Congresu de la Nación Arxentina

Coordenaes: 34°36′34.75″S 58°23′33.29″W / 34.6096528°S 58.3925806°O / -34.6096528; -58.3925806
De Wikipedia
Congresu de la Nación Arxentina
Datos Xenerales
País Bandera d'Arxentina Arxentina
Tipu Bicameral
Cámara alta Cámara de Senadores
Cámara baxa Cámara de Diputaos
Lideralgu
Presidente de la
Cámara alta
Gabriela Michetti, PRO
Presidente de la
Cámara baxa
Emilio Monzó, PRO
Mayoría del
Senáu
Arxentina Federal y Camudemos
(primeres minoríes)
Mayoría de
la Cámara
Camudemos
(primera minoría)
Estructura
Miembros 329
(72 senadores)
(257 diputaos)
Senado de la Nación 2018.svg
Senáu
Grupos representaos

Oficialismu (25)

Oposición (48)

Salariu 85.000 pesos[7] (USD 5.666)
Cámara de Diputados de la Nación 2018.svg
Cámara de Diputaos
Grupos representaos

Oficialismu (108)

Oposición (149)

Salariu 185.000 pesos[7] (USD 11.621)
Sedes
Congreso-sol cupula-TM.jpg
Palaciu del Congresu de la Nación Arxentina
[editar datos en Wikidata]

El Congresu de la Nación Arxentina ye l'órganu qu'exerce'l poder llexislativu federal de la República Arxentina. Esti conformar por una asamblea bicameral, con 329 miembros estremáu nuna Cámara de Diputaos, que consta de 257 diputaos, y un Senáu, que consta de 72 senadores.

El Congresu sesiona ente'l 1 de marzu y el 30 de payares de cada añu, anque'l Presidente de la Nación puede convocar sesiones estraordinaries o prorrogar la so estensión.[9] Nel primer casu ye'l presidente quien determina les temes a tratar, ente que nel segundu'l Congresu tien llibre iniciativa. Según la interpretación de les Cámares, esta prórroga de sesiones tamién puede ordenala el Congresu.

La so sede alcuéntrase nel Palaciu del Congresu na Ciudá Autónoma de Buenos Aires, na Plaza del Congresu que s'atopa nun estremu occidental de l'Avenida de Mayu, que coneuta direutamente cola Plaza de Mayu, onde s'atopa la Casa Rosada, sede del Poder Executivu nacional.

El Senáu componer por 3 (trés) representantes de caúna de les provincies, más trés de la ciudá de Buenos Aires; son escoyíos por votación direuta de los habitantes de cada distritu, por aciu el sistema de llista incompleta, correspondiendo dos a la llista que mayor cantidá de votos llogre y unu a la que lu sigue. La Cámara de Diputaos componer por una cantidá variable de representantes en función de la población que tien el distritu (caúna de les provincies y la ciudá de Buenos Aires), pero dicha cantidá nunca puede ser menor a trés, escoyer por aciu el sistema proporcional D'Hont. Pola Llei de cupu femenín un 30% de los cargos parllamentarios tienen de ser ocupaos por muyeres.

Los senadores duren seis años nel so mandatu, pero'l Senáu anovar por tercios cada dos, correspondiendo realizar les eleiciones de renovación per distritu alternaos. Los diputaos duren cuatro años y la Cámara anuévase por mitaes; cada distritu escueye cada dos años aproximao la metá de los diputaos que-y correspuenden. Tanto senadores como diputaos pueden ser reelectos indefinidamente.

Sede[editar | editar la fonte]

Edificiu sede dende 1864 hasta 1905.

Una vegada unificada la República Arxentina, y depués de la eleición de Bartolomé Mitre como primer presidente, empezó a sesionar el Congresu Nacional. Nel so primer añu de funcionamientu, ocupó de forma precaria l'edificiu de la Llexislatura de la Provincia de Buenos Aires, na actual cai Perú 272, na sala de representantes construyida en 1821, qu'inda esiste y forma parte de la Mazana de les Lluces.

Sicasí, Mitre xestionó rápido la construcción d'una sede propia, afecha a les necesidaes y a les dimensiones del nuevu parllamentu. Asina, encargó la obra al arquiteutu cordobés Jonás Larguía, quien diseñó un edificiu d'influencia italiana con trés grandes arcos d'accesu y un frontis, allugáu na esquina de les cais Defensa y Victoria (güei Balcarce y Hipólito Yrigoyen, anguaño sede de l'Academia Nacional de la Historia), a una banda de la Plaza de Mayu y en diagonal a la Casa Rosada, sede del Executivu Nacional.

