Consuelo Ordóñez

De Wikipedia
Consuelo Ordóñez
Vida
Nacimientu Caraques28 d'avientu de 1959 (64 años)
Nacionalidá España
Familia
Hermanos/es Gregorio Ordóñez (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá del País Vascu
Llingües falaes castellanu
Oficiu activista
Cambiar los datos en Wikidata

Consuelo Ordóñez Fenollar (28 d'avientu de 1959Caraques) ye una activista y abogada española que dedicó gran parte de la so vida a lluchar contra la organización terrorista ETA, que mató a la so hermano y amenaciar de muerte mientres años, de la mano del movimientu asociativu. Anguaño preside'l Coleutivu de Víctimes del Terrorismu (COVITE).

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Caraques (Venezuela) en 1959 y con apenes seis años volvió a España, d'onde ye la so familia, pa vivir en San Sebastián colos sos padres y el so hermanu Gregorio Ordóñez. Ellí cursó los sos primeros estudios nel Colexu Mary Ward de la capital donostiarra. Darréu llicencióse en Derechu na Universidá del País Vascu (UPV) y empezó a trabayar como secretaria xudicial y oficial de l'alministración de Xusticia n'enclaves como Hernani, Lasarte o Éibar. Tres unos años, colexóse como procuradora y desempeñó dicha llabor primero en Bergara y darréu en Tolosa, onde tuvo hasta payares de 2003, momentu en que tuvo que exiliase del País Vascu tres una llamada del ministru del Interior Ángel Acebes, quien la sollertó de de que la so vida corría un grave peligru pol altu riesgu d'atentáu d'ETA contra ella.

La so trayeutoria vital tuvo marcada pol atentáu qu'ETA perpetó contra'l so hermanu Gregorio en San Sebastián el 23 de xineru de 1995, cuando lo asesinaron mientres comía nun restorán. Dende esi momentu, empecipiar nel mundu del activismu contra ETA y la so redolada participando en concentraciones silencioses contra asesinatos y secuestros de la banda. Ello acarretar una primer agresión en 1995, cuando mientres una d'eses concentraciones dellos simpatizantes de la banda terrorista apedriar mientres se manifestaba en silenciu contra la organización terrorista[1]

En 1999 participó na fundación de la plataforma ¡Abasta yá! xunto con, ente otros, Joseba Pagazaurtundua (asesináu por ETA nel 2003), Maite Pagazaurtundua, Mikel Azurmendi, Agustín Ibarrola, María San Gil, Rosa Díez y Fernando Savater, que pasen a ser oxetivos d'ETA. Anguaño ye la presidenta del Coleutivu de Víctimes del Terrorismu (COVITE), organización que fundó en 1998 xunto con otros damnificados pol terrorismu pa vehicular un sofitu a les families de les víctimes, inesistente entós daquella nel País Vascu.

Siempres contraria a que los distintos Gobiernos d'España otorguen concesiones a ETA, amosóse crítica cola política antiterrorista entamada pol gobiernu de José Luis Rodríguez Zapatero (PSOE)[2] y pol Gobiernu de Mariano Rajoy (PP)[3] amosando les sos reticencies escontra los contactos del PSOE con Batasuna y escontra la tibieza del PP col mundu de la izquierda abertzale desque ETA decretó la so "alto'l fueu definitivo" n'ochobre de 2010.

En xunu de 2012 axuntar na cárcel d'Álava col etarra Valentín Lasarte, unu de los responsables del asesinatu del so hermanu, pa reclama-y que collaborara coles autoridaes nel esclarecimiento de los cerca de 400 asesinatos d'ETA non resueltos.

El 15 de marzu de 2014, treslladóse, xunto con otros dos miembros de COVITE, hasta la llocalidá navarra de Alsasua, onde 150 fuxíos d'ETA axuntárense pa escenificar el so regresu al País Vascu y pidir "protagonismu" nel "procesu de paz". Ellí pidió-yos que collaboraren coles autoridaes nel esclarecimiento de crímenes y que condergaren el terrorismu d'ETA[4]

Referencies[editar | editar la fonte]