Conciliu de Constantinopla de 869–870

De Wikipedia
Conciliu de Constantinopla de 869–870
sínodo (es) Traducir
Conciliu de Nicea II Conciliu de Constantinopla de 869–870 I Concilio de Letrán
Cambiar los datos en Wikidata

El Conciliu de Constantinopla de 869–870 —cuartu (ecuménicu) de Constaninopla pa la Ilesia Romana que la considera l'octavu conciliu ecuménicu– foi convocáu pol emperador bizantín Basilio I el Macedoniu en 869, y remata en 870, tando en Roma de papa Adriano II.[1] La tema principal foi condergar y deponer al Patriarca de Constantinopla Focio. Diez años dempués, Focio convocó un conciliu revocando lo adoptao nésti: el Conciliu de Constantinopla de 879–880.

Contestu históricu[editar | editar la fonte]

N'Oriente había dos candidatos pa ser patriarques de Constantinopla: unu yera Ignacio, qu'a la fin ye escoyíu, y otru Focio.

L'emperador Miguel III deponer pos, según él, yera una eleición irregular por tar presente namái la emperatriz y, por aciu otra eleición, entra nel so llugar Focio, amigu de Miguel, académicu. El Papa yera Nicolás I, y favorecía a Ignacio.

Nesti contestu llega la carta encíclica de Focio (864), comentando que los misioneros degradaron delles tradiciones. Na carta, Focio denunciaba a los misioneros occidentales en Bulgaria y criticaba les práutiques llitúrxiques occidentales. De forma más señalada, el patriarca Focio consideró una blasfemia l'amestadura de la clausa Filioque nel Credo niceno.

El patriarca de Constantinopla Focio, en 867 dirixó una encíclica en términos bien enfáticos a los otros patriarques orientales, comentándo-yos la crisis político y eclesiástico en Bulgaria según les tensiones ente Constantinopla y Roma.

Convocatoria del conciliu[editar | editar la fonte]

Ante esta situación, llamar a conciliu pa condergar y derrocar a Focio, cola guía del Papa Adriano II. Dempués, Xuan VIII restaurar de nuevu nel cargu y, nuevamente, foi derrocáu.

Temes trataes[editar | editar la fonte]

Na primer sesión lleóse y aprobó la regla de fe de Hormisdas. Cánones contra Focio:

Can. 1
Queriendo caminar ensin tropiezu pol rectu y real camín de la xusticia divina, tenemos de caltener, como llámpares siempres lucientes y qu'allumen los nuesos pasos según Dios, les definiciones y sentencies de los Santos Padres (Denzinger: 650).
Can. 21
[...] Y quienquiera usara de tanta jactancia y audacia que, siguiendo a Focio y a Dióscoro, dirixiera, por escritu o de pallabra, inxuries a la Sede de Pedro, príncipe de los Apóstoles, reciba igual y la mesma condenación qu'aquellos (Denzinger: 662).

El Conciliu manifiéstase claramente en contra del llamáu "usurpador" Focio:

«Obedecéi a los vuesos dirixentes y sometéivos a ellos, pos velen sobre les vueses almes como quien han de dar cuenta d'elles» (Hb 13, 17), alvierte'l gran apóstol Pablo. Por ello, considerando al beatu Papa Nicolás como preséu del Espíritu Santu, al mesma manera que'l so socesor, el santu Papa Adriano, establecemos y ordenamos que tou cuanto ellos espunxeron y promulgaron en diversos momentos por aciu concilios, seya pa la defensa y la pacificación de la ilesia de Constantinopla y del so arzobispu, el santísimu patriarca Ignacio, seya pa la espulsión y la condena del neófita y usurpador Focio, calténgase siempres a valir y seya reparáu integralmente y ensin mutilaciones colos «capitula» espuestos, y que nengún obispu, sacerdote, diáconu o cualesquier otru miembru del cleru atrever a infringir o desaprobar cualquier cosa d'ello. Quien, tres esta decisión nuesa, resulte culpable de despreciar cualquier puntu de los capítulos y de los decretos promulgaos por estos papes, si ye sacerdote o clérigu seya priváu de la so dignidá y del so rangu; si ye monxu o llaicu, ensin importar la dignidá que tenga, va ser escomulgáu, hasta que, en penándose, prometa reparar tales decretos.
Canon 2

Aceptación[editar | editar la fonte]

Nun ye reconocíu pola Ilesia Ortodoxa. N'Oriente, Focio ye santu teólogu.

Les actes auténtiques d'este Conciliu nun se caltienen. D'estos cánones tiense doble forma, una griega, más curtia y qu'ufierta menor númberu de cánones, y otra de la versión del bibliotecariu Anastasio, qu'acusa a los griegos de falsificación y afirma que la treslladó de les actes auténtiques, calteníes nos archivos de la Ilesia Romana. Estrañu ye, sicasí, que lo que favorez al Romanu Pontífiz topar nel griegu, y falte lo que favorez al obispu de Constantinopla.
Denzinger.

L'emperador Basilio I y el Papa Adriano II convocaron otru conciliu, diez años más tarde, qu'atayó delles decisiones: foi'l Conciliu de Constantinopla de 879–880.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. "Photius." Cross, F. L., ed. The Oxford dictionary of the Christian church. New York: Oxford University Press. 2005

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]