Esta pequeña sede viose pronto atarraquitada pola cantidá creciente de funcionarios, talamente que yá na década de 1880 empezóse a reclamar la construcción d'un nuevu edificiu. Mientres 1880, frente a una guerra civil causada pola Federalización de Buenos Aires, el Congresu sesionó na Municipalidá de Belgrano, güei Muséu Sarmiento.[10]

Proyeutu de Vittorio Meano pal actual Congresu, presentáu en 1896.

Pasada la crisis de 1890 que llevó al Estáu Nacional a la quiebra, empezó a tomar forma'l proyeutu pal nuevu Congresu Nacional, y en 1895 realizóse'l concursu de proyeutos, nel cual foi escoyida ganadora la propuesta del italianu Vittorio Meano. Escoyérase pal Poder Llexislativu una mazana completa xunto al encruz de l'Avenida Rivadavia y l'Avenida Callao, dos arteries d'importancia yá nesa dómina, y qu'amás remataba la nueva Avenida de Mayu, rematada ya inaugurada en 1894. Anque nun primer momentu pensárase nuna mazana n'Avenida Callao y Paraguái, privilexóse esti nuevu allugamientu, onde hasta esi momentu atopaba un corralón propiedá de Spinetto Hermanos, quien vendieron el terrén al Estáu Nacional.

Les obres empezaron escontra 1897, al cargu de la compañía Pablo Besana, y el nuevu Congresu Nacional sería inauguráu en 1906, empezando a sesionar esi mesmu añu, anque l'edificiu faltaba de tar termináu, y la construcción siguió la siguiente década. L'antiguu Congresu xunto a Plaza de Mayu, pasó a ser sede del Archivu Xeneral de la Nación, hasta qu'en 1942 foi vendíu al Bancu Hipotecariu Nacional y baltáu pa la construcción de la nueva sede del bancu, anque la so sala de sesiones caltener nel interior del edificiu y anguaño realícense visites a la cortil histórica.

El Edificiu Axuntu de la Cámara de Diputaos, diseñáu en 1966 ya inauguráu en 1988.
L'Anexu “C”, inauguráu en 2013.

En 1910, pa brindar una fayadiza perspeutiva y marcu al pimpanu edificiu, el presidente Figueroa Alcorta ordenó la baltadera de dos manzanes completes pa inaugurar la Plaza del Congresu. Escontra 1915, siguíen los trabayos nel interior del edificiu y los revestimientos pedreses, con nueves partíes presupuestaries que fixeron la suma destinada a la construcción de tala forma que se formó una comisión pa investigar sobreprecios. L'actual edificiu del Congresu recién pudo concluyise en 1946, añu en que se remató'l revestimiento del hemiciclu que da a la cai Combate de los Pozos.[11]

Poques décades dempués, el personal de la Cámara de Diputaos aumentara de tal manera que les oficines del Palaciu resultaben insuficientes, y p'evitar siguir arrendando propiedaes vecines, decidióse la construcción d'un Edificiu Amiesto. Ocupando un gran terrén del otru llau d'Avenida Rivadavia, llamar a concursu de proyeutos en 1966 y foi escoyíu'l de Manteola/Petchersky/Sánchez Gómez/Santos/Solsona. Pero les dictadures que clausuraron el Congresu Nacional mientres los siguientes 25 años retrasaron la construcción y el Anexu de la Cámara de Diputaos (güei llamáu Anexu “A”) pudo ser inauguráu recién en 1984, col regresu a la democracia.

Anque'l Congresu arrienda un edificiu de departamentos en Riobamba 71 que funciona como Anexu “B” de Diputaos, en 2003 escoyóse'l proyeutu del arquiteutu Jorge Cortiñas pa la construcción d'un edificiu ad hoc llamáu Anexu “C”, ocupando un terrén que mira a la cai Bartolomé Mitre y que los sos fondos tocar col qu'Anexu “A”.[12] La obra empezó en 2006 y foi habilitada a fines de 2011,[13] mientres s'anunciaba la construcción del Anexu “D”, un edificiu menor diseñáu pol estudiu 3S Arquiteutura.[14]

Atribuciones de les Cámares[editar | editar la fonte]

Caúna de les cámares del Congresu tien atribuciones propies o particulares.

