Confederación de Los Verdes

De Wikipedia
Confederación de Los Verdes
partido verde (es) Traducir y partíu políticu español
Llocalización
Sede Sevilla
Direición España
Historia
Fundación23 setiembre 1984
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los Verdes ye un partíu políticu español d'ideoloxía ecoloxista. El partíu fundar en payares de 1984 orixinalmente como partíu estatal Los Verdes, y entamóse nuna suma de partíos de calter autonómicu en 1995. Dende'l 27 de setiembre de 2014 vuelve ser una Federación[1]

Foi fundáu hai 30 años cola ayuda de Petra Kelly, nun periodu d'espansión y afitamientu de numberosos partíos d'esta nueva ideoloxía n'Europa na década de los años 80 que nacieron al calor de Los Verdes d'Alemaña.

Foi unu de los miembros fundadores del Partíu Verde Européu en 2004,[2] hasta que foi espulsáu d'este en 2012 por cuenta de un periodu de división interna nel cual tamién foi estremáu I Verdi d'Italia.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Orixe y años 90[editar | editar la fonte]

En 1983, un grupu de dieciséis activistes ecoloxistes de toa España roblaron el llamáu "Manifiestu de Tenerife". Nesti manifiestu, éstos esixeron un cambéu de la política social y económico y formularon la so rocea escontra los partíos políticos establecíos, pa consiguir "cotes crecientes calidable de vida y d'esfrute afechu de los recursos naturales". A partir d'esti manifiestu, formóse una xestora qu'acabó en La Orotava nel añu 1984 cola fundación del partíu, y la so consiguiente inscripción nel rexistru de partíos políticos del Ministeriu del Interior.

Les eleiciones municipales del 22 de xunu de 1987 fueron les primeres nes que Los Verdes llogren superar la barrera del 5% de los sufraxos en dos conceyos, consiguiendo los sos dos primeros conceyales nos Conceyos de Villena (Alicante) y Baños de Valdearados (Burgos). El 8 d'ochobre de 1988 consiguieron la reconocencia europea de la coordinadora Alianza Verde Europea, que más tarde se tresformaría na Federación Europea de Partíos Verdes y qu'acabaría na fundación en Roma nel 2004, del Partíu Verde Européu.

N'abril de 1987 crear en Cataluña Els Verds como referente en dicha rexón de Los Verdes de cara a les eleiciones europees d'esi mesmu añu. Al añu siguiente empieza un acercamientu a Alternativa Ecoloxista de Catalunya (AEC), hasta qu'en 1993 dambes formaciones converxen en Els Verds - Confederació Ecoloxista de Catalunya (EV-CEC).

Magar llograr 157.103 votos nes eleiciones xenerales de 1989 y 185.940 nes de 1993, nun llograron representación nel Congresu. Ente les europees de 1987 y de 1994, los resultaos llograes per Los Verdes fueron discretos, siendo'l so meyor resultáu en 1989 con 164.524 votos (1.04 %), quedando a más de 74.000 votos de llograr representación. A nivel municipal, llogró 73.548 votos (0,39%) y 4 conceyales en 1991, y 13.490 votos (0,06%) y 4 conceyales en 1995. Nes eleiciones municipales de Madrid de 2003 toles sigles verdes presentar na coalición Los Verdes - Izquierda de Madrid, con José María Mendiluce como candidatu, que llogró 26.448 votos (1,55%).

Tres una fonda crisis a partir de los principios de los años 90 nel senu de movimientu ecoloxista español,[4] (marcáu por fondes diferencies que dieron llugar a la creación d'otros partíos nacionales, como Los Verdes Ecopacifistas en 1988 y Los Verdes - Grupu Verde en 1994) los miembros del partíu aprobaron el so tresformamientu nuna confederación de partíos rexonales (congresu de Granada en 1995).

