Conchita Montenegro

De Wikipedia
Conchita Montenegro
Vida
Nacimientu Donostia11 de setiembre de 1911[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid22 d'abril de 2007[2] (95 años)
Familia
Casada con Raul Roulien (1935 – 1937)
Ricardo Giménez-Arnau (1944 – 1972)
Estudios
Llingües falaes castellanu[3]
Oficiu actriz, cantante, modelubaillarina
Seudónimos Conchita Montenegro
Instrumentu musical voz
IMDb nm0599354
Cambiar los datos en Wikidata

María de la Concepción Andrés Picado, conocida como Conchita Montenegro, (11 de setiembre de 1911Donostia – 22 d'abril de 2007Madrid)[4] foi una modelu, baillarina y actriz española. Destacó por ser la primer muyer española que trunfó en Hollywood, tanto n'español como n'inglés.

Biografía[editar | editar la fonte]

Abandonó la so ciudá natal a los diez años pa treslladase a Madrid, onde empezó a formase y fuéronse desenvolviendo les sos cualidaes interpretatives. Siendo entá adolescente coló a París p'asistir a clases de danza y arte dramático que recibió na Escuela del Teatru de la Ópera.[5]

Al so regresu a España formó un dúu de baille cola so hermana Juanita, col nome de “Les Dresnas de Montenegro”, y trunfaron nes principales capitales europees. Tenía otra hermana, Xusta.

La sensualidá y la fascinante guapura de Conchita llevar llueu al cine. Rodó la so primer película en 1927, La muñeca rota, dirixida por Reinhardt Blotner.

Dempués llegaríen otres producciones como Rosa de Madrid (1927) d'Eusebio Fernández Ardavín y Sortilegio (1927), d'Agustín de Figueroa.

Conquistando América[editar | editar la fonte]

En xunu de 1930 sale escontra los Estaos Xuníos. El doblaxe entá nun esistía polo que'l so trabayu consistía en rodar n'español, xunto con otros actores de sonadía, versiones de los ésitos del momentu, destinaes a les sales d'exhibición d'España ya Iberoamérica. Mientres pocu más d'un añu foi estrella contratada de la Metro-Goldwyn-Mayer, cola que rueda ¡De frente, colen! (1930), d'Edward Sedgwick, Sevilla de los mios amores (1930), de Ramón Novarro, La so última nueche (1931), de Chester M. Franklin, Way for a Sailor (1931), de Marcel Silver, The Twain Shall Meet (1931), de W. S. Van Dyke, con Leslie Howard, y Strangers May Kiss (1931), de George Fitzmaurice, con Norma Shearer y Robert Montgomery.

Conchita Montenegro escontra 1935

Una de les anécdotes más interesaes del empiezu de la so aventura hollywoodiense foi cuando nuna prueba negar a besar a Clark Gable; la so negativa y el xestu de repulsión qu'adoptó gustaron enforma. Lionel Barrymore, espertu nel mundu del cine, afirmó: “Esta rapacina va dar enforma xuegu”.

Sicasí, la MGM nun-y anueva'l contratu, y ye contratada de siguío pola Fox Film Corporation, cola que siguió rodando películes n'español como Hay que casar al príncipe (1931), de Lewis Seiler, Home y muyer (1932), de Bert Y. Sebell, Dos noche (1933), del chilenu Carlos Borcosque, La melodía prohibida (1933), de Frank Strayer, Granaderos del amor (1934), de John Reinhardt, y ¡Asegure a la so muyer! (1935), de Lewis Seiler (con guión de Y. Jardiel Poncela).

Un talentu tan estelante nun podía quedar llindáu al mercáu hispanofalante, polo que los productores decidieron amosar les sos cualidaes en películes orixinales n'inglés, llingua que la moza apoderaba yá con soltura, y aprendiera en dos meses, aconseyada por Edgar Neville y Charles Chaplin, como ella mesma rellató nuna entrevista en 1942[2].

