Congresu Internacional de Matemáticos de 2022

De Wikipedia
Congresu Internacional de Matemáticos de 2022
Congresu Internacional de Matemáticos
Xeneral
Tipu actividá
Sede San Petersburgu
Otros datos
Data de principiu 6 de xunetu de 2022
Data de fin 14 de xunetu de 2022
Cronoloxía
Congresu Internacional de Matemáticos de 2018 Congresu Internacional de Matemáticos de 2022 Congresu Internacional de Matemáticos de 2026
Otros datos
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Congresu Internacional de Matemáticos de 2022 foi'l vigesimonoveno Congresu Internacional de Matemáticos que se celebró en llinia del 7 de xunetu al 14 de xunetu de 2022.[1]

Esta foila segunda vegada que'l territoriu rusu entama'l Congresu, la postrera foi nel Congresu Internacional de Matemáticos de 1966, que s'entamó en Moscú de la XRSS.

Llugar del congresu[editar | editar la fonte]

Anque'l llugar del Congresu Internacional de Matemáticos de 2022 va ser San Petersburgu, unu de los llugares destacaos para'l congresu foi París, que se presentó como posible güéspede del Congresu. El presidente de Francia, Emmanuel Macron realizó un videu de sofitu a la candidatura francesa.[2] Esti intentu volvió repitise nel Congresu Internacional de Matemáticos de 2026.

Dempués de dase a conocer que la ciudá rusa sería la anfitriona del eventu, dellos matemáticos franceses publicaron una web llamada ICM 2022 Boycott, cola que pretendíen boicotiar la organización del Congresu Internacional de Matemáticos en Rusia, pola falta de derechos humanos y escontra la comunidá LGBT en Rusia.[3]

La web publicó un comunicáu nel que matemáticos roblaben l'anulación del eventu, anque la Xunión Matemática Internacional nun dio respuesta dalguna. La oposición cuntó con un fuerte sofitu de matemáticos, sobremanera de los qu'intentaben faer boicó nel Congresu Internacional de Matemáticos de 2022.

Aspeutos científicos[editar | editar la fonte]

Una ventena de persones convidaes pronunciaron conferencies plenaries, ente otres: Alice Guionnet, directora d'investigación de la École Normale Supérieure de Lyon; Laure Saint-Raymond, profesora de la mesma ENS de Lyon; Svetlana Jitomirskaya, matemática estadounidense qu'enseña na Universidá de California en Irvine; Neena Gupta, profesora del Institutu d'Estadística de la India en Calcuta; Michael Jeffrey Larsen, profesor de la Universidá d'Indiana en Bloomington; Camillo de Lellis, matemáticu italianu qu'enseña na Universidá de Zúrich; Mladen Bestvina, matemáticu croata y profesor de la Universidá de Utah, Clara Grima, matemática y divulgadora española, o la historiadora británica de les matemátiques June Barrow-Green.

Premios[editar | editar la fonte]

Per primer vegada na hestoria, los Premios apurriéronse antes del Congresu. El presidente de la República de Finlandia, Sauli Niinistö, abrió la ceremonia.

Les medayes Fields apurrir a Hugo Duminil-Copin, June Huh, James Maynard y Maryna Viazovska. El presidente francés, Emmanuel Macron, felicitó a Hugo "por recibir el premiu más prestixosu de les matemátiques" y reconoció que "el so trabayu sobro probabilidaes y física estadística, esta distinción amuesa la vitalidá y l'excelencia de la nuesa Escuela Francesa de Matemátiques". Maryna convertir na segunda muyer en ganar la medaya Fields. Maryna foi nomada como Time100 Next y felicitada pol presidente ucranio Volodímir Zelenski.

Mark Braverman recibió'l premiu Abacus poles sos contribuciones a la teoría de la información. Hasta 2018 el Premiu llamóse Premiu Nevanlinna. Nel añu 2017, el matemáticu estadounidense d'orixe rusu, Alexander Soifer, empecipió una campaña pa sustituyir el nome del premiu yá que, según Soifer, "Rolf Nevanlinna tuviera comportamientos filonazis mientres la Segunda Guerra Mundial". El cambéu de nome foi alcordáu nel Congresu Internacional de Matemáticos de 2018 y el premiu llámase agora Premiu Abacus.

Barry Mazur recibió la medaya Chern pola so llarga vida en matemátiques y topoloxía.

Elliott Lieb recibió'l premiu Gauss poles sos contribuciones a les aplicaciones de les matemátiques na física. Elliott tuvo un problema col so discursu mientres la ceremonia, una y bones el retrasu ente l'emisor y el receptor foi tal que prefirió arrenunciar y dar un mensaxe curtiu.

Svetlana Jitomirskaya ganó la inaugural medaya Ladyzhenskaya.

Nikolai Andreev recibió'l premiu Leelavati pola divulgación de les matemátiques.

La matemática ucraína Yulia Zdanovska foi recordada mientres el Congresu.

Medaya Ladyzhenskaya[editar | editar la fonte]

Nel Congresu llibrar por primer vegada la medaya Ladyzhenskaya, galardón otorgáu a matemáticos especializaos na matemática física.

Coincidiendo col centenariu de la nacencia de la matemática rusa Olga Ladíjenskaya, que'l so trabayu tuvo una gran influencia nel desenvolvimientu de la teoría d'Ecuaciones en Derivaes Parciales, el Comité Nacional de Matemáticos de Rusia, xunto cola Universidá de San Petersburgo fundaron pa 2022 un nuevu premiu nel so honor, que se va conceder per primer vegada al Congresu Internacional de Matemáticos de 2022.

La primer entrega foi en 2022, en Helsinki, mientres el World Meeting for Women in Mathematics 2022.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]