Por cuenta de la fuerte disgregación del votu verde y al sistema eleutoral español, qu'evitaron que la Los Verdes llograren representación nel Congresu, la organización fixo un cambéu d'estratexa, tratando de buscar alcuerdos con otres formaciones (como'l Partíu Socialista Obreru Español o con Izquierda Xunida) pa formar llistes conxuntes. Asina, Berdeak llogró un diputáu en coalición con Ezker Batua nes eleiciones al Parllamentu Vascu de 1994; Los Verdes d'Andalucía llogra 2 diputaos nes Eleiciones al Parllamentu d'Andalucía d'esi mesmu añu asociaos con Izquierda Xunida (España) Los Verdes-Convocatoria per Andalucía|Izquierda Xunida]]; Els Verds - Confederació Ecoloxista de Catalunya (EV-CEC) un diputáu en coalición con Iniciativa per Catalunya nes eleiciones al Parllamentu de Cataluña de 1995; y Els Verds del País Valencià otru nes eleiciones a les Cortes Valencianes de 2003 dientro d'Esquerra Unida-L'Entesa. Tamién llogró un senador, Álvaro Martínez Sevilla, ente 1994 y 1996 por designación autonómica del Parllamentu d'Andalucía. Nes eleiciones europees de 1999 presentar na coalición Los Verdes - Les Izquierdes de los Pueblos xunto a Iniciativa per Catalunya-Verds (ICV), quedándose la coalición a tan solo 6.000 votos de llograr 1 eurodiputáu.

Una de les comunidaes onde Los Verdes siempres caltuvieron mayor pesu foi nes islles Baleares. Asina, Els Verds de les Illes Balears llogró un diputáu por Eivissa nes eleiciones al Parllamentu de les Islles Baleares de 1995. Darréu, revalidar en les de 1999 dientro del Apaute Progressista d'Eivissa, en les de 2003 en coalición con Esquerra Unida de les Illes Balears, y en les de 2007 dientro del Bloc per Mallorca.

Primer década del s. XXI[editar | editar la fonte]

Nes eleiciones xenerales de 2004 la Confederación de Los Verdes presentar en coalición col PSOE, llogrando 2 escaños nel Congresu: Francisco Garrido Peña (2004-2008) por Sevilla y Joan Oms (2007-2008) por Barcelona. Esti alcuerdu caltener pa les europees d'esi añu, llogrando un eurodiputáu, David Hammerstein, que s'integró nel grupu de Los Verdes / Alianza Llibre Europea. Sicasí, la estratexa foi revesosa y provocó nueves dixebres dientro del partíu; aun así, esti alcuerdu romper en 2007, tomando la decisión de presentase en solitariu a les próximes eleiciones.

Nes eleiciones xenerales de 2008 presentar con Joan Oms como candidatu; sicasí tamién presentaron candidatures en solitariu de Los Verdes d'Andalucía, Los Verdes d'Aragón, Els Verds-Opció Verda, Los Verdes d'Estremadura, Partíu Verde Canariu y Los Verdes de la Rexón de Murcia. Sicasí dalgunos de los partíos miembros decidieron roblar alcuerdos particulares con otres fuercies locales y d'izquierda, una y bones los alcuerdos estatales nun tienen por que ser venceyantes a los miembros de la confederación; asina, Els Verds del País Valencià presentar en coalición con Los Verdes Ecopacifistas como Els Verds-Los Verdes, Los Verdes d'Asturies facer xunto a Izquierda Xunida (España)]] (IX) y Bloque por Asturies, Els Verds de Menorca xunto al PSIB-PSOE, y Els Verds de Mallorca dientro d'Unitat per les Illes. Los Verdes de Madrid incluyeron candidatos nes llistes d'IX.

Tres esta cita eleutoral, celebrar en Hondarribia una xunta 15 asamblees territoriales y 50 militantes na cual suscribióse la Declaración de Hondarribia, coles mires de constituyir una organización autónoma ensin formar aliances con partíos mayoritarios como hasta entós. Dicha xunta, que tuvo llugar ensin l'aprobación de la direición de la Confederación, foi reprobrada pol 11 de mayu de 2009 pol voceru oficial de la Confederación, Joan Oms, que restó importancia al alcuentru y defendió les aliances con otres fuercies polítiques, considerando qu'otra manera non s'algamar trescendencia política.