Anque los prexuicios étnicos de la dómina llindaben el so repertoriu, rodó pa la Fox dellos films n'inglés, como The Cisco Kid (1931), d'Irving Cummings, con Warner Baxter (Óscar pol so papel nesti filme), Coraxosu y galantiador (1932) d'Alfred L. Werker, con George O'Brien y Victor McLaglen, Receta pa la felicidá (1934), de David Butler, con Will Rogers y Robert Taylor, o El brinde de la muerte (1934) de John G. Blystone. A pesar del so ésitu, en mayu de 1935 la productora nun prorroga'l so contratu, y ella parte escontra Europa.

La so esperiencia americana, y el so dominiu del francés dende la so mocedá, dexáron-y abrir al mercáu italianu y al francés, col que yá trabayara, con títulos como La vie parisienne, (1935), de Robert Siodmak, Lumières de Paris (1937) de Richard Pottier con Tinu Rossi o Beau Danube bleu (1938) d'Alfred Rode (perdida nuna quema, antes del so estrenu), a los que siguieron Amore di ussaro, (1940), de Luis Marquina y Conxura en Florencia (1941) de Ladislao Vajda, prohibida por Benito Mussolini (lo que daría llugar a la carrera española d'esti realizador).

El día 19 de setiembre de 1935 casóse en París col galán brasilanu Raoul Roulien, col qu'acababa de rodar en Hollywood Granaderos del amor (1934) y ¡Asegure a la so muyer! (1935). Con Roulien viaxó a Suramérica y con él como direutor rodó, n'Arxentina, la versión española El berru de la mocedá (1939). Poco tiempu dempués divorciaríense.

De nuevu en casa[editar | editar la fonte]

Tornó a España en 1942 en rematando la Guerra Civil Española y dempués de trece años nel estranxeru. Volvió como la estrella internacional que yera, que nada tenía qu'envidiar a dives de la talla de Greta Garbo. La so fama llevar a protagonizar delles nueves producciones: Nel añu 1942 rodó la prohibida al poco d'estrenase Coloráu y negru, de Carlos Arévalo, con Ismael Merlo, Boda nel infiernu d'Antonio Román con José Nieto, y Aventura, de Jerónimo Mihura, con José Isbert; en 1943 Ídolos, de Florián Rey, con Ismael Merlo y Juan Calvo.

El so últimu títulu, en 1944, foi Lola Montes empobinada por Antonio Román, xunto a Luis Prendes. Al poco casóse col diplomáticu Ricardo Giménez-Arnau Gran, antiguu delegáu del Serviciu Esterior de Falanxe y embaxador ante la Santa Sede, dempués de lo que estremóse del cine, negándose a conceder cualquier entrevista y fuxendo de los homenaxes que-y ufiertaron (tornó la Medaya al Méritu Artísticu que'l Ministeriu de Cultura quixo concede-y en 1990).

Enviudó en 1972.[6] A pesar de ser una de les mayores artistes internacionales que tuvo España, finó escaecida en 2007, con escasu ecu de la noticia y ensin recibir tampoco dalgún merecíu homenaxe póstumu.

Muerte[editar | editar la fonte]

Morrió por causes naturales el domingu 22 d'abril de 2007,[7] a los 95 años d'edá, na Clínica de la Moncloa de Madrid; donó'l so cuerpu a la ciencia.[8]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Conchita Montenegro como personaxe lliterariu[editar | editar la fonte]

La vida de Conchita Montenegro foi novelada por José Rey Ximena en El vuelu de la ibis (Facta, 2008),[9][10] Carmen Ro en Mientres tu nun tabes (La esfera de los llibros, 2017)[11] y por Javier Moro en El mio pecáu (Espasa, 2018, Premiu Primavera de Novela).[9]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • J. García de Dueñes, “Conchita Montenegro. La dama escondida”, AGR coleicionistes de cine nº 21, 2004, páxs. 88-113[3].

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]