Cornelia

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cornelia refuga la corona de Ptolomeo VIII, cuadru de Laurent de La Hyre (Muséu de Belles Artes de Budapest).

Cornelia (c. 189-110 e.C. ) foi una famosa matrona romana, conocida como Madre de los Gracos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fía de Publio Cornelio Escipión l'Africanu y de Emilia Tercia, casóse con Tiberio Sempronio Graco (cónsul en 177 e.C. y en 163 e.C. ) tres la muerte del so padre. Foi madre de doce fíos, pero los únicos que llegaron a la edá adulta fueron Tiberio Sempronio Graco, Cayo Sempronio Graco y Sempronia, quien se casó col so primu, Publio Cornelio Escipión Emiliano.

Foi una muyer culta y de calter fuerte. Dempués de la muerte del so maríu (153 e.C. ), refugó la propuesta de matrimoniu col rei d'Exiptu, Ptolomeo VIII Evérgetes, pa consagrase a la educación de los sos fíos. Formó parte de la familia patricia que más s'apurrió a la defensa de la cultura helenística qu'entós empezaba a asitiase en Roma. A edá bien avanzada, foi-y alzada a tan insigne dama una estatua de bronce nel Foru Romanu, de la cual caltiense la base col epígrafe: Cornelia Africani F. Gracchorum (Cornelia, fía del Africanu y madre de los Gracos). Foi la primer estatua pública n'honor a una muyer espuesta en Roma.

Nos sos Vides Paraleles de Tiberio y Cayo Sempronio Graco, Plutarco afirma que Cornelia gustaba del tratu coles xentes, y amosábase bien hospitalaria para colos sos invitaos. Recibía na so casa a filósofos griegos y toa clase de lliteratos. Dizse que llevó con gran entereza y magnanimidad los sos infortunios, pos sobreviviera al so padre, al so maríu, a los sos fíos y demás familiares y amigos. Los sos últimos años de vida pasar na so villa de los campos misenos, falando del so padre y de los sos fíos a los sos visitantes, como si tratar d'homes d'una dómina pasada.

Dante Alighieri la cita na Divina Comedia, como unu de los espíritos que s'atopen nel llimbu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Plutarco, Vides Paraleles, de Tiberio y Cayo
  • Tácito, Dialogus de oratoribus

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Cornelia