De cara a les eleiciones al Parllamentu Européu de 2009 la Confederación de Los Verdes entabló conversaciones con otros grupos,[5] integrándose finalmente na candidatura d'Europa de los Pueblos Verdes, xunto a partíos nacionalistes como Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), el Bloque Nacionalista Galego (BNG), Aralar o Eusko Alkartasuna. Esta decisión sufrió delles impugnaciones internes y provocó malestar nel Partíu Verde Européu,[6] qu'anunció'l so sofitu al otru partíu que lo integra n'España, Iniciativa Catalunya Verds, que de la mesma anovó'l so alcuerdu con Izquierda Xunida. Esti malestar con Europa de los Pueblos Verdes desaguó en que gran parte de los integrantes de la Confederación nun-y dieron el so sofitu nin pidieron el votu pa la coalición; eses formaciones fueron Berdeak,[7] Los Verdes d'Asturies, Nafarroako Berdeak,[8] Los Verdes de Cantabria, Los Verdes de Murcia, Los Verdes de la Rioja, Los Verdes de Castiella y Lleón, Los Verdes de Madrid, Los Verdes de Castiella-La Mancha, Los Verdes d'Estremadura, Los Verdes de Ceuta, Los Verdes d'Aragón, Els Verds de Mallorca, Els Verds de Menorca y delles asamblees de Los Verdes d'Andalucía.

Finalmente, los resultaos d'Europa de los Pueblos Verdes fueron de 394.938 votos (2,53%), llográndose un eurodiputáu rotativu ente ERC, BNG, Aralar y Los Verdes.[9] La Confederación de Los Verdes tuvo derechu a ocupar el cargu los últimos seis meses de la llexislatura. Nos territorios onde se presentaba la coalición col nome "Los Verdes", collechóse la peor resultancia de la hestoria de Los Verdes con una media de 0,15% de los votos y un total de 23.776 votos en toa España.

En xunetu de 2009, creóse la Coordinadora Verde,,[10] la cual impulsó la llamada "I Universidá Verde de Branu",[11] que cuntó cola presencia de Philippe Lamberts, vocera del Partíu Verde Européu (PVE), y Bodill Ceballós, diputada verde en Suecia, n'otros. Al par, el Partíu Verde Européu (PVE) marcar n'ochobre de 2009 l'oxetivu de dar impulsu a los partíos verdes d'aquellos países con gran población y escasa fuercia eleutoral, como España, Italia o Polonia,[12] mientres la celebración del XI Conseyu del PVE. A esta xunta allegaron 3 representantes de la Coordinadora Verde de Hondarribia (Florent Marcellesi, Rafa Font y Annette Muggenthaler).[13] Ente les midíes adoptaes, propúnxose una xunta del PVE a principios del 2010 en Madrid coincidiendo cola Presidencia española de la Xunión Europea pa presentar a la sociedá española la so política del Green New Deal.

Darréu, del 29 de xunetu al 1 d'agostu de 2010, celebraríase la segunda edición d'estes xornaes[14] na llocalidá de Beire, tamién cola participación del Partíu Verde Européu (PVE), y que cuntó con personalidaes como l'ex-direutor de Greenpeace n'España Juan López de Uralde, el direutor executivu de SEO/Bird Life Alejandro Sánchez y el vicepresidente de Sustainable Labour Joaquín Nieto.[15]

A fecha de 16 de xineru de 2010[16] yeren miembros de la Confederación de los Verdes: Los Verdes d'Andalucía, Los Verdes d'Asturies, Los Verdes de Castiella y Lleón, Els Verds - Opció Verda, Els Verds del País Valencià, Los Verdes d'Estremadura, Els Verds de Mallorca, Els Verds de Menorca, Partíu Verde Canariu, Los Verdes de Madrid y Los Verdes de la Rexón de Murcia.

Alcuerdu con IX[editar | editar la fonte]

El 9 de xineru de 2010 la Confederación de Los Verdes y Los Verdes-Grupu Verdes (LV-GV) constituyeron la Coordinadora de Los Verdes, roblando dambos un pre-alcuerdu políticu d'aición conxunta,[17] y estableciendo ciertos alcuerdos políticos dambes formaciones con Izquierda Xunida (España)]] (IX).[18] Asina, nes eleiciones a l'Asamblea de Madrid de 2011 LV-GV y Gira Madrid-Los Verdes (miembru de la Confederación de Los Verdes) presentar xunto a ésta.

Esi mesmu añu, nes eleiciones xenerales la Confederación de Los Verdes, Gira Madrid-Los Verdes, Els Verds-Opció Verda y Els Verds del País Valencià presentáronse tamién xunto a IX y otros partíos dientro de La Izquierda Plural;[19] ta asociación estendióse tamién a les autonómiques d'Andalucía y d'Asturies de 2012. Sicasí se LV-GV facer en solitariu; poco dempués rompía la so alianza con IX na Comunidá de Madrid alegando qu'ésta incumpliera los alcuerdos eleutorales.[20] El restu de partíos miembros roblaren el 4 de xunu'l manifiestu fundacional d'Equo.[21] En nenguna de los dos candidatures llogróse representación verde.

