Copa del Rei de fútbol 1904

De Wikipedia
(Redirixío dende Copa del Rei de Fútbol 1904)
Copa del Rei de fútbol 1904
Xeneral
Deporte fútbol
Estáu España
Data de principiu 13 de marzu de 1904
Data de fin 27 de marzu de 1904
Edición 2
Ganador Athletic Club
Eventu final 1904 Copa del Rey Final (en) Traducir
Estadístiques
Participantes 5
Partíos disputaos 3
Cronoloxía
Copa del Rei de fútbol 1903 Copa del Rei de fútbol 1904 Copa del Rei de fútbol 1905
Cambiar los datos en Wikidata

La Copa del Rei de Fútbol 1904, y oficialmente Campeonatu d'España de 1904, foi la segunda edición d'esta competición. Apostar en 1904 en Madrid y pasó a la historia pol so caóticu desenvolvimientu y porque la conquistó'l Athletic Club ensin xugar un namái partíu.[1] Foi'l segundu títulu de Campeones d'España de los bilbainos.

El Campeonatu de la Copa foi entamáu per primer vegada pola Asociación Madrilana de Foot-Ball Asociación presidida por Ceferino Avecilla, que vieno sustituyir al Madrid Foot-Ball Club na organización del tornéu, que tuvo un desenvolvimientu llenu de problemes. Apostar nel Campo del Tiru al Pichón de Madrid a lo llargo del mes de marzu de 1904.

Desarrollu[editar | editar la fonte]

De nuevu yera'l Madrid Foot-Ball club l'encargáu en primer instancia de la organización, y acorde a ello redactó les bases del tornéu, que indicaben que solo podía participar un equipu per cada rexón española. Rexistráronse les inscripciones del representante por Vizcaya, el Athletic Club, vixente campeón de la Copa, y por Cataluña el Club Español de Foot-Ball de Barcelona que yera'l vixente campeón de la Campeonatu de Cataluña. Estos dos equipos tendríen de midise nun triangular col representante madrilanu.[2]

BASES del Campeonatu d'España 1904

1º “Van Poder tomar parte nesti concursu toles Sociedaes de Foot-ball, Asociación d'España, llegalmente constituídas.

2º Pa faer la suscripción han de dirixise al Presidente del «Madrid Foot-ball Club, pasio Plaza de Toros, núm. lo, baxu, antes del 28 de Febreru de 1904,60 carta certificada roblada pol Presidente ó Secretariu, ó a la Direición d'Arte y Sport, acompañando una llista col bandu y suplentes, que'l so númberu ye ilimitáu, roblada pol capitán.

3º Nun van poder tomar parte nesti concursu más que xugadores que pertenezan a una sola Sociedá y que tean domiciliados n'España a lo menos dende la fecha de la inscripción.

4º Namái van poder tomar parte enceste concursu que se va celebrar en Madrid, una Sociedá per cada provincia ó rexón. Si inscribir por una provincia dos ó más Sociedaes, van celebrar ente sigo partíos eliminatorios so les condiciones siguientes:
     a) Van Escoyer un xuráu que va resolver ensin apelación.
     b) Antes del 25 de Marzu, cada bandu xugaría dos partíos contra cada unu de los otros bandos inscritos, apuntándose dos puntos per cada partíu ganáu y unu si hai empate, resultando vencedor el que llogre mayor númberu de puntos.
     c) Si a la fin del exerciciu hai bandos empataos, el xuráu va designar los díes d'alcuentros definitivos.
     d) Les Sociedaes vencedores en cada provincia van ser les que namái van tomar parte nel concursu de Madrid.
     y) El xuráu va unviar a la Comisión organizadora l'acta de la resultancia de los partíos, antes del 27 de Marzu.

5º A Si en dalguna provincia tuviera celebrándose otru concursu, va ser válidu la resultancia pa ésti siempres que les Sociedaes atener al inscribise a les bases 1º, 2º y 3º.

6º Los partíos definitivos del concursu van celebrar en Madrid los díes 27, 28 y 29 de Marzu nos campos, díes y hores que la Comisión organizadora va anunciar a propósito.