La Cámara de Diputaos tien la iniciativa de los proyeutos de llei que traten sobre contribuciones y reclutamiento de tropes, recibe los proyeutos llei surdíos por iniciativa popular (incorporada pola reforma de 1994), acusar ante'l Senáu al Presidente, Vicepresidente, Xefe de Gabinete, ministros del Poder Executivu y miembros de la Corte Suprema en xuiciu políticu y someter a consulta popular un proyeutu de llei.

La Cámara de Senadores ye cámara d'orixe na ley convenio sobre'l réxime de coparticipación federal d'impuestos y en proyeutos de llei que promuevan el poblamientu y la crecedera harmónica de la nación, autoriza al presidente por que declare l'estáu de sitiu en casu d'ataque esterior, xulga en xuiciu públicu a los acusaos pola Cámara de Diputaos y empresta alcuerdu al presidente pa designar a los miembros de la Corte Suprema y a los demás xueces federales, ministros plenipotenciarios, encargaos de negocios y d'oficiales cimeros de les Fuercies Armaes.

Representación federal nel Senáu y en Diputaos[editar | editar la fonte]

El bicameralismo arxentín respuende a una tradición histórica rellacionada cola formación del estáu y l'asunción de la forma federal d'estáu. Ye un sistema bicameral: La cámara alta ta conformada por un númberu fixu de 72 senadores (3 por provincia), siempres y cuando nun s'establezan nueves provincies, ente que a la cámara baxu componer diputaos que la so cantidá regular por censu nacional cada 10 años, habiendo 1 diputáu cada 33.000 arxentinos (257 anguaño). El fundamentu anicia, per un sitiu, respectu de la Cámara de Diputaos en que representa al pueblu de la nación nel so conxuntu, y per otru llau, allúgase la Cámara de Senadores que representa a les provincies como estamentos parte del estáu federal arxentín, funcionando esta como representación de les provincies nesi calter (de provincies) que da garantía d'igualdá a les provincies nel gobiernu federal.

Distritu Senadores Diputaos
Ciudá Autónoma de Buenos Aires 3 25
Provincia de Buenos Aires 3 70
Provincia de Catamarca 3 5
Provincia del Chaco 3 7
Provincia del Chubut 3 5
Provincia de Córdoba 3 18
Provincia de Corrientes 3 7
Provincia d'Entre Ríos 3 9
Provincia de Formosa 3 5
Provincia de Jujuy 3 6
Provincia de La Pampa 3 5
Provincia de La Rioja 3 5
Provincia de Mendoza 3 10
Provincia de Misiones 3 7
Provincia del Neuquén 3 5
Provincia de Río Negro 3 5
Provincia de Salta 3 7
Provincia de San Juan 3 6
Provincia de San Luis 3 5
Provincia de Santa Cruz 3 5
Provincia de Santa Fe 3 19
Provincia de Santiago del Estero 3 7
Provincia de Tierra del Fueu 3 5
Provincia de Tucumán 3 9
Total Arxentina 72 257

Inmunidaes de los congresistes[editar | editar la fonte]

Los miembros del Congresu tienen fueros parllamentarios que, en forma espresa na Constitución Arxentina, determinen que "nengún de los miembros del congresu puede ser acusáu, entrugáu judicialmente, nin fadiáu poles opiniones o discursos qu'emita desempeñando'l so mandatu de llexislador".[15] Amás, un miembru del Congresu namái puede ser arrestáu si ye sorprendíu in fraganti na comisión d'un delitu. Dicha inmunidá aplícase namái mientres el so mandatu.[16] Según los artículos 66 y 70 de la Constitución Nacional, les cámares pueden correxir (suspender) a cualesquier de los sos miembros pola so conducta, remover por inhabilitación física o moral sobreviniente a la so incorporación, o la so esclusión, por mayoría de dos tercios de los votos. La llei 25230 estableció un Réxime d'Inmunidaes pa llexisladores, funcionarios y maxistraos, sancionada'l 8 de setiembre del añu 2000 y promulgada pol gobiernu de Fernando de la Rúa cuatro díes dempués.[17]

