Concha Segura

De Wikipedia
Concha Segura
Vida
Nacimientu Yecla11 de payares de 1875
Nacionalidá España
Muerte fecha desconocida
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz
Xéneru artísticu zarzuela
Cambiar los datos en Wikidata

María Concepción Bienvenida Segura Roselló (11 de payares de 1875Yecla – fecha desconocida) foi una figura destacada de la zarzuela.

Biografía[editar | editar la fonte]

Familia y llugar de residencia[editar | editar la fonte]

Fía de José Segura y de Francisca Roselló, una pareya de valencianos que se ganaben la vida como artistes ambulantes.

La familia Segura llegó a Yecla ente 1874 y 1875. El matrimoniu y los sos fíos agospiar nun edificiu que yera utilizáu como almacén de trigu del Pósito de Llabradores, y que temporalmente fuera improvisáu como residencia y como teatru. Puede afirmase con propiedá que Concha Segura nació nel teatru, pos vieno al mundu naquel edificiu, sobre que les sos ruines construyir dellos años más tarde el teatru que lleva'l so nome.

Tola familia n'escena[editar | editar la fonte]

Los padres de Conchita Segura representaben funciones teatrales en compañía d'aficionaos de la llocalidá. Diches interpretaciones teníen una gran aceptación ente los yeclanos. Non yá los padres dedicar al mundu del espectáculu, de fechu los sos cuatro hermanes tamién lo faíen: Pebida faía de tiple, Elisa representaba a una dama nueva, Paquita actuaba en papeles infantiles y Amparo collaboraba no que-y dexaba'l so curtia edá. Conchita yera la menor de toes elles y apaecía n'escena envuelta en pañales.

El debú de Concha Segura[editar | editar la fonte]

Concha Segura debutó nel Teatru Parish de Madrid en payares de 1894 a los 19 años d'edá, representó una adautación de la opereta de Jacques Offenbach, La Diva. Los medios de comunicación emponderaron la so actuación y agorar un futuru prometedor.

Trabayó en distintes compañíes teatrales ente les que s'atopaben la de Lino Ruiola y Manuel Fernández Caballero.

El 6 d'abril de 1895 pasa a representar el papel principal de la zarzuela El Tambor de Granaderos de Ruperto Chapí nel Teatru Eldorado de Barcelona, por cuenta de una indisposición de la so hermana Paca.

Nos años posteriores representó diverses zarzueles nes provincies de Murcia, Andalucía y Madrid.

Foi'l 30 de setiembre cuando Concha Segura debuta nel Teatru de la Zarzuela interpretando Campaneru y Sacristán de Mariano Formosu y Manuel Fernández Caballero. L'ésitu de la cantante foi espectacular y nuna de les sos interpretaciones foi tan ovacionada que'l telón alzar en 20 ocasiones per pidimientu del públicu.

Descansu en Guadarrama[editar | editar la fonte]

En 1897 Concha Segura tuvo que tomase un descansu por cuenta de problemes de salú, lo que supunxo un contratiempu importante pa la Compañía de Teatru de la Zarzuela. Nel mes de setiembre remaneció en Salamanca interpretando El Padrín del Nene.

Retirada de los escenarios[editar | editar la fonte]

Concha segura abandonó definitivamente los escenarios antes de cumplir los 26 años (1901) por cuenta de una afección de gargüelu y, darréu, al contraer matrimoniu col catedráticu de numismática Antonio Vives Escudero.

Construcción del Teatru Concha Segura de Yecla[editar | editar la fonte]

La so construcción asitiar ente los años 1886 y 1887, onde s'asitiaba l'antigua Casa Panera del Pósito, siendo la so fachada remocicada en 1890 pol arquiteutu Xusto Millán Espinosa. Va Ser en 1899 cuando decida dase -y el nome de Concha Segura al teatru n'homenaxe a l'actriz yeclana, que naciera nesti mesmu llugar. A lo llargo de la so historia sufrió munches remodelaciones, la postrera d'elles tuvo llugar en 1983 pol arquiteutu Miguel Puche Vizcaín. Los techos fueron decoraos pol pintor lorquino Manuel Muñoz Barberán.

El teatru foi inauguráu cola representación de la zarzuela La Torbonada de Ruperto Chapí y Miguel Ramos Carrión.

Representaciones[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]