7º Estos partíos van xugar por series eliminatories, sorteándose los bandos dos a dos, resultando campeón el que gane la última serie y van disponese en díes alternos pa descansu de los xugadores

8º Los partíos van celebrar con cualquier tiempu si nun hai alcuerdu en contra per parte de los capitanes respeutivos.

9º Los xueces van nomar de común alcuerdu ente los capitanes de los bandos. De nun tar conformes va ser el xuráu monbrado pola Comisión organizadora'l que lo faiga.

10º En casu d'empate, el xuez árbitru va poder enllargar el partíu por tiempu de quince minutos con cambéu de terrén a los siete y unu de descansu.

11º Y1 xuez árbitru va dar cuenta al xuráu de la resultancia de los partíos n'acta roblada por él y los dos capitanes antes de venticuatro hores.

12º Diferencies y reclamaciones de cualesquier índole van tener que faese por escritu al xuráu antes de venticuatro hores, y el so fallu va ser inapellable.

13º La copa va quedar propiedá de la Sociedá que mientres trés años socesivos llogre'l campeonatu.

14º La Sociedá que llogre'l campeonatu queda obligada a apostalo al añu siguiente a les Sociedaes que s'inscriban como establez la base 4º y condiciones, y si fuera vencida na so provincia ó en Madrid a apurrir la copa a la Sociedá vencedora.

15º Si la Sociedá que llograra la copa unu ó dos años siguíos eslleiérase, va faer entrega d'ella a la Comisión organizadora.

16º Nestos partíos va rexir cada añu'l reglamentu aprobáu últimamente pola Asociación de Clubes de Foot-ball d'Inglaterra. Van Formar el xuráu'l señores Marques de Guadalets, Marqués de Cabriñana, Marqués d'Alta Villa y Marqués de Tovar.”
Madrid Foot-Ball Club. Xineru de 1904, Madrid.

Cola rivalidá ente los equipos madrilanos por ser el representante de la ciudá na Copa exacerbada, les eliminatories ente los equipos madrilanos pa resolver el so representante apostáronse como parte del tornéu de Copa, tal como indicaben les bases.[3] La Federación Madrilana, sol mandatu del nuevu presidente Ceferino Avecilla, aportunó en ser l'organizador. Asina, nun principiu taben inscritos el Club Español de Madrid y el Madrid-Modernu Foot-Ball Club —equipu formáu pola fusión del Madrid F. C. y el Modernu Foot-Ball Club—,[4] sicasí, a última hora almitiéronse dos equipos madrilanos más na competición, el Moncloa Foot-Ball Club y l'Iberia Foot-Ball Club, obligando a modificar el calendariu trayendo a un ensin fin d'errores.[5] Antes d'empezar el tornéu, l'Español de Barcelona, disconforme col sistema de competición anunció que nun allegaría a Madrid.

El tornéu empezó'l 13 de marzu anque'l 19 de marzu empezaron los problemes. Na eliminatoria ente l'Español de Madrid y el Madrid-Modernu, l'alcuentru acabó con empate a cinco goles. Los capitanes de dambos equipos alcordaron nun prorrogar el partíu como taba axustáu, pero nun llegaron a un alcuerdu sobre cuando teníen de xugar el desempate.[6] Los españolistes queríen xugar a la mesma hora del día siguiente, pero'l Madrid-Modernu negar al entender que nes bases del tornéu dicíase que nengún desempate podía xugase nun plazu inferior a les 48 hores dempués del partíu. A otru día pos solo l'Español allegó p'apostar el desempate. El presidente de la Federación Ceferino Avecilla, quien yera de la mesma presidente del Español, dio la razón a los españolistes magar avisar a los madridistes que'l partíu nun tenía d'apostar se,[5] y declaró-yos vencedores del partíu.[7]

Magar la final de la Copa fuera prevista nun principiu pal día 28 de marzu, la inclusión del Moncloa y l'Iberia nel tornéu a última hora, obligó a utilizar esa fin de selmana pa apostar una eliminatoria extra y a retrasar la final. El 27 de marzu enfrentáronse l'Español y el Moncloa y cuando los primeres vencíen por 1-0 mancóse-yos de forma casual el defensa Hermúa. Sobre'l mesmu verde diagnosticóse-y un frayatu de tibia y peroné polo que l'árbitru del alcuentru decidió suspendelo, colo que'l club españolista decidió reclamar la victoria. Mientres una asamblea de l'Asociación Madrilana de Clubes de Football, el presidente de la entidá propunxo aceptar el reclamu. Pero la so condición de Presidente del club reclamante fizo que'l so votu fuera refugáu.[7] Pa resolver el conflictu, recurrir a un sortéu que favoreció a Español, y nomar finalista.