Añu Congresista Situación Motivu[18]
1853 Representante Pedro Ferré Espulsáu Negase a siguir actuando nes sesiones posteriores a la sanción de la Constitución
1867 Diputáu Eusebio Ocampo Espulsáu Cooperar con una rebelión contra'l Gobiernu Nacional na Provincia de Cuyo
Diputáu Buenaventura Sarmiento
1874 Diputáu Juan Andrés Gelly y Obes Espulsáu Nun asistir a les sesiones mientres dos meses
Diputáu Francisco de Elizalde
1925 Diputáu Luis Olmedo Cortés Espulsáu Imputación de llograr ilicitamente fuertes cantidaes de dineru del Bancu de Mendoza
Diputáu José Núñez
1940 Diputáu José Guillermo Bertotto Espulsáu Venceyáu al casu de la venta de tierres d'El Palomar al Gobiernu Nacional
1948 Diputáu Roberto Sanmartino Suspensión per trés sesiones consecutives Espresiones ofensives mientres una sesión
1949 Diputáu Agustín Rodríguez Araya Espulsáu Espresiones arramaes mientres la campaña eleutoral contra integrantes de la Cámara
1949 Diputáu Atilio Cattáneo Espulsáu Espresiones inxurioses contra'l Presidente de la Nación nun actu de propaganda política
1955 Diputáu Roberto Carena Espulsáu Arrenunció al so escañu en disconformidá cola separación de la Ilesia Católica del Estáu
1988 Diputáu Horacio Cambareri Suspensión per trés sesiones consecutives Desorde de conducta n'exerciciu de les sos funciones al utilizar el serviciu de telex con fines políticos mientres los Llevantamientos Carapintadas
1991 Diputáu Angel Luque Espulsáu Conceutos arramaos nun reportaxe periodísticu rellacionaos col crime de María Soledad Morales asocedíu en Catamarca
1995 Diputáu Eduardo Varela Cid Suspensión por 45 díes Desorde de conducta n'exerciciu de les sos funciones al pretender llograr beneficios personales al tramitar una llei
2002 Diputada Hilda Norma Ancarani de Godoy Espulsada Amenaces contra dos periodistes d'un mediu televisivu
2005 Senador Raúl Ochoa Suspensión Xulgáu por votar dos veces nes eleiciones llexislatives de 2001
2017 Diputáu Julio De Vido Suspensión Desafueru xudicial al ser investigáu en causes de corrupción.

Composición política del Congresu[editar | editar la fonte]

Vista del Congresu de la Nación Arxentina dende l'este de la Plaza del Congresu, cola estatua El Pensador de Rodin en primer planu.
Detalle d'una araña allugada nel interior del edificiu.

A avientu del 2017, tres la última eleición en que s'anovó un terciu de los senadores y la metá de los diputaos nes eleiciones llexislatives del 22 d'ochobre de 2017, el interbloque oficialista de Camudemos, fuercies que sofiten al Presidente Mauricio Macri, ye la primer minoría con 108 diputaos y la segunda minoría con 24 senadores, nun llogrando'l quórum.[19]

La segunda minoría en cantidá de representaos en diputaos ye'l Frente pa la Victoria con 65 diputaos. La primer minoría en cantidá de representaos en senadores ye'l bloque Arxentina Federal con 25 senadores. La tercer minoría en diputaos ye la representación d'Arxentina Federal con 31 diputaos, en cuartu llugar el interbloque Frente Renovador UNA con 20 diputaos.

Cámara de Diputaos[editar | editar la fonte]

