltenimientu del motor yá que precisen cambeos periódicos d'aceite o llimpieces por que duren.

Tractores[editar | editar la fonte]

Col tiempu les segadores evolucionaron y adoptaron numberoses formes y diseños afaciéndose a les necesidaes. Un pasu más allá da segadora manual, o la de cuchielles motorizaes, onde en dambos casos ye precisu qu'un usuariu emburrie la máquina a cuerpu. Les segadores-trsutores, disponen d'un motor que non yá mueve'l rotor de les cuchielles sinón que dexa tresportar a un conductor. Esti tipu de segadora tá especialmente pensada pa grandes estensiones de yerba.

Robots[editar | editar la fonte]

Son aquelles qu'aprovechen la teunoloxía recién por que nun tengamos qu'intervenir en nengún momentu na corte del verde. Se programa d'una manera bastante senciella y déxase que faiga'l trabayu'l solu. Funcionen por aciu sensores ya inclusive llegar a realizar pasaes de manera llinial, progresiva y ordenada.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]