Conciliu de Constantinopla II

De Wikipedia
Conciliu de Constantinopla II
Conciliu ecuménicu
Conciliu de Calcedonia Conciliu de Constantinopla II Concilio de Constantinopla III
Cambiar los datos en Wikidata

El Segundu Conciliu de Constantinopla celebrar n'ocho sesiones ente'l 5 de mayu y el 2 de xunu de 553, y ta consideráu'l V Conciliu Ecuménicu poles Ilesias Católica y Ortodoxa.

Motivación del conciliu[editar | editar la fonte]

Anque la celebración en 451 del Conciliu de Calcedonia supunxo la condena del monofisismu, esta doctrina siguía bien estendida per amplies zones d'Oriente, sobremanera n'Exiptu.

Pal emperador Xustinianu I, el posible cisma que nel senu de la Ilesia amenaciaba con provocar el monofisismu, podía desaguar na posterior independencia política d'un territoriu que, como en dómines anteriores, yera consideráu'l "tenada del Imperiu".

Xustinianu trató por tanto atraese a los monofisitas por aciu la publicación, en 543, d'un edictu conocíu como "Los Trés Capítulos" pol que se condergaben los escritos de tres obispos nestorianos, Teodoro de Mopsuestia, Teodoreto de Ciro y Dibes de Edesa que llograren nel citáu Conciliu de Calcedonia la non condenación del nestorianismu.

El papa Vigilio refugó sicasí esta condena polo que l'emperador reclamólu por qu'allegara a Constantinopla al envís de llograr una solución, llogrando que'l 11 d'abril de 548 roblara'l Indicatum, un manifiestu nel qu'aprobaba la condena recoyida en "Los Trés Capítulos".

Esta aprobación papal produció un fuerte refugu n'occidente que llevó a Vigilio a alcordar con Xustinianu la celebración d'un conciliu ecuménicu, y qu'hasta el mesmu nun se tomaren midíes unillaterales.

Xustinianu rompió l'alcuerdu por aciu la publicación, en 551, del decretu Homologia tes pisteos nel que se reafitaba na condena de los Trés Capítulos. Vigilio manifestó la so protesta retirándose a la Ilesia de Santa Eufemia, la sede onde se celebrara'l conciliu de Calcedonia, y amenaciando cola escomunión a quien sofitaren la condena de los Trés Capítulos.

Xustinianu, entendiendo que si caltenía la so postura provocaría una rotura na unidá de la Ilesia, venció convocando'l conciliu qu'habría de celebrase en Constantinopla. La sede fita nun foi del presto de Vigilio, yá que supondría una mayoría d'asistentes d'orixe oriental colo que la so postura quedaría en minoría, polo que se negó a ostentar la presidencia del mesmu.[ensin referencies]

Va Ser l'acabante escoyer Patriarca de Constantinopla, Eutiquio quien va presidir el conciliu, cuando foi inauguráu'l 5 de mayu de 553, cola asistencia de 168 obispos de los que namái 11 pertenecíen a diócesis occidentales y cola presencia del propiu emperador.

Decisiones conciliares[editar | editar la fonte]

El decretu conciliar articular en dos partes bien distintos. La primera, que'l so xéneru lliterariu ye bastante complexu, contién la sentencia de los Trés capítulos, entemecida con una curtia crónica de los fechos y un oficiu de fe. La segunda ufierta catorce anatemas, onde los diez primeros son d'un conteníu teolóxico y los cuatro restantes de condena de les persones y los escritos de Teodoro de Mopsuestia, Teodoreto de Ciro y Dibes de Edesa.

L'oxetivu del conciliu consistía na correición y la condena de los secuaces de Nestorio. Dempués ufierta una síntesis de los alcuerdos col papa Vigilio.

Dalgunos de los anatemas del Conciliu:

Si dalgunu nun confiesa qu'hai dos nacencies de Dios Verbu, unu del Padre, antes de los sieglos, ensin tiempu y incorporalmente; otru nos últimos díes, cuando Él mesmu baxó de los cielos, y encarnóse de la santa gloriosa madre de Dios y siempres Virxe María, y nació d'ella; esi tal seya anatema.
Si dalgunu diz qu'unu ye'l Verbu de Dios que fizo milagros y otru el Cristu que careció, o diz que Dios Verbu ta col Cristu que nació de muyer o que ta n'Él como unu n'otru; y non que ye unu solu y el mesmu Señor nuesu Xesucristu, el Verbu de Dios que s'encarnó y fíxose home, y que d'unu mesmu son tantu los milagros como los sufrimientos a que voluntariamente someter na carne, esi tal seya anatema.
Si dalgunu llama a la santa gloriosa siempres Virxe María madre de Dios, en sentíu figuráu y non en sentíu propiu, o por rellación, como si naciera un puru home y nun s'encarnara d'ella'l Dios Verbu, sinón que se refiriera según ellos la nacencia del home a Dios Verbu por habitar col home nacíu; y llevantu al santu Conciliu de Calcedonia, como si nesti impío sentíu, inventáu por Teodoro, llamara a la Virxe María madre de Dios; o la llama madre d'un home o madre de Cristu, como si Cristu nun fuera Dios, pero nun lu confiesa puramente y según verdá madre de Dios, porque Dios Verbu nacíu del Padre antes de los sieglos encarnar d'ella nos últimos díes, y asina la confesó piadosamente madre de Dios el santu Conciliu de Calcedonia, esi tal seya anatema.

El conciliu[editar | editar la fonte]

El conciliu procedió, como yera d'esperar, a la condena del nestorianismu por aciu la ratificación de la condena de los trés capítulos al promulgar catorce cánones bien similares a los trelce que formaben la Homologia publicada en 551 por Xustinianu.

Esta condena foi refrendada por tolos obispos asistentes a pesar de que Vigilio unviara al emperador el documentu conocíu como Primer Constitutum que, robláu por él mesmu y dieciséis obispos, condergaba sesenta proposiciones de Teodoro de Mopsuesta, pero onde nun condergaba les de Teodoro de Ciro y les de Dibes de Edesa.

Xustinianu reaccionó ordenando'l destierru del Papa si esti nun aceptaba íntegramente les decisiones del conciliu, polo que Vigilio tuvo que presentase personalmente nel conciliu y retratase emitiendo la Segundu Constitutum.

Tamién se condergaron dalgunes de les tesis espuestes por Oríxenes que, trescalaes de platonismu, alloñar de la doctrina oficial.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]