Interbloques Bloques Presidentes de bloque
Camudemos (108) (Presidente: Mario Negri) Pro (55) Nicolás Massot
Unión Cívica Radical (40) Mario Negri
Coalición Cívica (10) Elisa Carrió
Partíu pola Xusticia Social (1) Beatriz Ávila
Frente Cívicu y Social de Catamarca (1) Eduardo Brizuela del Moral
Salta Somos Toos (1) Alfredo Olmedo
Frente pa la Victoria-PJ (65)[20] Agustín Rossi
Arxentina Federal (33) (Presidente: Pablo Kosiner) Xusticialista (19) Pablo Kosiner
Frente de la Concordia Misioneru (5) Jorge Daniel Franco
Córdoba Federal (4) Martín Llaryora
Xusticialista por Tucumán (3) Pablo Raul Yedlin
Partíu Bloquista de San Juan (1) Graciela María Caselles
Toos Xuntos per San Juan (1) Walberto Enrique Allende
Frente Renovador UNA (20) (Presidenta: Graciela Camaño) Federal Xuníos por Una Nueva Arxentina (17) Graciela Camaño
Chubut Somos Toos (1) Jorge Taboada
Córdoba Trabayo y Producción (1) Adriana Mónica Nazario
Trabayu y Dignidá (1) Rosa Rosario Muñoz
Frente Cívicu por Santiago (6) Hugo Infante
Peronismu pa la Victoria (4) Leonardo Grosso
Socialdemócrata (4) (Presidente: Martín Lousteau) Evolución Radical (3) Martín Lousteau
Partíu Intransixente de Mendoza (1) José Luis Ramón
Unidá Xusticialista (4) Ivana Bianchi
PTS-Frente d'Izquierda (2) Nicolás del Caño
Escueyo Catamarca (2) Gustavo Arturo Saadi
Otros (9) Somos San Juan (1) María Florencia Peñaloza Marianetti
Movimientu Llibres del Sur Llibres del Sur (1) Victoria Donda
Partíu Socialista (1) Luis Contigiani
Concertación Forxa (1) Juan Manuel Pereyra
Frente d'Izquierda y de los Trabayadores (1) Romina del Plá
Movimientu Popular Neuquino (1) Alma “Chani” Sapag
Nuevu Espaciu Santafesino (1) Alejandra Rodenas
Primeru Arxentina (1) Alejandro Ramos
Somos Mendoza (1) Omar Félix
  • Según la páxina oficial del Congresu[21]

Cámara de Senadores[editar | editar la fonte]

Interbloques Bloques Presidentes de bloque
Arxentina Federal (25) (Presidente: Miguel Ángel Pichetto) Xusticialista (21) Miguel Ángel Pichetto
Partíu Xusticialista La Pampa (2) Daniel Aníbal Lovera
Xusticialista Chubut (1) Juan Mario Pais
Chubut Somos Toos (1) Alfredo Héctor Luenzo
Camudemos (25) (Presidente: Luis Petcoff Naidenoff)[2] Unión Cívica Radical (12)[1] Ángel Rozas
Frente Pro (9) Humberto Schiavoni
Frente Cívicu y Social de Catamarca (1) Oscar Aníbal Castillo
Avanzar San Luis (1) Claudio Javier Poggi
Producción y Trabayu (1) Roberto Gustavo Basualdo
Movimientu Popular Fueguino (1) Miriam Ruth Boyadjian
Frente pa la Victoria - PJ (8) Marcelo Jorge Fuentes
Parllamentariu Federal (5) (Presidente: Juan Carlos Romero) Movimientu Popular Neuquino (2) Guillermo Juan Pereyra
Xusticialista 8 d'Ochobre (1) Juan Carlos Romero
Santa Fe Federal (1) Carlos Reutemann
Pares (1) María Cristina del Valle Fiore Viñuales
Unidá Xusticialista (2) Adolfo Rodríguez Saá
Frente Cívicu por Santiago (2) Ada Rosa del Valle Itúrrez de Cappellini
Misiones (2) Madalena Solari Quintana
Otros (3) Frente Popular (1) Gerardo Antenor Montenegro
Proyeutu Sur-XUNEN (1) Fernando Ezequiel Solanes
Rio - Frente Progresista (1) Madalena Odarda

Asamblea Llexislativa[editar | editar la fonte]

Ye la xunta conxunta de dambes cámares celebrada dende 1862 para:

  • Inauguración del Periodu de Sesiones Ordinaries
  • Almitir o refugar la dimisión del Presidente y Vicepresidente
  • Tomar el xuramentu al Presidente qu'asuma
  • Designar al funcionariu públicu que va completar el mandatu que quedó vacante
  • Proclamar a los electos Presidente y Vicepresidente
  • Homenaxar a los héroes de la Patria o gasayar a Presidentes estranxeros.

Periodos de Sesiones Ordinaries[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la historia arxentina, hubo 136 periodos de Sesiones Ordinaries.

