Confederación del Rin

Coordenaes: 50°07′N 8°41′E / 50.12°N 8.68°E / 50.12; 8.68
De Wikipedia
Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Confederación del Rin
(de 1806 a 1813)
Confederación Xermánica
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Ciudá Llibre de Frankfurt
Frankfurt del Main
Forma de gobiernu Confederación
Llingües oficiales alemán
Xeografía
Coordenaes 50°07′N 8°41′E / 50.12°N 8.68°E / 50.12; 8.68
Cambiar los datos en Wikidata

La Confederación del Rin (n'alemán: Rheinbund; en francés: États confédérés du Rhin) foi'l nome que recibió la confederación d'Estaos veceres del Primer Imperiu Francés creada pol emperador francés Napoleón Bonaparte nel marcu de les denominaes Guerres Napoleóniques. La confederación foi creada primeramente por 16 estaos alemanes dempués de qu'Austria y Rusia fueren derrotaes na Batalla d'Austerlitz. El posterior Tratáu de Presburgu supunxo la creación de la Confederación del Rin. La confederación esistió ente 1806 y 1813.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Formación[editar | editar la fonte]

Jerónimo Bonaparte, rei de Westfalia.

Con anterioridá, al rei de Baviera impunxérase-y como xenru al fiyascu de Napoleón, y les cases de Wurtemberg y Baden recibieron tamién familiares del emperador. Estos trés antiguos Estaos tresformar en reinos absolutistes, a pesar de que'l códigu Napoleónicu enllantar en tolos Estaos creaos pol Emperador. Aboliéronse'l feudalismu y la servidume y establecióse la llibertá de cultu. Foi-y dada a cada Estáu una constitución na que s'establecíen el sufraxu universal masculín, una declaración de derechos y la creación d'un parllamentu; instauróse'l sistema alministrativo y xudicial francés; les escueles quedaron supeditaes a una alministración centralizada y amplióse el sistema educativu llibre. Cada Estáu disponía d'una academia o institutu destináu a la promoción de les artes y les ciencies, de la que se financiaba'l trabayu de los investigadores.

Napoleón otorgar a sigo mesmu'l títulu de Proteutor de la Confederación del Rin, colo que tuvo a la so disposición un exércitu adicional de 60.000 soldaos. La capital de la Confederación afitar en Frankfurt.

A finales de 1806 y dempués de la derrota de Prusia a manes de Napoleón, ésti creó'l Reinu de Westfalia, col que llevó la frontera occidental del Imperiu Francés hasta'l ríu Elba y más allá, incluyendo la ciudá puertu de Lübeck, lo que daba al Imperiu salida al mar Bálticu. Consecuencia de la derrota prusiana foi tamién la creación del Gran Ducáu de Varsovia.

Nel so periodu de máxima estensión (1808-1809), la Confederación entendía 38 Estaos, 360.000 km² y 15 millones d'habitantes. Bien acoyida pol pueblu nun principiu ya interpretada como un pasu escontra la unificación, la so popularidá menguó a midida que la integración nel Sistema Continental traducir na implantación de dures midíes económiques.

Disolución[editar | editar la fonte]

La Confederación eslleióse dempués de la derrota de Napoleón na batalla de Leipzig en 1813; cada unu de los Estaos alemanes robló la paz y sofitó l'Alianza ente Prusia, Rusia, Austria y Gran Bretaña. El Congresu de Viena (1814-1815) alcordó la creación de la Confederación Xermánica, que reemplazó a la del Rin.

Miembros de la Confederación[editar | editar la fonte]

La Confederación del Rin en 1807.
La Confederación del Rin en 1812.

Reinos[editar | editar la fonte]

Ducaos[editar | editar la fonte]

Principaos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Hans A. Schmitt (1983). Germany Without Prussia: A Closer Look at the Confederation of the Rhine German Studies Review 6, Nᵘ4, páxs. 9-39.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]