Conector eléctricu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Panel posterior del Cobertor DVD-012 Emperor Recorder», amosando diversos conectores eléctricos.

Un conector eléctricu ye un dispositivu pa xunir circuitos eléctricos.[1] La conexón puede ser temporal, como pa equipos portátiles, puede esixir una ferramienta pa montaxe y desmontaje o puede ser una unión permanente ente dos cables o aparatos. Hai cientos de tipos de conectores eléctricos.

En informática, un conector eléctricu tamién puede ser conocíu como una interfaz física (comparable a la capa física del modelu OSI de redes). Los conectores pueden xunir dos cachos de cable flexible, o pueden conectar un cable a un terminal eléctricu.

Tán compuestos xeneralmente d'un enchufe (machu) y una base (fema).

Propiedaes xenerales[editar | editar la fonte]

Los conectores eléctricos caracterizar por: patillaje y construcción física, tamañu, resistencia de contautu, aislamientu ente los pines, robustez y resistencia a la vibración, resistencia a la entrada d'agua o otros contaminantes, resistencia a la presión, fiabilidá, tiempu de vida (númberu de conexones/desconexones primero que falle), y facilidá de conexón y desconexón.

Pueden tar fechos pa torgar que se conecten de manera incorrecta, conectando los pines equivocaos onde van otros, y tener mecanismos de bloquéu p'asegurar que tán dafechu conectaos y nun puedan soltase o salise.

Dellos conectores tán diseñaos de tal manera que ciertos pines faigan contautu primero qu'otros fueren ensertaos, evitando asina'l so frayatu mientres la desconexón; d'esta manera protexen los circuitos que suelen tener conectores d'alimentación, por casu, conectando la tierra común primeru, y secuenciando les conexones correchamente n'aplicaciones d'intercambiu en caliente.

Polo xeneral, ye conveniente un conector que sía bono d'identificar visualmente y de ensamblar, que namái rica de ferramientes sencielles, y sía económicu. En dellos casos el fabricante d'equipos puede optar por un conector específicu por cuenta de que nun ye compatible con otros conectores, lo que dexa'l control de lo que puede ser conectáu. Nengún conector tien toles propiedaes ideales; la proliferación de la variada gama de conectores ye un reflexu de los distintos requisitos.

Exemplos de conectores eléctricos[editar | editar la fonte]

Artículu principal:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Electronics manufacturers (ed.): «Electrical connector» (inglés). Consultáu'l 18 d'abril de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Conector eléctrico