La inauguración de los periodos ye un costume dende 1862 que consiste na xunta de l'Asamblea Llexislativa na Cámara de Diputaos de la Nación Arxentina pa escuchar el mensaxe del Presidente de la Nación Arxentina, onde ésti fai un balance de la so xestión y anuncia la so axenda llexislativa pal añu entrante. La inauguración de les sesiones ordinaries ye similar al Discursu del Estáu de la Unión d'Estaos Xuníos. La primera, foi inaugurada'l 25 de mayu de 1862 pol Presidente Bartolomé Mitre na primer sede del Congresu Arxentín (Perú 272) onde taben aconceyaos 15 senadores y 24 diputaos. La postrera foi inaugurada'l 1 de marzu de 2018 pol Presidente Mauricio Macri na sede actual ante 72 senadores y 257 diputaos. Nes primeres inauguraciones, el Presidente faía una curtia alocución y dexaba el mensaxe en manes del Vicepresidente. El primer Presidente en lleer el mensaxe foi Domingo Faustino Sarmiento al inaugurar l'octavu periodu, el 5 de mayu de 1869.

Tamién taba la Clausura del Periodu, la postrera celebrada'l 25 d'ochobre de 1872 pal decimoprimer periodu por Domingo Faustino Sarmiento. La Primera pa la visita d'un Presidente estranxeru foi'l 24 de mayu de 1935 (71ᵘ periodu) pal Presidente de Brasil, Getulio Vargas.

Les inauguraciones facer en feches cercanes al 25 de mayu y les clausures (hasta 1872) al 12 d'ochobre, pero dende la Reforma Constitucional de 1994, les inauguraciones faen el 1 de marzu de cada añu.[22]

Periodu Añu Presidente de la Nación Presidente del Senáu
(Vicepresidente de la Nación)
Presidente de la Cámara de Diputaos
1ᵘ 1862 Bartolomé Mitre Marcos Paz Pastor Obligado y Nicanor Albarellos
2ᵘ 1863 José Evaristo de Uriburu
3ᵘ 1864 Arístides Villanueva
4ᵘ 1865 José Evaristo de Uriburu
5ᵘ 1866
6ᵘ 1867 Mariano Acosta
7ᵘ 1868 Valentín Alsina[A]
8ᵘ 1869 Domingo Faustino Sarmiento Adolfo Alsina Manuel Quintana
9ᵘ 1870 Mariano Acosta
10ᵘ 1871
11ᵘ 1872 Octavio Garrigós
12ᵘ 1873
13ᵘ 1874 Luis Sáenz Peña
14ᵘ 1875 Nicolás Avellaneda Mariano Acosta Bernardo de Irigoyen y José Benjamín de la Vega
15ᵘ 1876 Félix Frías
16ᵘ 1877
17ᵘ 1878
18ᵘ 1879 Manuel Quintana
19ᵘ 1880
20ᵘ 1881 Julio Argentino Roca Francisco Bernabé Madero Vicente P. Peralta y Miguel Goyena
21ᵘ 1882 Tristán Achával Rodríguez
22ᵘ 1883 Miguel Navarro Viola y Isaac Chavarría
23ᵘ 1884 Rafael Ruiz de los Llanos
24ᵘ 1885
25ᵘ 1886 Juan Eugenio Serú
26ᵘ 1887 Miguel Juárez Celman Carlos Pellegrini Estanislao S. Zeballos
27ᵘ 1888 Carlos S. Tagle
28ᵘ 1889 Tristán A. Malbrán
29ᵘ 1890 Benjamín Zorrilla y Lucio V. Mansilla
30ᵘ 1891 Carlos Pellegrini Miguel M. Nougués[A] Benjamín Zorrilla
31ᵘ 1892 Torcuato Gilbert
32ᵘ 1893 Luis Saenz Peña José Evaristo Uriburu Francisco Lucio García
33ᵘ 1894 Francisco Alcobendas
34ᵘ 1895 José Evaristo Uriburu Julio Argentín Roca[A]
35ᵘ 1896 Marco Avellaneda
36ᵘ 1897
37ᵘ 1898
38ᵘ 1899 Julio Argentino Roca Norberto Quirno Mariña
39ᵘ 1900
40ᵘ 1901 Benito Villanueva
41ᵘ 1902
42ᵘ 1903
43ᵘ 1904 Benjamín Victorica
44ᵘ 1905 Manuel Quintana José Figueroa Alcorta Angel Sastre
45ᵘ 1906 José Figueroa Alcorta Benito Villanueva[A] Alejandro Carbó
46ᵘ 1907 Juan Manuel Ortiz de Rosas