Esi retrasu na final provocáu poles eliminatories previes, y que nun foi comunicáu al Athletic Club,[8] fizo que los bilbainos presentar a xugar el partíu'l día y hora establecíu, nun presentándose por lóxica los españolistes conscientes del retrasu y que nun sería esi día'l del partíu final. Al nun tener rival se autoproclamó campeón y coló de vuelta a Bilbao.[5] El fechu de autoproclama producir d'igual manera cuando l'Español fixo lo propio'l día 29 al nun tar presente'l Athletic, siéndo-y reconocíu de primeres per parte de la federación el títulu y esixéndo-y lo a los vascos.[9] Les protestes del restu de clubes madrilanos sirvió por que se diera al Athletic como'l vencedor en tanta desorganizazción. Ente otres coses, aludíase que los españolistes nin siquier teníen aseguráu'l so puestu na final yá que ganara les eliminatories rexonales: empatara un partíu y nun terminara l'otru. En desaguando en cruces de declaraciones tres la postura de Avecilla,[10][11] arriendes de la imposibilidá de resolver un casu retrasáu yá hasta'l periodu branizu, l'Asociación Madrilana decidió consagrar como ganador al Athletic Club pola so condición de campeón vixente.[12]

Participantes[editar | editar la fonte]

Equipos participantes
Madrid-Modernu F. C. Español F. C. Ikurrina Athletic Club Moncloa F. C. Iberia F. C.

Fase previa[editar | editar la fonte]

Por cuenta de la inclusión de los equipos madrilanos, incluyir na fase final del tornéu la fase clasificatoria de Madrid como fase previa a la fase final.

Semifinales[editar | editar la fonte]

Tornéu Clasificatorio de Madrid
Semifinales
Llocal

4:0

Iberia F.C. 13 de marzu de 1904 Tiro del Pichón,

Final[editar | editar la fonte]

Tornéu Clasificatorio de Madrid
Final
Llocal

1:0

Moncloa F. C. 27 de marzu de 1904 Tiro del Pichón,

Fase final[editar | editar la fonte]

Final[editar | editar la fonte]

Copa del Rei
Final
Llocal

n/j

Ikurrina Athletic Club 29 de marzu de 1904 Tiro del Pichón,


Campeón
Athletic Club
2º títulu

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diariu Universal y Diariu Arte y Sport. Diariu El Mundo (ed.): «Los "teams" acháquense incumplir les regles». Consultáu'l 23 de xunu de 2016.
  2. Revista Arte y Sport (ed.): «Inscritos 1904» páx. 10. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  3. Revista Arte y Sport (ed.): «Bases del Campeonatu d'España 1904» páx. 9-10. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  4. Revista Arte y Sport (ed.): «Fusión Madrid y Modernu» páx. 11. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 Revista Arte y Sport (ed.): «Desastre nel Campeonatu d'España 1904» páx. 10-11. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  6. Revista Arte y Sport (ed.): «Empate Madrid-Español a 5 goles» páx. 10. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  7. 7,0 7,1 Ball, Phil (2003). Morbo:The Story of The Spanish Football. WSC Books Limited. ISBN 0954013468.
  8. Revista Arte y Sport (ed.): «Negligencia de la Federación» páx. 11. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  9. Revista Arte y Sport (ed.): «Acusaciones Athletic-Español» páx. 5. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  10. Revista Arte y Sport (ed.): «Acusaciones Athletic-Español 2» páx. 7. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  11. Revista Arte y Sport (ed.): «Acusaciones Athletic-Español 3» páx. 11. Consultáu'l 24 de marzu de 2016.
  12. Otres fontes indiquen que llegó a dase por campeón al Español de Madrid por incomparecencia del Athletic Club, pero qu'ante la protesta del restu d'equipos madrilanos acabó concediéndose'l títulu al equipu vizcaín.

Bibliografía[editar | editar la fonte]