Conseyu de la Shura

De Wikipedia
Conseyu de la Shura
Datos xenerales
Tipu Cámara alta
Estáu Bandera de Exiptu Exiptu
Parte de Parllamentu d'Exiptu
Formáu por Member of the Shura Council (en) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 270
Cambiar los datos en Wikidata

El Conseyu de la Shura (n'árabe: مجلس الشورى, Árabe exipciu: [ˈmæɡ-yos yʃˈʃoːɾɑ]) ye la cámara alta del parllamentu bicameral exipciu. El so nome podría traducise al español como "el Conseyu Consultivu". La cámara baxa del parllamentu ye l'Asamblea del pueblu exipciu.

El Conseyu de la Shura foi creáu en 1980 al traviés d'una enmienda constitucional. El Conseyu ta compuestu por 264 miembros de los cualos 176 miembros son escoyíos direutamente y 88 son nomaos pol Presidente de la República pa periodos de seis años. La membresía ta xirando, cola metá del Conseyu anovará cada trés años. Los poderes llexislativos del Conseyu de la Shura son llindaos. Escoyer a los miembros de l'Asamblea Constituyente d'Exiptu. Na mayoría de los asuntos de la llexislación, l'Asamblea del Pueblu acútase la última pallabra en casu de desalcuerdu ente les dos cases.

Poderes[editar | editar la fonte]

A pesar de los poderes del Conseyu de la Shura nun son tan estenses y efectives como l'Asamblea del pueblu exipciu, la so xurisdicción conforme a lo dispuesto polos artículos (194) y (195) de la Constitución toma l'estudiu y proposición de lo que se considera necesariu pa caltener los principios de la 23 de xunetu la revolución y el 15 de mayu 1971 la revolución correutiva. El Conseyu de la Shura tien de ser consultáu na siguiente (artículu 195): El conseyu tien de ratificar:

  • Factures de la enmienda constitucional.
  • Tolos trataos o convenios qu'afecten a la integridá territorial o la soberanía d'Exiptu.

En casu de desalcuerdu cola Asamblea Popular, un comité combináu ta formáu compuestu por presidentes de dambes cámares y los miembros de siete de cada cámara. El proyeutu de llei ye esaminada de nuevu en dambes cámares. Magar inda nun ta d'alcuerdu, la cuestión ye, una vegada más nuna sesión conxunta de dambes cámares pa llegar a una declaración común.

El conseyu considerar nuna capacidá consultiva para:

  • Borradores, y los planes xenerales de desenvolvimientu social y económicu.
  • Proyeutos de llei unviáu al Conseyu pol Presidente de la República.
  • Toles cuestiones relatives a la política xeneral del Estáu o de los asuntos internacionales a que se refier al Conseyu Consultivu pol Presidente de la República.

Nesti casu, el Conseyu sostién la so decisión al presidente y l'Asamblea del Pueblu.

Eleiciones al parllamentu[editar | editar la fonte]

Anguaño hai 18 partíos políticos reconocíos que cubren un ampliu espectru políticu. Sicasí, la formación de partíos políticos basaos na relixón tán téunicamente prohibíos pola Constitución. Los grupos d'oposición política y de presión, como los Hermanos Musulmanes, tán activos n'Exiptu, y los sos puntos de vista pública, y tán representaos nos distintos niveles del sistema políticu. Sicasí, el poder ta concentráu nes manes del Presidente de la República y el Partíu Nacional Democráticu, que caltién una mayoría calificada na Asamblea del pueblu exipciu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]