En xineru de 2012, los voceros de la Confederación de Los Verdes caltuvieron una xunta con Izquierda Xunida p'analizar los resultaos de la so alianza nes eleiciones xenerales de 2011[22] N'abril anunciaron coles mesmes que'l grupu de La Izquierda Plural nel Congresu sirviría como "canal" pa presentar iniciatives nes Cortes, y l'intención d'entamar en xunu d'esi mesmu añu'l segundu alcuentru de "ecoloxía política".[23] En xunetu de 2013 el coordinador federal d'Izquierda Xunida, Cayo Lara, y el secretariu d'organización de la Confederación de los Verdes, Toni Roderic, reafitaron la so alianza de cara a les próximes eleiciones europees,[24] animando a Equo a xunise a ésta.

Finalmente la Confederación va ser unu de los partíos que se van presentar asociaos con IX de cara a les eleiciones europees de 2014.[25] Pel so llau, LV-GV va presentar a felicidá cita eleutoral xunto a Els Verds - L'Alternativa Ecoloxista y Los Verdes Ecopacifistas.[26][27]

Rellaciones con Equo[editar | editar la fonte]

El 25 de setiembre de 2010 llevar a cabu una xunta de los partíos acomuñaos a la Confederación, cola asistencia d'Alejandro Sánchez y la moderación del Partíu Verde Européu, pa determinar si'l movimientu que se taba xestando redolada a la Fundación Equo tenía de desenvolvese en redol a la Confederación o non. Equo pidió la disolución de la Confederación y l'ingresu de los sos militantes a la nueva formación, a lo que la mayoría de los partíos de la Confederación presentes (Los Verdes d'Andalucía, Partíu Verde Canariu, Los Verdes d'Asturies, Euskadi Berdeak, Los Verdes d'Aragón, Coordinadora Verde de Madrid, Los Verdes d'Estremadura, Los Verdes de Murcia, Els Verds de Mallorca, Els Verds de Menorca, Los Verdes de Segovia) aceptaron cola firma del siguiente manifiestu:

Declaración de sofitu al proyeutu Equo

Axuntaos los partíos verdes de distintos ámbitos autonómicos y territoriales del Estáu que formen parte de la Confederación de Los Verdes y del Partíu Verde Européu, Los Verdes d'Andalucía, Partíu Verde Canariu, Los Verdes d'Asturies, Euskadi Berdeak, Los Verdes d'Aragón, Coordinadora Verde de Madrid, Los Verdes d'Estremadura, Los Verdes de Murcia, Els Verds de Mallorca, Els Verds de Menorca, Los Verdes de Segovia, en sesión celebrada en Madrid, el 24 de setiembre de 2010, con presencia d'Alejandro Sánchez (EQUO) y de Stèphane Sitbon- Gómez (Partíu Verde Européu).
RESUELVEN

Sofitar la iniciativa del proyeutu EQUO, lideráu por Juan López de Uralde, coles mires de contribuyir a la construcción d'una fuercia político verde estatal que represente les posiciones y propuestes de la ecoloxía política, coles mesmes sofitamos los planteamientos ideolóxicos del Proyeutu Equo, convencíos de que la Ecoloxía y l'Igualdá han de ser centru y oxetivu pa salir de la crisis económica, social y ecolóxica, según pa establecer los valores de la ética política como exemplu d'una nueva forma de compromisu cola ciudadanía. Decidimos contribuyir col esfuerciu de cada unu de los partíos firmantes a guardar conceyales nos conceyos, y de diputaos verdes tantu nel Congresu de los Diputaos como nel Parllamentu Européu que defendan intereses y valores innovadores pa encarar la crisis global pensando nes persones y la naturaleza.

