Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu

De Wikipedia
Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu
organización política y poder llexislativu
Parte de Gobierno de China (es) Traducir
Estáu República Popular China
Creación 21 setiembre 1949
Sitiu web http://www.cppcc.gov.cn/
Cambiar los datos en Wikidata

La Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu (chinu simplificáu: 中国人民政治协商会议, chinu tradicional: 中國人民政治協商會議, pinyin: Zhōngguó Rénmín Zhèngzhì Xiéshāng Huìyì), ye un órganu asesor políticu de la República Popular de China. La organización ta compuesta por delegaos de diverses organizaciones y partíos políticos, según miembros independientes, en China. La proporción de la representación de les distintes partes ta determinada por convenciones establecíes, axustada ente les partes.

Na práutica, la parte más grande y dominante na Conferencia ye'l Partíu Comunista de China. Otros miembros vienen de los partíos aliaos del Frente Xuníu col PCCh, lo mesmo que de miembros independientes que nun son miembros de nengún partíu. La Conferencia ta, en gran midida, controlada pola citación del Partíu Comunista, pero pretende dase la impresión de ser más representativa y va tar compuesta por una gama más amplia de xente que ye típica de la oficina del gobiernu de la República Popular de China.

El Comité Nacional de la Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu (chinu simplificáu: 中国 人民 政治协商会议 全国 委员会pinyin: Zhōngguó Rénmín Zhèngzhì Xiéshāng Huìyì Quanguo Weiyuanhui) de normal axúntase cada añu al empar que les sesiones plenaries de l'Asamblea Popular Nacional (APN). Tanto la APN y la CCPPCh sesiones plenaries son de cutiu llamáu'l Lianghui (Los dos xuntes), llevando a cabu importantes decisiones a nivel políticu nacional.

Una traducción menos común ye "el Congresu Nacional". Esta traducción ta desaconseyada, yá que causa tracamundiu cola Asamblea Popular Nacional, según al Congresu Nacional del Partíu Comunista de China.

Historia[editar | editar la fonte]

La Conferencia foi fundada en fecha anterior a la esistencia de la República Popular de China. Mientres les negociaciones ente'l Partíu Comunista de China y el Kuomintang en 1945, les dos partes alcordaron empecipiar les conversaciones multipartidistas nes reformes posteriores a la guerra política al traviés d'una Conferencia Consultiva Política. Esto incluyóse nel Alcuerdu de Doble Diez. Esti alcuerdu foi implementáu pol Gobiernu Nacional, qu'entamó la primer Asamblea Consultiva Política del 10 al 31 de xineru de 1946. Representantes del Kuomintang, el Partíu Comunista de China, el Partíu Xuvenil Chinu, y Lliga Democrática de China, según delegaos independientes, asistieron a la conferencia en Chongqing.

En 1949, el Partíu Comunista d'adquirió'l control de la mayor parte de China continental, entamaron una "nueva" Conferencia Consultiva Política en setiembre, convidando a los delegaos de diversos partíos amistosos a asistir y aldericar l'establecimientu d'un nuevu estáu. Esta conferencia camudó'l nome a Conferencia Consultiva Política del Pueblu. La primer conferencia aprobó'l Programa Común, que sirvió de facto na constitución pa los próximos cinco años. La conferencia aprobó'l nuevu himnu nacional, bandera, capital, y el nome del estáu, y escoyó el primer gobiernu de la República Popular China. N'efeutu, la primer Conferencia Consultiva Política del Pueblu actuó como una convención constitucional.

De 1949 a 1954, la conferencia convertir nel llexislador (de-facto) de la República Popular China. En 1954, la constitución tresfier esta función al Congresu Nacional del Pueblu.

Papel presente[editar | editar la fonte]

El papel que desempeña na CCPPCh el gobiernu chinu afirmar nel preámbulu de la Constitución de la República Popular China. Na práutica, les sos funciones y competencies son daqué análogu a una cámara alta d'asesoramientu llexislativu y hubo propuestes ocasionales pa formalizar esta función na Constitución de la República Popular China.

Diariu Políticu Consultivu del Pueblu[editar | editar la fonte]

El Diariu Políticu Consultivu del Pueblu ("人民 政协 报") ye la ventana de prensa d'información sobre les polítiques direutes y puntos de vista de la CCPPCh. Como la mayoría de los órganos políticos de China, el periódicu sirve col piquín y de prensa pa la conferencia. Comparar con otros periódicos gubernamentales, como El Diariu del Pueblu o El Diariu del EPL, el Diariu Políticu Consultivu del Pueblu nun ye tan duru, sinón más bien nidiu en términos de redaición. Esto ta empobináu a la naturaleza de la organización que munchos miembros que nun son partes tamién participen na conferencia.

Presidentes[editar | editar la fonte]

Nome Imaxe Entamu Final
Mao Zedong 1 d'ochobre de 1949 25 d'avientu de 1954
Zhou Enlai 25 d'avientu de 1954 8 de xineru de 1976
Vacante 8 de xineru de 1976 8 de marzu de 1978
Deng Xiaoping 8 de marzu de 1978 17 de xunu de 1983
Deng Yingchao 18 de xunu de 1983 8 d'abril de 1988
Li Xiannian 9 d'abril de 1988 marzu de 1993
Li Ruihuan marzu de 1993 14 de marzu de 2003
Jia Qinglin 14 de marzu de 2003 14 de marzu de 2013
Yu Zhengsheng Yu Zhengsheng 14 de marzu de 2013 Presente

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]