Conseyu del Idioma Noruegu

De Wikipedia
Conseyu del Idioma Noruegu
organismu públicu y regulador del idioma
Llocalización
Sede Oslu
Direición Noruega
Forma xurídica organisasjonsledd (en) Traducir
Historia
Fundación2005
Organigrama
Presidente Guri Melby (2016)
Erik Ulfsby (2018)
Participación empresarial
Organización matriz Ministeriu de Cultura de Noruega
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Conseyu del Idioma Noruegu (noruegu: Språkrådet) ye l'órganu consultivu del gobiernu noruegu n'asuntos rellacionaos al idioma noruegu y a la normalización llingüística. Dende'l 2003 el so direutor ye Sylfest Lomheim.

El Conseyu del Idioma ayuda a protexer el patrimoniu cultural pol idioma noruegu faláu y escritu, promueve iniciatives p'aumentar la conocencia de la llingua, la so hestoria y carauterístiques distintives, promueve la tolerancia y el respetu mutuu ente los falantes de les distintes variedaes de noruegu y protexe los derechos de cada ciudadanu con al respeutive del usu de la llingua noruega.

Esti conseyu da encamientos a les autoridaes en materia perteneciente al idiomasobremanera respectu al usu del noruegu nes escueles, na Corporación de Radiodifusión Noruega y n'órganos de gobiernu, amás, presenta declaraciones sobre los principios de codificación de la llingua escrita y nomes de llugares, propón midíes llegales n'asuntos respeuto al idioma noruegu, brinda encamientos y guía al públicu xeneral y participa y promueve na cooperación nórdica pal cultivu de la llingua.

El Conseyu foi establecíu pola Llei del Conseyu del Idioma Noruegu en 1972. La so mayor publicación ye'l periódicu trimestral Språknitt. El Conseyu tien un equipu d'alredor de venti persones y el so subordináu'l Ministeriu Noruegu de Cultura y Asuntos Eclesiásticos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]