Magar abandonala gran cantidá de los partíos que lu sofitaben, sicasí la Confederación nun s'eslleió, una y bones ésta cuntaba con entidá xurídica propia. Igualmente, Els Verds del País Valencià, qu'asistió a la xunta, nun abandonó la Confederación, proponiendo nel so llugar una "reforma" de la Confederación.[28]

Los firmantes de la declaración de sofitu a Equo suscribieron darréu'l manifiestu fundacional de Equo en xunetu de 2011 y esta forma, la mayoría los partíos que pertenecíen a la Confederación de Los Verdes pasaron a integrase en Equo. Poco antes, la Confederación estableció un alcuerdos políticu con Izquierda Xunida (España)]].[18]

La diverxencia ente la Confederación, na que namái permanecieron activos Els Verds-Opció Verda, Gira Madrid-Los Verdes y Els Verds del País Valencià, y Equo acentuar al encarar les eleiciones xenerales de 2011. Ente que la Confederación y los sos trés partíos presentábense dientro de La Izquierda Plural, Equo facer en solitariu o asociáu pequeñes formaciones d'izquierda nacionalista (Compromís, PSM-Entesa Nacionalista, Entesa per Mallorca, Alternativa Sí Se Puede, Socialistes per Tenerife).

Tamién se producieron movimientos de Equo y la Confederación respeuto al Partíu Verde Européu. Ente que esti amosaba un sofitu esplícitu a Equo nel congresu realizáu en París en payares de 2011,[29] la Confederación trataba en dichu congresu de enmendar dicha resolución por que fuera abandonada y amosárase sofitu nel so llugar a la coalición eleutoral con Izquierda Xunida (España)]].[30]

N'abril de 2012, fíxose públicu que la Confederación de Los Verdes estrecharía los sos llazos con Izquierda Xunida, participando na X Asamblea Federal d'IX. El líder d'Els Verds-Opció Verda y coportavoz de la Confederación, Joan Oms, acusó a Equo de "irresponsabilidá" y "oportunismu", calificando les sos resultaos nes anteriores eleiciones (xenerales y autonómiques n'Andalucía y Asturies) de "fracasu".[31] En respuesta, organizaciones de Equo afirmaron que'l Partíu Verde Européu dirixiérase a Els Verds del País Valencià pa pidi-yos que se xunieren a Equo, y que ésti entamaba espulsar a la Confederación nun curtiu plazu. Equo na Comunidad Valenciana decidiera yá la so coalición colos nacionalistes del Bloc Nacionalista Valencià dientro de Compromís, lo cual complicó enforma esa posibilidá d'unión.[32] En mayu de 2012, tres un pidimientu formal de los trelce miembros de la Confederación que sí se xunieron a Equo, el Partíu Verde Européu decidió, col sofitu del 90% de los sos miembros, que la Confederación dexara de ser miembru del PVE. Según este, la Confederación "nun cumple los requisitos mínimos de democracia interna", al ser "una estructura vacida".[33][3]

Ante estos fechos, la Confederación anunció qu'impugnaría la decisión con una carta al PVE na qu'acusaba a ésti de promover "la división del votu sofitando a un partíu que nun ye inda miembru del PVE", refiriéndose a Equo, "y consiguió como única resultancia un diputáu nacionalista defensor de los tresvases y de los toros" (Joan Baldoví, militante del Bloc escoyíu na llista de Compromís-Equo), en cuantes qu'Izquierda Xunida, en coalición cola Confederación de Los Verdes, había consiguíu "11 diputaos, lo que significa la meyor meyora eleutoral enxamás fechu". Na carta tamién atacaben a Iniciativa per Catalunya-Verds (ICV), a la qu'acusaron de "desllealtá", yá que magar ser miembru del PVE y roblar un protocolu de collaboración con Equo, allegaron a les eleiciones en coalición con Izquierda Xunida por "oportunismu". Tamién negaron que dalgunos de los partíos integraos en Equo a los que'l PVE aludía como integrantes de la Confederación fueren nunca miembru de plenu derechu d'esta.[34][35]

En 2013 celebró'l so 30º aniversariu con otru documentu.[36]

La Confederación de los Verdes allegó a les eleiciones europees de 2014 na candidatura de La Izquierda Plural (2014).

Na actualidá[editar | editar la fonte]

Resultaos eleutorales[editar | editar la fonte]

Eleiciones xenerales[editar | editar la fonte]

Na tabla figuren los resultaos eleutorales de toles candidatures verdes que se presentaron a les eleiciones xenerales; los resultaos de la Confederación de Los Verdes figuren en negrina.