1908 - 1909

47ᵘ 1910 Antonio del Pino[A] Eliseo Cantón
48ᵘ 1911 Roque Saenz Peña Victorino de la Plaza
49ᵘ 1912 Rosendo Fraga
50ᵘ 1913
51ᵘ 1914 Marco Aurelio Avellaneda
52ᵘ 1915 Victorino de La Plaza Benito Villanueva[A] Alejandro Carbó
53ᵘ 1916 Mariano Demaría
54ᵘ 1917 Hipólito Yrigoyen Pelagio Luna
55ᵘ 1918 Fernando Saguier
56ᵘ 1919 Benito Villanueva[A] Arturo Goyeneche
57ᵘ 1920
58ᵘ 1921
59ᵘ 1922 Ricardo Pereyra Rozas
60ᵘ 1923 Marcelo Torcuato de Alvear Elpidio González
61ᵘ 1924 Mario M. Guido
62ᵘ 1925 Andres Ferreyra
63ᵘ 1926 Miguel Sussini (padre)
64ᵘ 1927
65ᵘ 1928 Andres Ferreyra
66ᵘ 1929 Hipólito Yrigoyen Enrique Martínez
67ᵘ 1930 (hasta 6/9)

1930 - 1931

José Félix Uriburu
68ᵘ 1932 Agustín Pedro Justo Julio Argentín Roca (fíu) Juan Félix Cafferata
69ᵘ 1933
70ᵘ 1934 Manuel A. Frescu
71ᵘ 1935
72ᵘ 1936 Carlos M. Noel
73ᵘ 1937
74ᵘ 1938 Roberto Marcelino Ortiz Ramon Castillo Juan G. Kaiser
75ᵘ 1939
76ᵘ 1940 Carlos M. Noel
77ᵘ 1941 José Luis Cantilo
78ᵘ 1942
79ᵘ 1943 (hasta 4/6) Ramón Castillo Robustiano Patrón Patrón Costas[A]

1943 - 1946

Revolución del 43
80ᵘ 1946 (dende 4/6) Juan Domingo Perón Hortensio Quijano Ricardo Guardo
81ᵘ 1947
82ᵘ 1948 Héctor José Cámpora
83ᵘ 1949
84ᵘ 1950
85ᵘ 1951
86ᵘ 1952 Alberto Tessaire
87ᵘ 1953 Antonio Juan Benitez
88ᵘ 1954
89ᵘ 1955 (hasta 21/9) Alberto Luis Rocamora

1955 - 1957

Revolución Llibertadora
90ᵘ 1958 Arturo Frondizi Alejandro Gomez Federico Fernández de Monjardín
91ᵘ 1959 José María Guido[A]
92ᵘ 1960
93ᵘ 1961

1962

José María Guido
94ᵘ 1963 (dende 12/10) Arturo Illia Carlos Humberto Perette Arturo Mor Roig
95ᵘ 1964
96ᵘ 1965
97ᵘ 1966 (hasta 28/06)

1966 - 1972

Revolución Arxentina
98ᵘ 1973 Héctor José Cámpora Vicente Solano Lima Raúl Alberto Lastiri
99ᵘ 1974 Juan Domingo Perón Maria Estela Martínez de Peron
100ᵘ 1975 María Estela Martínez de Perón Ítalo Luder[A] Nicasio Sánchez Toranzo

1976 - 1982

Procesu de Reorganización Nacional
101ᵘ 1983 (dende 10/12) Raúl Alfonsín Victor H. Martínez Juan Carlos Pugliese
102ᵘ 1984
103ᵘ 1985
104ᵘ 1986
105ᵘ 1987
106ᵘ 1988
107ᵘ 1989 Leopoldo Moreau
108ᵘ 1990 Carlos Menem Eduardo Duhalde Alberto Pierri
109ᵘ 1991
110ᵘ 1992 Eduardo Menem[A]
111ᵘ 1993
112ᵘ 1994
113ᵘ 1995 Carlos Ruckauf
114ᵘ 1996
115ᵘ 1997
116ᵘ 1998
117ᵘ 1999
118ᵘ 2000 Fernando de la Rúa Carlos Álvarez Rafael Pascual
119ᵘ 2001 Ramon Puerta[A] Eduardo Camaño
120ᵘ 2002 Eduardo Duhalde Juan Carlos Maqueda[A]
121ᵘ 2003 José Luis Gioja[A]
122ᵘ 2004 Néstor Kirchner Daniel Scioli
123ᵘ 2005 Alberto Balestrini
124ᵘ 2006
125ᵘ 2007
126ᵘ 2008 Cristina Fernández de Kirchner Julio Cobos Eduardo Fellner
127ᵘ 2009
128ᵘ 2010
129ᵘ 2011
130ᵘ 2012 Amado Boudou Julian Domínguez
131ᵘ 2013
132ᵘ 2014
133ᵘ 2015
134ᵘ 2016 Mauricio Macri Gabriela Michetti Emilio Monzó
135ᵘ 2017
136ᵘ 2018

