Convención de Viena sobre'l Derechu de los Trataos

De Wikipedia
Centru Internacional de Viena.

La Convención de Viena sobre'l Derechu de los Trataos foi suscrita en Viena (Austria) el 23 de mayu de 1969 y entró en vixencia 27 de xineru de 1980.

Foi ellaborada por una conferencia internacional axuntada en Viena, sobre la base d'un proyeutu preparáu, mientres más de quince años de trabayu, pola Comisión de Derechu internacional de les Naciones Xuníes. El so oxetivu foi codificar el derechu internacional consuetudinario de los tratáus y, amás, desenvolvelo progresivamente, tamién ius cogens.

L'artículu segundu de dicha Convención define al tratáu como una cita|alcuerdo internacional celebráu por escritu ente Estaos y rexíu pol derechu internacional, yá conste nun preséu únicu o en dos o más preseos conexos y sía'l que quier la so denominación particular.}}

Por tanto, les sos disposiciones son aplicables namái a tratáus por escritu ente Estaos; queden escluyíos de la definición antes descrita, aquellos que nun consten por escritu y los alcuerdos ente un Estáu y otros suxetos de derechu internacional (como les organizaciones internacionales) o ente esos otros suxetos de derechu internacional. Sicasí, la mesma Convención precisa que'l fechu que nun s'aplique en tales casos, nun afecta'l valor xurídicu de tales alcuerdos, l'aplicación a los mesmos de cualesquier de les normes enunciaes nella a que tuvieren sometíos en virtú del derechu internacional independientemente de la Convención y l'aplicación de la Convención a les rellaciones de los Estaos ente sigo en virtú d'alcuerdos internacionales nos que fueren coles mesmes partes otros suxetos de derechu internacional.

La Convención, en cuanto tal nun tener efeutu retroactivu, pos namái s'aplica a los trataos celebraos dempués de la so entrada a valir y non a los celebraos con anterioridá (ensin perxuiciu de l'aplicación de cualesquier normes enunciaes nella a les que tean sometíos los tratáus en virtú del derechu internacional independientemente de la Convención). Cuando les Naciones Xuníes roblaron la Convención de Viena previeron que yera importante faer valir los derechos que contién, polo qu'en dellos artículos difusos (ye dicir que nun hai un capítulu que los contenga n'orde), establecen les aiciones, los recursos ante xuez o árbitru.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.