Eleiciones Candidatura !Votos % Diputaos Notes
1986 Los Verdes (LV) 31.909 0,16 0
Llista Alternativa Verde (LAV) 29.567 0,15 0
Vértiz Español de Reivindicación del Desarrollu Ecolóxicu (VERDE) 28.318 0,14 0
1989 Los Verdes-Llista Verde (LV-LV) 157.103 0,77 0 Coalición de Los Verdes, Los Verdes Alternativos y Alternativa Ecoloxista de Catalunya.
Los Verdes Ecoloxistes (LVE) 136.335 0,67 0
Alternativa Verda - Moviment Ecoloxista de Catalunya (AV-MEC) 25.978 0,13 0
Vértiz Español de Reivindicación del Desarrollu Ecolóxicu (VERDE) 21.235 0,10 0
Siete Estrelles Verdes (SEV) 1.411 0,01 0
Partíu Ecoloxista d'Euskadi (Llista Verde) 931 0,0 0
1993 Los Verdes (LV-LV) 185.940 0,79 0 Inclúi a Els Verds - Confederació Ecoloxista de Catalunya.
Partit Ecoloxista de Catalunya (PEC-Verdes) 9.249 0,04 0
Los Verdes del País Alicantín (PVPA) 1.375 0,01 0
1996 Los Verdes Europeos (LVE) 61.689 0,25 0 Coalición de Los Verdes, Los Verdes Alternativos, Euskal Herriko Berdeak y Alternativa Ecoloxista de Catalunya.
Los Verdes-Grupu Verde (LV-GV) 17.177 0,07 0
Los Verdes de Madrid (LV) 8.483 0,03 0
Partit Ecoloxista de Catalunya (PEC-Verdes) 4.305 0,02 0
Partíu Roji-Verde 1.656 0,01 0
LV Andalucía, LV Murcia, LV Estremadura N/A N/A 0 En coalición con Izquierda Xunida (España)]].
2000 Los Verdes (VERDES) 70.906 0,31 0 Inclúi a Los Verdes de Madrid.
Els Verds del País Valencià (EVPV) 58.551 0,25 0 En coalición col Bloc Nacionalista Valencià.
Los Verdes Ecopacifistas 22.220 0,10 0
Los Verdes de la Comunidá de Madrid (LV-CM) 21.087 0,09 0
Los Verdes-Grupu Verde+SOS Naturaleza 20.618 0,09 0
Els Verds - Alternativa Verda (EV-AV) 11.579 0,05 0
LV Andalucía, LV Murcia, LV Estremadura N/A N/A 0 En coalición con Izquierda Xunida (España)]].
2004 Los Verdes Ecopacifistas (LVE) 37.499 0,14 0
Els Verds - L'Alternativa Ecoloxista (EV-AE) 30.528 0,12 0
Los Verdes de la Comunidá de Madrid (LVCM) 19.600 0,08 0
Los Verdes-Grupu Verde (LV-GV) 12.749 0,05 0
Los Verdes de la Rexón de Murcia 7.074 0,03 0
Los Verdes d'Estremadura 3.133 0,01 0
Grupu Verde Européu (GVE) 2.662 0,01 0
Els Verds-Alternativa Verda (EV-AV) 1.836 0,01 0
Confederación de Los Verdes N/A N/A 1 En coalición col PSOE. Inclúi Els Verds-Opció Verda.
LV Aragón, LV Canaries, Els Verds del País Valencià N/A N/A 0 En coalición con Izquierda Xunida (España)]].
Esquerra Verda - Iniciativa pel País Valencià N/A N/A 0 En coalición col Bloc Nacionalista Valencià.
2008 Los Verdes 41.531 0,16 0 Inclúi a Els Verds-Opció Verda y Los Verdes Ecopacifistas.
Los Verdes-Grupu Verde (LV-GV) 30.840 0,12 0
Los Verdes d'Europa 20.419 0,08 Coalición de Los Verdes d'Europa y Los Verdes de la Comunidá de Madrid.
LV Asturies, Els Verds de Mallorca N/A N/A 0 En coalición con Izquierda Xunida (España)]].
Els Verds-Esquerra Ecoloxista del País Valencià N/A N/A 0 En coalición col Bloc Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià y Los Verdes de Villena.
Els Verds - L'Alternativa Ecoloxista (EV-AE) 12.561 0,05 0
Els Verds-Los Verdes (EV-LV) 7.824 0,03 0 Coalición d'Els Verds del País Valencià y Los Verdes Ecopacifistas.
Els Verds-Alternativa Verda 2.028 0,01 0
Els Verds de Menorca N/A N/A 0 Dientro d'Unitat per les Illes.
2011 Equo 216.748 0,89 0 Dientro de Compromís na Comunidad Valenciana y d'ICV-EUiA en Cataluña. En coalición con PSM-EN, IniciativaVerds y Entesa per Mallorca nes islles Baleares, y con Socialistes per Tenerife y Alternativa Sí Se Puede per Tenerife en Tenerife.
Federación de Los Verdes N/A N/A 0 Dientro de La Izquierda Plural. Inclúi a EVPV, GM-LV, EV-OV y Verdes Estremadura, Ecosocialitas de la Rexón de Murcia, Verdes Castiella La Mancha.
Els Verds-Esquerra Ecoloxista del País Valencià N/A N/A 0 Dientro de Compromís.
Los Verdes-Grupu Verde (LV-GV) 293 0,0 0
Notes