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Incluye a Julio Martínez qu'entá nun definió'l so bloque
  2. 2,0 2,1 «Luis Naidenoff foi escoyíu como'l xefe de senadores de Camudemos» (22 de payares de 2017). Consultáu'l 17 d'avientu de 2017.
  3. «Con un nuevu interbloque peronista, Pichetto abarganó a Cristina nel Senáu» (6 d'avientu de 2017). Consultáu'l 15 d'avientu de 2017.
  4. «en-el-senado-un-nuevo-interbloque-que-es-presidido-por-adolfo-rodriguez-saa Conformar nel Senáu un nuevu interbloque, que ye presidíu por Adolfo Rodriguez Saá» (13 d'avientu de 2017). Consultáu'l 15 d'avientu de 2017.
  5. «Conformar nel Senáu un nuevu interbloque» (12 d'avientu de 2017). Consultáu'l 17 d'avientu de 2017.
  6. Los cuatro monobloques son: Frente Popular, Proyeuto Sur-UNEN y Rio - Frente Progresista
  7. 7,0 7,1 «diputados-supongo-que-los-que-se-quejaron-lo-habran-donado-al-garrahan Héctor Recalde, sobre l'aumentu de sueldu a los Diputaos: "Supongo que los que se quexaron donar al Garrahan"» (30 d'ochobre de 2016). Consultáu'l 31 d'ochobre de 2016. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «lanacion_1» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  8. Los nueve monobloques son: Somos San Juán, Llibres del Sur, Partíu Socialista, Concertación Forxa, Frente d'Izquierda y de los Trabayadores, Movimientu Popular Neuquino, Nuevu Espaciu Santafesino, Primero Arxentina y Somos Mendoza.
  9. Constitución Nacional: Artículu 63
  10. LOS EDIFICIOS DEL CONGRESU DE LA NACIÓN ARXENTINA Honorable Cámara de Diputaos de Nación
  11. Y. Ricucci Barrionuevo , PALACIU DEL CONGRESU NACIONAL Centru Arxentín d'Inxenieros
  12. concéntrase Diputaos concéntrase lanacion.com, 26 de payares de 2003
  13. Inauguraron un nuevu edificiu de la Cámara de Diputaos Archiváu el 19 de febreru de 2012 na Wayback Machine. telam.com, 7 de setiembre de 2011
  14. ANEXU "D" CAMARA DE DIPUTAOS 3S Arquiteutura
  15. Constitución Nacional: Artículu 68
  16. Constitución Nacional: Artículu 69
  17. [https://www.diariopopular.com.ar/politica/historia-los-desafueros-y-espulsiones-llexisladores-n314309
  18. [http://www.parlamentario.com/noticia-102822.html
  19. Númberu mínimu de diputaos y senadores que tienen de tar presentes por que la cámara empecipie sesión y adopte decisiones variaes. L'artículu 64 de la Constitución Nacional esixe la mayoría absoluta. Pa los reglamentos de les cámares tratar de «la metá más unu». Asina, ye necesariu que 130 de los 257 diputaos tean presentes por que la cámara de diputaos empecipie la sesión. Nel casu del senáu (con 72 senadores) tienen d'asistir 37 por que la cámara pueda deliberar.
  20. Inclúi al diputáu Julio de Vido suspendíu según l'Artículu 70 de la Constitución Nacional.
  21. [1]
  22. Parllamentariu: Les Asamblees Llexislatives na historia
  • A^ Presidente provisional del Senáu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

34°36′34.75″S 58°23′33.29″W / 34.6096528°S 58.3925806°O / -34.6096528; -58.3925806