Correición d'erros escontra alantre

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La corrección d'errores escontra alantre (n'inglés, Forward Error Correction o FEC) ye un tipu de mecanismu de corrección d'errores que dexa la so corrección nel receptor ensin retresmisión de la información orixinal. Utilizar en sistemes ensin torna o sistemes en tiempu real onde nun se puede esperar a la retresmisión p'amosar los datos. Esti mecanismu de corrección d'errores utilízase por casu, nes comunicaciones vía satélite, nes grabadores de DVD y CD o nes emisiones de TDT para terminales móviles (estándar DVB-H).

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

La posibilidá de correxir errores consíguese añediendo al mensaxe orixinal unos bits de redundancia. La fonte dixital unvia la secuencia de datos al codificador, encargáu d'añedir dichos bits de redundancia. A la salida del codificador llogramos la denomada pallabra códigu. Esta pallabra códigu ye unviada al receptor y ésti, por aciu el decodificador fayadizu y aplicando los algoritmos de corrección d'errores, va llograr la secuencia de datos orixinal. Los dos principales tipos de codificación usaos son:

  • Código bloque. La paridá nel codificador introducir por aciu un algoritmu alxebraicu aplicáu a un bloque de bits. El decodificador aplica l'algoritmu inversu pa poder identificar y, darréu correxir los errores introducíos na tresmisión.
  • Códigos convolucionales. Los bits vanse codificando tal que van llegando al codificador. Cabo destacar que la codificación d'unu de los bits ta descomanadamente influyida pola de los sos predecesores. La decodificación pa esti tipu de códigu ye complexa yá qu'en principiu, ye necesaria una gran cantidá de memoria pa envalorar la secuencia de datos más probable pa los bits recibíos. Na actualidá utilizar pa decodificar esti tipu de códigos algoritmu de Viterbi, pol so gran eficiencia nel consumu de recursos.

Ventayes[editar | editar la fonte]

FEC amenorga'l númberu de tresmisiones d'errores, según los requisitos de potencia de los sistemes de comunicación y amonta la efectividá de los mesmos evitando la necesidá del reenvío de los mensaxes estropiaos mientres la recepción.

Compromisos[editar | editar la fonte]

Polo xeneral incluyir un númberu mayor de bits de redundancia supón una mayor capacidá pa correxir errores. Sicasí, esti fechu amenorga notablemente'l réxime binariu de tresmisión, y aumenta el retardo na recepción del mensaxe



Corrección de errores hacia adelante