a En coalición con Izquierda Xunida (España)]] (IX).
b En coalición col Bloc Nacionalista Valencià. En 2008 tamién con IdPV.
c En coalición col PSOE. Inclúi a EL-OV.
d.
e Coalición de
f Dientro d'Unitat per les Illes.
g
h
i.

Eleiciones europees[editar | editar la fonte]

Eleiciones Candidatura Cabeza de llista Votos % Escaños
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1987[37] Los Verdes 107.625 0.56
0
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1989[38] Llista Verde Purificación González 164.524 1.04
0
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1994[39] Els Verds - Confederació Ecoloxista de Catalunya a 42.237 0.23
0
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1999[40] Los Verdes - Les Izquierdes de los Pueblos Guillermo Fernández-Obanzab 300.855 1.45
0
Eleiciones al Parllamentu Européu de 2004[41] PSOEc David Hammerstein 6.741.112 43,46
1
Eleiciones al Parllamentu Européu de 2009[42] Europa de los Pueblos Verdes Pura Perisd 394.938 2.49
1
Eleiciones al Parllamentu Européu de 2014[43] La Izquierda Plural (2014) Nᵘ1: Willy Meyer (Izquierda Xunida (España) (España)|Izquierda Xunida]]), Nᵘ12 Joan Francesc Peris (Els Verds del País Valencia-Federación de Los Verdes) 1.562.567 9,99
6

a Por cuenta de la crisis interna de la Confederación, dalgunos de los partíos miembros inscribir na candidatura de Grupu Verde.
b Les cabeces de llista fueron Antoni Gutiérrez Díaz por IC-V, Guillermo Fernández-Obanza per Los Verdes, José Antonio Labordeta por CHA, Lourdes Díaz por EdeG y José Antonio Pinu por IA.[44]
c Les llistes del PSOE incluyíen a los candidatos de Los Verdes, siendo escoyíos finalmente Francisco Garrido y Joan Oms como diputaos
d La cabeza de llista de la candidatura foi Oriol Junqueras (Esquerra Republicana de Catalunya).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Confederación_de_Los Verdes (28 de setiembre de 2014). «unidad-de-todo-el-ecologismo-politico-y ufiértase-como-la casa-comun-de-toos-los-verdes Los Verdes llama a la unidá».
  2. Partíu Verde Européu (12 de payares de 2011). «Rule Book of the European Green Party» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'abril de 2012.
  3. 3,0 3,1 «La Confederación-Los Verdes yá nun ye parte de la familia verde europea», comunicáu del Partíu Verde Européu, 15 de mayu de 2012.
  4. Esteban Cabal (1996). «Capítulu XVIII: 1992, El cayente de los verdes». Historia de los Verdes. Ediciones Mandala.
  5. «verdes-en-les eleiciones europees.html Los Verdes nes Eleiciones Europees».
  6. Lleiciones pa los Verdes dende Bruxeles, Público, 10 d'abril de 2009.
  7. «nota de Berdeak-Los Verdes sobre les eleiciones europees del 2009». Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'abril de 2017.
  8. «eleiciones-pa-el.html Nafarroako Berdeak». Archiváu dende l'eleiciones-pa-el.html orixinal, el 14 d'abril de 2017.
  9. «Analís de los resultaos eleutorales fecha pola Confederación».
  10. «Coordinadora Verde (CV)». Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2010.
  11. Huesca acueye la primer Universidá de Branu de los Verdes, en ABC, 23 de xunu de 2009
  12. European Green Party elects new commitee at 11th EGP council in Malmö. Consultada'l 27 d'ochobre de 2009]
  13. espaciu verde-en.html La reconstrucción del espaciu verde n'España, prioridá pal Partíu Verde Européu. Consultada'l 27 d'ochobre de 2009 espaciu verde-en.html Archiváu el 23 d'ochobre de 2009 na Wayback Machine.
  14. «II Universidá Verde de Branu».
  15. La Universidá Verde de Branu celébrase anguaño en Navarra del 29 de xunetu al 1 d'agostu , n'Europa Press, 20 de xunu 2010
  16. «Verdes.doc Estatuto de Los Verdes».
  17. «Coordinadora de Los Verdes».
  18. 18,0 18,1 IX y Los Verdes presenten una amplia alianza nel espaciu del ecoloxismu, Izquierda Xunida, 23 de xunu de 2011.
  19. «IU constitúi una coalición eleutoral estatal con ICV, EUiA, Cha, Batzarre, Federación Los Verdes y otres formaciones d'izquierdes y ecoloxistes».
  20. Los Verdes demanden a IU-Madrid por "incumplir" los alcuerdos eleutorales, El País, 30 de xineru de 2012.
  21. «momentu/chapter/2/ Firmantes manifiestu de Equo». Archiváu dende l'momentu/chapter/2/ orixinal, el 17 de xunu de 2012.
  22. «IU y Los Verdes alcuerden siguir trabayando na alianza de la izquierda alternativa rojiverde».
  23. opiniones personales-nun interfieren-en-la-negociacion-con-el PSOE.html "Alianza estratéxica" d'IX con Los Verdes, EcoDiario, 9 d'abril de 2012.
  24. IX y Los Verdes refuercen la so alianza de cara a les próximes eleiciones europees y conviden a Equo a sumase al bloque, El Diariu, 10 de xunetu de 2013.
  25. «IU valora “bien positivamente” el ‘Sí' de Anova p'allegar conxuntamente a les eleiciones europees y avanza na so axenda de contactos pa conformar una gran coalición eleutoral».
  26. «verdes-espanoles-concurriran-a-les europees-en-solitariu/ Los Verdes españoles van allegar a les europees en solitariu».
  27. Los Verdes españoles van presentar la so candidatura pa les eleiciones europees del 2014, Europa Press, 18 de mayu de 2013.
  28. «Reunión del Grupu de Trabayu de re-unificación verde» (24 de setiembre de 2010).
  29. Partíu Verde Européu (ed.): «Motion for Emergency resolution. On the support of the European Green Party towards EQUO in view of the Spanish elections, November 20, 2011» (inglés) (11-13 de payares de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'abril de 2012.
  30. Partíu Verde Européu (ed.): «Amendment to Motion for Emergency resolution about Spanish elections in November 2011» (inglés) (12 de payares de 2011). (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  31. Romero, Juanma (10 d'abril de 2012). «so etiqueta verde IX busca afitar la so etiqueta verde». Público. https://www.publico.es/espana/428873/iu-busca-afitar-la so etiqueta verde. 
  32. Los partíos verdes tán en EQUO (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., Equo Asturies, 10 d'abril de 2012.
  33. «verdes%E2%80%9D-no-longer-part-european-green-family “Confederación de Los Verdes” no longer part of the European Green family» (inglés).
  34. partíu verde-européu-espulsa-de-el so-senu-al sociu ecoloxista-de-iu El Partíu Verde Européu espulsa del so senu al sociu ecoloxista d'IX, Público, 15 de mayu de 2012.
  35. «To Whom It May Concern».
  36. «El Manifiestu de Gandia».
  37. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 1987». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  38. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 1989». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  39. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 1994». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  40. «Resultaos eleutorales eleiciones euroepas de 1999». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  41. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 2004». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  42. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 2009». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 27 d'agostu de 2009.
  43. «Resultaos eleutorales eleiciones europees de 2014». Gobiernu d'España, Ministeriu del Interior. Consultáu'l 11 de xunu de 2014.
  44. Candidatures a les Eleiciones al Parllamentu Européu de 1999 n'España.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • Los Verdes Páxina oficial de la Federación Los Verdes